Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[1.5 dci 101km] Nie odpala na ciepłym silniku


Oskar
Zarejestrowani

op Mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Wystarczy, że mam 2 kreski na wskaźniku temp. a pewne jest, że już nie odpalę. Gdy tylko temp. spada niżej (do 1 kreski, ok. 50 °C) samochód odpala normalnie. Wystarczy dosłownie 1°C różnicy, żeby odpalił (przy 52°C nie odpala, przy 51°C od pierwszego strzała). Podejrzewam że wiąże się to z dawką paliwa. "Od zawsze" mam na Clipie błąd czujnika położenia wałka rozrządu, a od jakiegoś czasu wyskakuje błąd ciśnienia na rampie CR (zbyt niskie). Czy jest jakaś możliwość oszukania czujnika temp. silnika, żeby móc odpalić na ciepłym dopóki nie wezmę się za wtryski? A może jest jakaś inna przyczyna? Na zimnym odpala zawsze, choć czasem dłużej zakręci.

Przy okazji - czy ktoś wie gdzie w Clipie można znaleźć bieżące korekty wtrysków dla silnika K9K 728?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(30-05-2016, 11:49)Oskar napisał(a): czujnika położenia wałka rozrządu
ja bym to obstawiał

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

(30-05-2016, 11:57)pio555 napisał(a): ja bym to obstawiał
przerywał by w czasie jazdy, gdyby to było to. Sygnał z czujnika jest potrzebny cały czas, nie tylko do rozruchu. Tak było w starych silnikach z lat 90-tych.

Korekty wtrysków są w podglądzie parametrów silnika w zakładce Paliwo.

A patrzyłeś co wskazuje czujnik temperatury, może on jest wadliwy i przy wyższej temp pokazuje niższą i silnik nie odpala bo wtryski leją...

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op W jakimś manualu czytałem, że w K9K czujnik położenia wałka rozrządu jest potrzebny tylko do odpalania, podczas jazdy już nie. Generalnie auto odpala dosyć długo (pewnie szuka 1 cylindra), ale raczej nie było problemów wcześniej. Sprawdzę czujnik temp. Macie może schemat albo zdjęcie gdzie go szukać?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Pewnie w termostacie

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Ten ktory pokazuje temp do kompa jest w bloku silnika... A masz moze mozliwosc podlaczenia sie do kompa wtedy bez problemu zobaczysz co pokazuje ten czujnik.
A na plaka pali??

Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op Na plak jeszcze nie próbowałem. Zrobiłem zrzut błędów z CLIPa oraz wykresy podczas odpalania na ciepłym silniku. Wygląda na to, że pompa wysokiego ciśnienia nie daje rady-zamiast 400 barów osiąga w porywach 120. Czy awaria samego czujnika ciśnienia w pompie może doprowadzić do takich objawów? Czy winna jest raczej sama pompa? Lub coś innego?

   

   

Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

Zrób taki sam zapis na zimnym silniku, kiedy odpala normalnie.

To, że długo kręci na zimnym może być również winą pompy.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

tak czujnik może doprowadzić do takich przypadków... ale nie ukrywam że kiedyś miałem podobny problem i okazało się że iglica jednego z wtryskiwaczy się blokowała...
czy jesteś w stanie zrobić zrzut od zimnego silnika do ciepłego ale nie temperaturę wody tylko temperaturę jaką widzi komputer, bo wskaźnik od wody może być ok a drugi czujnik zepsuty Biggrin
nie ukrywam ale również ładowanie masz na za niskim poziomie... czy możesz dodać do tego wykresu obroty silnika??? prędkość jest niepotrzebna.

mozesz pomierzyć dany czujnik:
pomiar rezystencji. Termistor o ujemnym współczynniku temperatury.
Zmierzyć oporność między ścieżkami 2 i 3 czujnika temperatury płynu.
Wartości teoretyczne:
12,46 kΩ ± 1128 Ω przy - 10 °C
2252 Ω ± 112,6 Ω przy 25 °C.
811,4 Ω ± 38,4 Ω przy 50 °C.
282,6 Ω ± 7,83 Ω przy 80 °C.

Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op Nie mogłem znaleźć fizycznie tego czujnika temp... 

Poniżej odpalanie na zimnym (33 C) silniku:
   

Przegazowanie na biegu jałowym
   

Krótka jazda testowa (sorry za kiepski dobór parametrów. Ale widać że jakieś ciśnienia na listwie są uzyskiwane)
   

Ponowna. nieudana próba odpalenia tuż po jeździe (i jakieś 10 minut po udanym odpaleniu)
   

Wybaczcie, że tak was zasypuje postami, ale może się przydadzą do trafnej diagnozy.

Z tego co widzę za drugim razem mam zerowy fuel-flow... Dziwne.

>czy jesteś w stanie zrobić zrzut od zimnego silnika do ciepłego ale nie temperaturę wody tylko temperaturę jaką widzi komputer

Nie bardzo rozumiem, o jaką temp. chodzi. Widzę w parametrach jeszcze temperaturę oleju i powietrza...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2016, 21:28 przez Oskar.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości