Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

2 opony zimowe + 2 letnie?


Kaspian
Zarejestrowani

op Muszę przez kilka sobie poradzić tzn. wybrać mniejsze zło.
Mam w garażu 6 opon (2 zimowe i 4 letnie - teraz mam je oczywiście zamontowane).
W ciągu najbliższych 2 tygodni nie dam rady kupić 2 sztuk opon zimowych i ich założyć (a mam do przejechanie kilkaset km).
Mam dylemat:
a. jeździć na 4 oponach letnich
b. jeździć na 2 oponach letnich (przód) i 2 oponach zimowych (tył).

Możecie coś poradzić - sytuacja awaryjna.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

To zbyt wielkie ryzyko aby doradzić

mobilnie

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja bym zalozyl na przod zimowe by poprawic droge hamowania i jechal ostroznie by tylu nie wyrzucilo z poza drogi.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

To pytanie jest prawie w stylu: Gdzie jest lepiej miec "łyse" opony - z przodu, czy z tylu? Odpowiedz jest jedna: Nie na kołach.

Po tym co wczoraj przezywałem na drodze do gdanskiego lotniska, to odpowiedz jest jedna - nie na kołach. Jakiekolwiek wtedy inne dwie zimowe bylyby lepsze niz letnie.
A najlepiej jest miec bardzo dobre zimowe bo to podstawa bezpieczenstwa - na nic rozne systemy esp, abs, asr jak opona bedzie sie slizgac.
Wiatr taki ze auto przestawialo i trzeba bylo caly czas kontrolowac kierunek jazdy aby sie sam nie zmienil... na swoich poprzednich zimowych oponach, mimo ze wygladaja jak nowe nie szlo by jechac, bo byloby doslownie jak na lodzie. Na tych co mam obecnie dalo rade jechac bezpiecznie. W jedna strone jadac rowy byly czyste, a jak wracalem do domu juz dwa auta lezaly w rowach...

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

kiedyś w takim programie K2 kierowców dwóch był zrobiony test i przy kombinacji zimowe + letnie i nie ważne na której osi lepiej wypadły letnie kapcie na obydwu osiach...
poszukaj w necie bo naprawdę test był zrobiony w bardzo lightowych warunkach pogodowych Biggrin

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Przez kilkaset kilometrów nie będziesz miał jednostajnych warunków na drodze. Przód zima pociągnie ale tył lato poleci. Nawet jak będziesz jechał spokojnie to nigdy nie wiesz kiedy jakaś awaryjna sytuacja się wydarzy. Z resztą jak trafisz na lód to i zimówka nie pomoże jak oleju w głowie brak.

Odpowiedz
Rysal
Zarejestrowani

Każdy rajdowiec Ci powie, że opcja 2 jest lepsza. I nie ma to znaczenia która oś jest napędzana.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 09:23 przez Rysal.)

Odpowiedz
Kaspian
Zarejestrowani

op Panowie. Ja wiem, że zimówki ok.
Problem w tym, że ruszam wkrótce a dostawa zimówek do tego czasu nie jest mozliwa.
Szukam mniejszgo zła.

Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

ja osobiście bym założył na tył zimówki(mniejsze ryzyko). W razie uderzenia w przód auto ma strefę zgniotu, pasażerowie pasy bezpieczeństwa a w bok cienkie drzwi i szkło.
Przeżyłem lekkie boczne uderzenie i wiem jak daleko weszło w głąb przestrzeni pasażerskiej.

Gdy jesteś sam pilnuj swoich myśl, a jak z kimś-to swojego języka!
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

Zimówki przód, letnie na tył. Letnie ci nie pociągną po śniegu a na lód to i zimówki nie pomogą

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości