Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

BRAK MOCY


sjamon
Zarejestrowani

op Witam wszystkich.
Mam dość spory problem ze swoim scenikiem z 2004r 1,5 DCI 101KM. 170tyś km.
Trzy miesiące temu padła mi turbina (Łopatki rozsypały się w drony mak) została zregenerowana zostało wymienione w niej wszystko na nowe oprucz obudowy.(robił to serwis z dobrą renomą)
W aucie została zdemontowana miska olejewa i wszystko wyczyszczone na tip-top. sprawdzona pompa,ciśnienie oleju,zdemontowany i wyczyszczony interculer,wypłukany dobrze katalizator itp. Po złożeniu wszystkiego został wypłukany silnik nowym olejem i założony był do tego nowy filtr oleju co też został wymieniony na drugi po płukaniu. myślę że zrobione wszystko książkowo.
Po jakimś czasie ((2000km))po przekroczeniu 3 tyś obrotów silnik zaczyna przerywać tak ja by mu paliwa brakowało((NOWE WSZYSTKIE FILTRY)) i z rana jeśli daję gazu a szczególnie na 2 biegu zamula tak jak by się turbo nie włączał,dopiero jak ujmę gaz i nacisnę powturnie to załapuje i ciągnie lecz puszcza czarną chmurę (NIE DUŻĄ). Zdaża się to coraz częściej a dziś po diagnostyce nie stwierdzono błędów i parametry turbiny są bardzo dobre. Zawór EGR nie czyściłem jeszcze lecz wydaje mi się że nie jest on problemem.(TAK MI SIĘ WYDAJE)
Proszę o pomoc ponieważ poniosłem dość kosztów a nie chcę uszkodzić turbiny,a już mi się wydaje, że jest głośniejsza. bo po między 1800-2500 obrotów słychać taki metaliczny dźwięk który bardzie słychać na rozgrzanym silniku. PRZED ROZSYPANIEM SIĘ TURBINY PROBLEM BYŁ TEN SAM LECZ PO REGENERACJI JAKIŚ CZAS BYŁ SPOKÓJ.
PROSZĘ O PORADĘ BO JUŻ ZGŁUPIAŁEM I MAM DOŚĆ A SPRZEDAWAĆ USZKODZONY SAMOCHÓD TO NIE MOIM STYLU.
pio555 napisał 15-12-2015, 20:07:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2015, 23:56 przez pio555.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

(15-12-2015, 19:57)sjamon napisał(a): Zawór EGR nie czyściłem jeszcze lecz wydaje mi się że nie jest on problemem.(TAK MI SIĘ WYDAJE)
To pierwszy delikwent do sprawdzenia.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Moim zdaniem rowniez problem tkwi w egr

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
sjamon
Zarejestrowani

op Tak myślicie??
Przeczyszczę i dam znać co i jak. Oby to było to Biggrin

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

U mnie jak odpale silnik po nocy w mrozie przez pierwsze kilka km tez zachowuje sie jakby turbo nie dzialalo lecz ja biegow powyzej 2tys nie zmianiam

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(15-12-2015, 21:22)maciej1486 napisał(a): U mnie jak odpale silnik po nocy w mrozie przez pierwsze kilka km tez zachowuje sie jakby turbo nie dzialalo
bo nie działa
załącz się dopiero przy odpowiedniej temperaturze

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
sjamon
Zarejestrowani

op Staram się rozgrzewać turbinę rano czy zimno, czy ciepło na wolnych obrotach i tak samo po zjeździe do bazy chodzi trochę na jałowym biegu przed zgaszeniem. Troszkę wiedzy mam na ten temat, lecz są sytuacje, że ręce opadają.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(15-12-2015, 21:27)pio555 napisał(a): maciej1486 napisał(a):
U mnie jak odpale silnik po nocy w mrozie przez pierwsze kilka km tez zachowuje sie jakby turbo nie dzialalo
bo nie działa
jak nie działa? turbo działa zawsze, jest napędzane spalinami. nie da się tak by nie kręciło i nie doładowywało.......

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Nie czuć tego ciągniecia turbiny. Auto do 2 tys jedzie i wyzej ciagle tak samo ewidentnie bez mocy. Po przejechaniu kilku km wzaleznosci od temp silnik zaczyna inaczej pracowac i wtedy czuc ze turbinka ciagnie. Nie wiem czy to po prostu takie odczucie ze nie chodzi czy tak jest. U ojca w espace gdy byla luzna wtyczka jakas od sterownika turbiny to auto jechało jak stary diesel kompletnie bez mocy do 80km/h max wiec cos elektrycznego musi byc co odpowiada za prace turbiny

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2015, 08:14 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Online
byłem przy opcji że Mondeo Mk2 TDCI kompletnie nie jechało, właśnie jakby turbo nie ciągnęło. Wymieniliśmy filtr paliwa na używany i poszło! Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości