Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Bezpiecznik 200A na klemie pali - testowanie Clipemem


scrabi
Zarejestrowani

żeby zblokowało silnik z powodu zbyt duzej ilosci paliwa w cylindrze to chyba mało prawdopodobne.Musiało by lać z wtrysku jak z wiadra,
Jeżeli ukręciło by ci wirnik w turbinie to przede wszystkim byś widział kupe dymu za sobą.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(16-04-2016, 13:35)scrabi83 napisał(a): Jeżeli ukręciło by ci wirnik w turbinie to przede wszystkim byś widział kupe dymu za sobą.
Tak myślę , ale ani w czasie jazdy kiedy zgasł silnik i w czasie kilku prób odpalenia nie było ani grama dymu .
Czy sprężarka mogła nie dostawać oleju i dlatego urwało coś ? Jakiś zator , uszkodzona pompa olejowa ?
A co z panewkami w tym wypadku ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2016, 13:54 przez kris.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Po drugie bys cos słyszał niepokojącego jak by sie coś działo nie halo .
Dziwne ma teorie ten mechanik.
Może podjedz do niego ze swoim Clipem i zobaczymy co wtedy on powie.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Na Twoim miejscu zabrał bym samochód na diagnostykę do innego mechanika, bo to się na prawdę nie klei.

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(16-04-2016, 14:06)Highwayman1990 napisał(a): bo to się na prawdę nie klei.
Też odnoszę takie wrażenie . Ponieważ silnik i cała jego naprawa jest robiona około 30k km temu , to teraz powinno to wszystko iść na gwarancji . Prawdopodobnie dlatego coś się nie klei w zeznaniach mechanika . Za naprawy musiałbym zapłacić albo nie .
Tu jest problem moim zdaniem .

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(16-04-2016, 13:35)scrabi83 napisał(a): żeby zblokowało silnik z powodu zbyt duzej ilosci paliwa w cylindrze to chyba mało prawdopodobne
A czy jakimś cudem mógł dostać się do cylindra olej i wtedy zablokować silnik np. wcześniej uwalić turbo ?
Czy mogło wessać większość oleju z miski i gdzieś wywalić , można bu było to zobaczyć na zewnątrz ? ( olej )

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2016, 17:17 przez kris.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(16-04-2016, 12:59)kris napisał(a): owodem zatrzymania silnika i uszkodzenia rozrusznika podczas prób rozruchu było całkowite zalanie cylindra olejem napędowym ,
olej napędowy w cylindrze blokował silnik i rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika stąd spalenie bezpiecznika 200 A ,
olej napędowy w kolektorze
I na koniec najlepsza wiadomość - nie wie w jaki sposób , ale olej napędowy z lejącego wtrysku doprowadził do uszkodzenia turbiny ,
jak twierdzi mechanik ukręciło wirnik .
Najlepszy dowcip, jaki przeczytałem dzisiaj.
Jeśli tak miało by być w czasie jazdy - miał byś za sobą siwą chmurę z niespalonego paliwa ( tzw. "siwy dym" znany dobrze żołnierzom z jednostek pancernych ).
Musiało by się nalać na postoju - tylko skąd?
A ukręcony wirnik to już w ogóle.. zatarcie wirnika turbosprężarki to i owszem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op Turbina poszła do speców od napraw .
Diagnoza - zatarte turbo przez nagar , urwany wirnik , rozszczelnienie układu smarowania , olej wessało do kolektora ssącego , olej w silniku w cylindrach .
Pod spodem nic nie kapie - stoijuż kilka dni .
Mechanik odpalił silnik bez turbo z zaślepionymi kanałami olejowymi . Pali dobrze i równo . Wtryski raczej są OK , pompa paliwa też .
Do płukania cały układ olejowy , do sprawdzenia panewki i pompa olejowa ( roczna , była nówka założona ).
Poproszę jeszcze o próbę przelewową , coś to da ? Jakiś pogląd na stan wtrysków ?
Wkurza mnie takie macanie co się stało i dlaczego .
Złe paliwo i tyle nagaru się zebrało ? Czy może coś innego ?
Acha - odma do mycia i nowa rurka zasilająca turbo w olej .
Czy to wszystko trzyma się kupy ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2016, 21:21 przez kris.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości