Brak mocy przy niskich temperaturach w renault Scenic


Oktawiusz
Junior Administratorzy

Czy Wasze scenic'i też tam potwornie zamulają na zimnym silniku przy niskich temperaturach?
Wiem z dokumentacji technicznej, że załączanie turbo jest uzależnione od termpostatu też ale zastanawiam się czy to zupełnie normalne.

U mnie jest tak, że pierwszy kilometr jazdy przebiega jakby turbo wogóle nie pracowało. Znam ten efekt, bo jeszcze nie tak dawno miałem problem z cienkim wężykiem do kondensatora, który przez pęknięcie nie załączał turbo.
Mija kilometr i nagle jak ręką odjął problem znika.

Nie mówię żeby zaraz gazować na zimnym silniku ale taka jazda to nie jazda :/

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2014, 17:07 przez Oktawiusz.)

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
kermitzaba
mówisz, że to tylko 1km - to niedużo a silnik musi się troszkę nagrzać żeby dawał pełna parę. To diesel nie benzynka

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

ale ma być tak, że ty mu podłoga, a on nie przekroczy 60km/h?
Co ciekawe latem tego problemu wogóle nie miałem.

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
kermitzaba
lejesz jakieś dodatki do paliwa? Jak dawno filtr wymieniałeś?

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Wcześniej lałem STP raz jak mi rzucał Fault Injection ale ostatecznie problemem okazał się EGR wtedy i więcej tego nie lałem.
To nie filterek, wymieniony był dwa razy od maja a przejechane od tamtej pory 8tys. Od ostatniej wymiany może 2tys
Sprawdzałem CLIPem ale nic niepokojącego tam nie ma poza korekcją na każdym w granicach -1,5 <-> +1,5 ale to przecież granice normy (norma jest -5 +5).

Myślę jeszcze o przepływce i zaślepieniu EGR, zaopatrzyłem się nawet już w blaszkę. Na jeden i drugi element ma wpływ temperatura. Działanie jednego i drugiego może powodować zamulenie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2014, 19:43 przez Oktawiusz.)

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
Robuś
Zarejestrowani

Czyściłeś EGR?

Odpowiedz
nocad
Zarejestrowani

zimny silnik i podłoga:slow:

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

a no podłoga, wciskasz gaz do końca a on muli.
To, że się na codzień tak nie jeździ to jasna sprawa. Szanuję silnik i nigdy na zimnym go nie męczę, czekam chwilę zanim ruszę i też czekam chwilę zanim zgaszę. Jak by nie patrzył latem ten problem nie istniał.
@ Robuś - tak, był czyszczony niedawno ale lada dzień chyba pójdzie tam zaślepka. Badałem go CLIPem i nie widzę żeby dziwnie się zachowywał, kąty ma zgodne ze sztuką chyba, że elektronika na nim przekłamuje - nie wiem.

EDIT: 03/02/2014
Zrobiło się trochę cieplej na dworze i auto jak nie te. Zapierducza jak dzikie. Jednak coś jest z tymi temperaturami.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2014, 19:17 przez Oktawiusz.)

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
bartas
Junior Administratorzy

U mnie jest tak samo na zimnym i na ciepłym. Oczywiście nie cisnę go jak zimny silnik, ale czasem potrzeba szybko ruszyć na zimnym i zbiera się pięknie.

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Teraz to i u mnie jest tak samo. Miałem kłopot w zimę jak na dworze było conajmniej -4. Wtedy dopóki nie złapał temperatury był muł niesamowity. Inaczej pewnie mają też Ci, którzy trzymają auto w garażu. Mój stoi pod chmurką 24/h/ 365d/r

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości