Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czy takie zachowanie ma negatywne skutki?


rawison
Zarejestrowani

op Witam,

Chciałbym się dowiedzieć czy mój nawyk jest szkodliwy dla skrzyni biegów, chodzi o to że podczas wrzucania wyższego/niższego biegu gdy sprzęgło jest już prawie całe odpuszczone dodaje w tym samym czasie lekko gazu, zostało mi to jeszcze z prawa jazdy gdyż w samochodzie na którym się uczyłem sprzęgło było już dość zużyte więc za każdym razem po zmianie biegu lekko szarpało a nawyk ten pozwolił to zniwelować, dodam tylko że samochód nie zachowuje się przy tym jakoś dziwnie tzn nie wyje nie szarpie itp ale wiadomo nie wszystko da się wyczuć a być może jest to na dłuższą metę szkodliwe. Co myślicie?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi rawison za ten post post:
  • Adrian19820
Oktawiusz
Zarejestrowani

Przypalasz sprzęgło

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

Dla skrzyni biegów nie ale dla sprzęgła już tak. Pytanie: -po co tak teraz robisz? Sam piszesz że to nawyk z powodu awari samochodu. Jakby parowała Ci szyba w samochodzie nauki jazdy i musiałbyś ją przecierać szmatą to w scenicu też byś tak robił?

Wysłane z mojego Grand X In

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2016, 08:28 przez midar.)

Gdy jesteś sam pilnuj swoich myśl, a jak z kimś-to swojego języka!
Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Szkoda sprzęgła, to na ładnym trupie uczyłeś się jeździć.... co to za szkoła ?

Odpowiedz
rawison
Zarejestrowani

op Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, prześledziłem jeszcze ten temat na innych forach i o dziwo duża część osób wypowiadających się twierdzi że lekkie dodanie gazu przy końcu puszczania sprzęgła jest wskazane ponieważ ,,pomaga to wyrównać obroty silnika i skrzyni i niweluje szarpnięcia".
Naszło mnie na takie pytanie ponieważ przy kupnie samochodu sprzęgło było już dość mocno zużyte i 3 dni temu pedał sam leciał w dół, dziś samochód wrócił od mechanika z nowym całym sprzęgłem i chcę zadbać żeby nie eksploatowało się więcej niż jest to potrzebne, dlatego będę stosował się do waszych rad Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2016, 15:49 przez rawison.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-08-2016, 15:49)rawison napisał(a): ,,pomaga to wyrównać obroty silnika i skrzyni i niweluje szarpnięcia".
Jeden z lepszych dowcipów, jaki w ostatnich dniach przeczytałem.
Wyrównać obroty poprzez zwiększenie prędkości obrotowej jednego z elementów względem drugiego?
Ciekawa teoria.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Gizmo
rawison
Zarejestrowani

op
(11-08-2016, 15:59)ko-ma napisał(a):
(11-08-2016, 15:49)rawison napisał(a): ,,pomaga to wyrównać obroty silnika i skrzyni i niweluje szarpnięcia".
Jeden z lepszych dowcipów, jaki w ostatnich dniach przeczytałem.
Wyrównać obroty poprzez zwiększenie prędkości obrotowej jednego z elementów względem drugiego?
Ciekawa teoria.

Żeby nie było nie jestem autorem tej teorii w jednym zdaniu opisałem to co ludzie na innych forach piszą, nie chciałem też sypać linkami, jak ktoś będzie chciał to można łatwo takie wypowiedzi znaleźć Biggrin

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Teorii jest wiele, np. mam kolegę, z którym boję się gdzieś pojechać, bo hamując ZAWSZE wciska sprzęgło "bo tak go nauczyli na kursie".
Na tym kursie był jakieś 30 lat temu...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • krosser
mojzesz92
Moderatorzy

Czej myśle... czyli proponujecie że przy zmiane biegu np z 2 na 3, kiedy mamy wciśnięte sprzęgło, puszczony gaz i już wrzucone 3 to puszczamy całkiem sprzeglo czekamy aż silnik wyrówna obroty na takie jak powinien mieć przy danym biegu i danej aktualnej prędkości pojazdu i dopiero dodajecie gazu?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mojzesz92 za ten post post:
  • michaldck
lolo001
Zarejestrowani

Kiedyś nie wszystkie biegi w skrzyniach były synchronizowane automatycznie więc podwójne sprzęgło z międzygazem to była konieczność, bo inaczej zgrzytanie zębów. Ale przy umiejętnym dostosowaniu obrotów silnika do prędkości auta można było zmieniać biegi bez sprzęgła nawet z postoju.(bieg włączony - rozrusznik - i się jechało) Nic się nie zepsuje, no może siłownik sprzęgła będzie częściej pracował

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości