Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dylemat z prawie nowym autem - jaki silnik


RobertU
Zarejestrowani

op Witam,
Przeleciałem ostatnie kilkadziesiąt wątków i nie znalazłem niczego podobnego, więc pozwolę sobie zadać pytanie: co wybrać?
Niby budżet duży ok 55tys, ale nie znam nikogo kto jeździ np. 1.2 115kM/130kM, a medialne sianie strachu przed zbyt wysilonymi silnikami lub panewkami w 1.5 robi swoje.
Potrzebuję opinię ludzi którzy znają to od podszewki.

Zastanawiam się nad:
Benzyna 1.2 115KM http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...b389d69262
Benzyna 1.2 130KM http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...53d6fb8bcc
Diesel 1.5 110KM http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...b389d69262
Diesel 1.6 130KM http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...yoBsp.html
Auto wykorzystywane 85% miasto, sporadycznie trasa, odcinki do 100km
 
Pozdrawiam
Robert
pio555 napisał 08-06-2016, 09:52:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 09:52 przez pio555.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Ja osobiście użytkuje 1.6 dci lecz jestem stronniczym zwolennikiem diesla Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ja bym chyba wybrał diesel 1,6
Przemo  i Funko maja i sobie chwalą

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 09:53 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
boro
Zarejestrowani

Też bym wybrał 1.6

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 10:54 przez boro.)

Odpowiedz
RobertU
Zarejestrowani

op Do tej pory jeździłem ropniakami i dobrze mi się nimi jeździ, ale ponieważ dużo mniej udaję się w trasy, to co niektórzy piszą że diesesl będzie się zapychał.
to mój główny dylemat.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Wtedy autko zmusza do malej wycieczki poza miasto, ale doslownie malej - to jest swoiste proszenie sie autka o dopieszczenie i posiedzenie w nim troche.. aby wypalic FAP Thumbup Jak dasz dobry olej silnikowy, sam silnik bedzie w dobrym stanie, to az tak czesto sie nie zapycha. Thumbup

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Mam ten sam dylemat, teraz co prawda jeżdżę dizlem ale bez filtra, jeździłem GS III 1.2 130 KM i jeśli chodzi o dynamikę jest ok (przynajmniej jak dla mnie) obawiałbym się natomiast spalania, w końcu GS nie jest małym i lekkim autem. Co do wysilenia silnika to raczej te małe benzynki są bardziej wysilone niż dizle.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

na zlocie mieliśmy okazję pojeździć Kadjarem 1.2 130KM no i jak dla mnie silnik był za słaby mimo że w papierach widnieje 10.1s do 100kmh. A i trzeba się liczyć z dość sporym spalaniem, dlatego też przychylam się w stronę dizla

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Dieselek ma wiekszy momet obrotowy na niskich obrotach, a to jest przy przyspieszaniu ważne i mozna ruszac z miejsca momentalnie. Benzynowym dopiero w wyzszych obrotach ma maksymalny moment obrotowy.. Wiec ciezej z ruszaniem jest. Stad tez w miescie do uciekania ze skrzyżowania, szybkiego włączania sie do ruchu auto z silnikiem dieselka robi swoje. Moc jest i tu i tu 130KM, ale to dieselek ma wiekszy moment. FAP nie ma co się bać i go demonizować. Dobre paliwo i oleje nie bedą go tak często zapychać.

I zdaje sie tez ze na logike nawet 1.2 jest bardziej wysiloną jednostką niż 1.6 przy tej samej mocy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 13:29 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
boro
Zarejestrowani

Co do Kadjara to silnik 1.2 jest za słaby na taką budę. Wyprzedzanie zmusza do redukowania i butowania silnika na wysokie obroty co wysila jednostkę.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości