Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand scenic II - plan zakupu


szynol
Zarejestrowani

op Witam

Jakiś czas temu postanowiłem wymienić swojego wysluzonego Focusa. Pierwotnie myślałem o Espace względnie którymś eurowanie, ale analiza budżetu i potrzeb wskazała, że lepszy dla nas będzie właśnie Grand scenic...

I teraz kilka pytań:

1. Na co zwrócić szczególną uwagę kupując scenica? Wiadomo - nie pytam o rzeczy, które sprawdza się przy każdym samochodzie, a raczej o specyficzne przypadłości tego konkretnego modelu.

2. Słyszałem, że jedną z lepszych opcji jest silnik 2.0 dci... Ale na rynku tego niewiele, a egzemplarze, które sobie upatrzylem co do jednego mają 1.9 dci. Oczywiście poczytałem w necie i wszędzie doradzają ten silnik - serio taki kłopotliwy?

3.czy jest sposób, żeby bez rozbierania auta ocenić stan turbiny, dwumasy czy panewek ?

4. Co warto zrobić krótko po zakupie? Oczywiście oleje, filtry i rozrząd... Ale coś jeszcze? Gdzieś przeczytałem, że warto profilaktycznie wymienić panewki... Prawda to?

Z góry dzięki za pomocBiggrin

pio555
Junior Administratorzy

http://www.scenic-forum.pl/Watek-Zakup-S...%C4%85cego
poczytaj

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
szynol
Zarejestrowani

op Dziękuję bardzo - przeglądałem forum i nie wiem jakim cudem ominąłem ten tematBiggrin Idę czytać i nadrabiać zaległościBiggrin

pio555
Junior Administratorzy

(19-02-2016, 08:58)szynol napisał(a): Słyszałem, że jedną z lepszych opcji jest silnik 2.0 dci...
dobrze słyszałeś
(19-02-2016, 08:58)szynol napisał(a): egzemplarze, które sobie upatrzylem co do jednego mają 1.9 dci. Oczywiście poczytałem w necie i wszędzie doradzają ten silnik - serio taki kłopotliwy?
jest kłopotliwy jak kupisz zaniedbany
trafić dobry to czasami loteriia
jak dbasz to jest to bardzo dobry bezawaryjny silnik

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
szynol
Zarejestrowani

op
(19-02-2016, 09:25)pio555 napisał(a): jest kłopotliwy jak kupisz zaniedbany
trafić dobry to czasami loteriia
jak dbasz to jest to bardzo dobry bezawaryjny silnik

a jest sposób, żeby określić mniej więcej stopień zadbania? bo wiadomo, z zewnątrz i w środku autko może wyglądać jak laleczka, ale dla osoby nie znającej marki - silnik jest zagadką. Wiadomo - nie ufać umytym silnikom i obowiązkowo przed zakupem stacja diagnostyczna albo ASO.... ale może jest coś, co na dzień dobry powinno moją uwagę przykuć?

scrabi
Zarejestrowani

Najlepiej ten 130km 1.9 dci

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
pio555
Junior Administratorzy

diagnostyka Clipe-em pokaże Ci korekty i ciśnienie wtrysków,parametry turbiny....
reszta niestety niesprawdzalna tzn panewki,jakie były interwały wymiany oleju

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
szynol
Zarejestrowani

op A jak z tą asekuracyjną wymianą panewek? Trzeba? Warto? Czy czekać na pierwsze symptomy, które mogą nigdy nie nastąpić?

pio555
Junior Administratorzy

Wymiana panewek to kosz ok 600 z pompą oleju

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
szynol
Zarejestrowani

op
(19-02-2016, 13:27)pio555 napisał(a): Wymiana panewek to kosz ok 600 z pompą oleju

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Nie jest to majatek... czyli pewnie warto jak juz na rozrzad, filtry i oleje sie zostawi.





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości