Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

II ph I lub II ph II automat czy manual?


A2-eR11
Zarejestrowani

Online
auto powinno ruszyc odrazu do przodu powoli. Na lekkim wzniesieniu powinno sie utrzymac i nie zjezdzac w dol, a nawet lekko powinno sie przesuwac w gore... To objawy zuzycia lub tez sprawnosci sprzegla hydrokinetycznego. Sprawdzic tez mozna w czasie jazdy jak sie zachowuje skrzynia na kazdym biegu w trybie manualnym. Przy zalaczeniu najwyzszego biegu i zwalnianiu powinna zrzucac sama biegi na nizsze... A przy nizszych i przyspieszaniu, podprowadzi obrowy wyzej ale powinna zalaczyc wyzszy bieg sama.
Plus oczywiscie szarpanie na wszystkich biegach, nie powinno szarpac mocno. Jakies jednokrotne moze sie zdarzyc, ale nie za kazdym razem. Na postoju przy przelaczaniu dzwignia Tez nie powinno mocno szarpac. Przy wlaczeniu D moze lekko szarpnac bo zalaczy sie bieg do pełzania...

Jeszcze inni sie moze niech wypowiedza tez Biggrin

Odpowiedz
Pietrenko
Zarejestrowani

Z tym nagrzaniem też racja to od wujka gogo:
http://www.prnd.pl/jak-sprawdzic-automat...,4,70.html

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
prawda prawda, w DP0 czasem na zimnym potrafi przeciagnac obroty i tak niechetnie przelacza biegi np, to jest celowe zalozenie producenta aby rozgrzac silnik i skrzynke. Chociaz moze ktos sie wystraszyc ze cos dziala tu nie tak. Nie wiem jak w tej o wiekszej liczbie biegow w renault, bo sam posiadam DP0 - 4 biegowa.

Sprawdzenie stanu oleju, tego nie zrobimy w DP0. Skrzynia nie posiada bagnetu do sprawdzania. Trzeba zalozyc ze jesli nie ma zadnych wyciekow, to poziom oleju jest w porzadku. Ale olej nalezy w nich wymieniac, zwlaszcza jak zamierza sie jezdzic w miescie glownie duzo, jako wlasnie taxi. - co 30tys km np.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

(13-04-2016, 22:32)A2-eR11 napisał(a): Plus oczywiscie szarpanie na wszystkich biegach, nie powinno szarpac mocno. Jakies jednokrotne moze sie zdarzyc, ale nie za kazdym razem. Na postoju przy przelaczaniu dzwignia Tez nie powinno mocno szarpac. Przy wlaczeniu D moze lekko szarpnac bo zalaczy sie bieg do pełzania...
Co do szarpania automatem spotkałem się z opinią że mocno zużyte, nie równomiernie lub opony o dużych oporach toczenia (niska klasa) mogą wpływać na szarpanie przy zmianie biegu. W nowoczesnych autach założenie innego profilu, wielkości może wyrzucać błędy komputera ;)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
nesti
Zarejestrowani

op Nie wiem jakie samochody masz na myśli, ale nie spotkałem się z czymś takim Biggrin

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
Szarpanie a szarpanie... ciezko opisac.. Biggrin Wydaje mi sie jednak ze zuzycie opon nie powinno miec jednak wplywu na to ze skrzynia szarpie. Moga sie biegi inaczej zmieniac i wariowac bedzie troche przy przelaczaniu bo wieksze opory toczenia i zwalniac bedzie szybko auto dosc, to tak jakby na hamulcy troche jezdzic.

Zmiany profilu opony, rozmiaru kola na inne niz zblizone do fabrycznych, to fakt moze wyrzucac bledy komputera bo inne obroty kol beda. Dlatego tez zazwyczaj w komputerze sie ustawia jakie kola ma sie zalozne. Scenic II ma to paramtetryzowane wlasnie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości