INNY Wywala olej w rejonie odmy i filtru oleju /lekko przydługie/


Dawid75
Zarejestrowani

Witam. Ponieważ mamy takie same silniki (1.9 DCi) w naszych renówkach postanowiłem poszukać porady też u Was.

Przez niemal 5 lat nie miałem problemów z laguną no i teraz się zaczęło.
Ale od początku
W grudniu padła mi turbina. Kulturalnie bez rozbiegania silnika.

Co zostało wymienione:
- turbina na regenerowaną
- Filtr powietrza
- filtr oleju
- olej wymieniony
- uszczelka turbo

Co zostało wyczyszczone:
- obudowa filtra powietrza
- przewody układu ssącego
- intercooler
- przewody układu doładowania
- przewód spustowy oleju
- pompa olejowa
- filtr odpowietrzenia komory silnika
- głowica silnika i tłoki/zawory
- układ wydechowy

Dodatkowo na hamowni sprawdzono ciśnienie doładowania pod obciążeniem
Wymieniłem również zawór sterowania turbiną

Po tych operacjach przejechałem z 800km i na trasie wywaliło mi cały olej z silnika. ale nie przy turbo tylko z przodu w rejonie chłodnic
Auto na lawecie pojechało tam gdzie robili mi turbo. Silnik umyli i stwierdzili że z turbo jest wszystko ok. Wymienili odme na nową bo podejrzewali że ją przytkało.

Zacząłem obserwować i widziałem że olej delikatnie wycieka z rurki odmy. Najbardziej z dolnej.
Zawiozłem auto do polecanego w necie i na forach warsztatu który robi tylko renówki.
Wymienili mi rurke z odmy i założyli cybant. Silnik umyli.
Tak przejechałem 4 tys km po czym wywaliło mi ponownie cały olej.
Tym razem wypchało go przez filtr oleju.
Podejrzewali pompe oleju wiec kazałem ją wymienić.
Wymienili pompe, olej, uszczelkę miski olejowej i umyli wszystko.
Wracając autostradą (120-130km/h) do domu po około 45 km zajrzałem pod maskę i widzę ze znowu mokro z oleju. Nie wiele wyciekło ale to tylko 45km!!

Auto wróciło na serwis a im się już pomysły kończą. Troszkę się zawiodłem.
Były pomysły że rurka która wchodzi w miske w olej jest zatkana/złamana/zapchana. Gdy im taki pomysł podsunąłem stwierdzili że to była pierwsza rzecz jaką sprawdzli i że jest drożna.

Jak zawoziłem teraz autko to coś wspominali że może kanał olejowy jest jakiś zatkany. kazałem im pocisnąć troszkę po autostradzie żeby sprawdzili jak już "zrobią" Wcześniej jezdzili ale w ter zabudowanym. Zrobili 25km i było sucho. A jednak mi na powrocie wywaliło olej.

Już mi brakuje pomysłów i z lekka się załamuję. Może ktoś z forumowiczów tutaj przerabiał temat i coś podpowie. Ewidentnie za duże ciśnienie i wywala olej.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedz.
Pozdrawiam

Odpowiedz
Ferguss
Przyjaciele forum

Czy ten okrągły element (chyba zawór) też wymieniłeś?
http://allegro.pl/waz-przewod-odmy-oleju...21544.html
U mnie to on odpowiadał za podobny syf do Twojego.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
gibaj
pierścienie olejowe lub gumki zaworów

Odpowiedz
Dawid75
Zarejestrowani

(09-04-2014, 11:10)Ferguss napisał(a): Czy ten okrągły element (chyba zawór) też wymieniłeś?
http://allegro.pl/waz-przewod-odmy-oleju...21544.html
U mnie to on odpowiadał za podobny syf do Twojego.

U mnie chyba nie ma fabrycznie takiego elementu lub jest gdzieś w innym miejscu.
   

Odpowiedz
wacio1967
Zarejestrowani

Patrząc na zdjęcie.
Poniżej wlewu oleju jest czarna puszka. Patrząc od góry na zdjęcie ma kształt krzywki. Jest do niej podłączony przewód odpowietrzenia komory silnika. Ściągnij go i zobacz czy ciśnienie z komory się wydostaje. Jeżeli nie, to jest zapchany filtr. Jeżeli zacznie "walić" olejem, a nie powinno, to masz przedmuchy na cylindrach. To jest jedna sprawa. Druga, to mogło chwycić pierścienie na tłokach.
Czy auto kopci ?
Czy auto ma normalną moc ?
Czy silnik tak samo pracuje jak przed awarią ?

[Obrazek: 1999809326_3.gif]
Odpowiedz
Dawid75
Zarejestrowani

Temat zaniedbałem ale problem rozwiązałem.

Autko zawiozłem do Gliwic do serwisu i tam wymienili mi na dzień dobry pompe oleju i filtr oleju.
Od tego czasu minął ponad rok i problem nie powrócił , więc powyższa wymiana przyniosła efekt.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Jak jeszcze nie wyrzuciłeś - to zostaw starą pompę - jest sprawna.
Miałem podobną historię (ale w innym silniku) - winien był wadliwy filtr oleju.
Jakim cudem - nie wiem.
( Inna sprawa, że w drugim przypadku wadliwego filtra było odwrotnie - po dłuższym mpostoju słychać było panewki - przez kilka sekund chodziły na cucho. )

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebne "podpięcie" - mam MPM-COM + MaxiEcu - zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości