Dziś rozmawiałem z mechanikiem z autoryzowanego salonu, który poinformował mnie, że w ich danych technicznych do tego automatu ilość oleju podczas wymiany wynosi około 3.5 litra. Zalecane przez producenta jest elfmatic j6.... (o ile dobrze zapamiętałem ). To tak w ramach informacji. Wkrótce się przekonam jaka rzeczywiście jest potrzebna ilość oleju. Raczej nie będę korzystał z elfa tylko zasugeruje się podpowiedzią funkoval i zaleję Ravenol
Jaki olej do Renault?
witajcie ,mój scenic był zalewany ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30 od 3 lat wymiany po 12 miesiącach i około 10 -11 tyś przejechanych kilometrów,ten olej ma norme RN 0700 według RENO POLSKA powinienem go zalewać ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 o normie RN 0710 co wy o tym sądzicie, dziękuje za odpowiedzi
Zalej olej z normą RN0710 : Motul X-Cess/X-Clean lub lepszy a Elf'a zostaw na półce w sklepie gdzie stoi
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
Lałem ELF'a w poprzedniej Lagunie jeszcze pod nazwą Excelium LDX i był naprawdę dobry, ale od pewnego czasu zaobserwowałem coraz gorszą pracę silnika co zmianę oleju. Dla testu wlałem Motul'a bo kosztuje tyle co ELF a silnik zupełnie inaczej pracuje - czytaj lepiej, łatwiejszy rozruch przy minusowych temperaturach + cichsza praca silnika.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
co znaczy łatwiejszy rozruch w minusowych temperaturach robiłeś testy na hamowni bo jeśli nie to nie możesz powiedzieć tak jak napisałeś ,druga sprawa cichsza praca silnika robiłeś pomiar hałasu czy na ucho -bez obrazy po prostu chciałbym się dowiedzieć o co tu chodzi nie jestem zwolennikiem elfa po prostu go leje do samochodu a co do Motula lałem go parę razy do aut jak klient go sobie przywiezie leje też Mobila ,SHELL,CASTROL i nic się nie dzieje na żadnym oleju no chyba że ktoś nie dba o wymiany więc odpowiedzi typu lepszy rozruch zimą i cichsza praca bez dosadnych dowodów ....i na to i na to wpływa wiele czynników świece na rozruchu kompresja, jakość ropy więc pytam grzecznie o co tu chodzi pozdro
wydaje mi się że to wszystko działa na zasadzie np.tak jak jest z Lagunami ,wszyscy ale to badziew wiecznie się psuje podejżewam że ci wszyscy nie kontrolują wymian oleju tylko ciągną pod te 30 tyś i wymiana ,masz Lagune pewnie się sprawuje bez zarzutu ja też robiłem pare Lagun i też były bez zarzutu ale chodzi takie a nie inne przekonanie o tym modelu (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2015, 12:13 przez Robert 79.) (27-05-2015, 12:10)Robert 79 napisał(a): co znaczy łatwiejszy rozruch w minusowych temperaturach robiłeś testy na hamowni bo jeśli nie to nie możesz powiedzieć tak jak napisałeś ,druga sprawa cichsza praca silnika robiłeś pomiar hałasu czy na ucho -bez obrazy po prostu chciałbym się dowiedzieć o co tu chodzi nie jestem zwolennikiem elfa po prostu go leje do samochodu a co do Motula lałem go parę razy do aut jak klient go sobie przywiezie leje też Mobila ,SHELL,CASTROL i nic się nie dzieje na żadnym oleju no chyba że ktoś nie dba o wymiany więc odpowiedzi typu lepszy rozruch zimą i cichsza praca bez dosadnych dowodów ....i na to i na to wpływa wiele czynników świece na rozruchu kompresja, jakość ropy więc pytam grzecznie o co tu chodzi pozdro bo ktoś od super Pana Henia słyszał co on słyszał od Pana Kazia który wie od Pana Krzysia. Znam bardzo dużo Lagun (zwanych królowymi lawet) i żaden właściciel nie chce jej na inne auto wymienić. co do Lagun to miały kiedyś 2-3 razy więcej na budziku przebiegu i stąd te złe opinie, tak samo z Fordami MK3. bo w krajach europejskich są to auta flotowe i mają duże przebiegi przy sprzedaży. Robert 79 napisał(a):co znaczy łatwiejszy rozruch w minusowych temperaturach robiłeś testy na hamowni bo jeśli nie to nie możesz powiedzieć tak jak napisałeś ,druga sprawa cichsza praca silnika robiłeś pomiar hałasu czy na ucho -bez obrazy po prostu chciałbym się dowiedzieć o co tu chodzi nie jestem zwolennikiem elfa po prostu go leje do samochodu a co do Motula lałem go parę razy do aut jak klient go sobie przywiezie leje też Mobila ,SHELL,CASTROL i nic się nie dzieje na żadnym oleju no chyba że ktoś nie dba o wymiany więc odpowiedzi typu lepszy rozruch zimą i cichsza praca bez dosadnych dowodów ....i na to i na to wpływa wiele czynników świece na rozruchu kompresja, jakość ropy więc pytam grzecznie o co tu chodzi pozdro Jeżdżę obecną Laguną 3 lata i mam porównanie przy temperaturach poniżej -10 jak się uruchamiała na ELF a jak na Motul'u, wyprzedzę twoje pytanie i przez ten czas rozrząd nie był wymieniany (jak kupiłem to robiłem rozrząd + koło kompensacji luzów na rozrządzie i przez ponad 2 lata nie było dotykane), co do pomiaru głośności robiłem ale wewnątrz auta i różnica wychodzi z tego co pamiętam 2-3dB na postoju i 3-4dB przy jeździe ok.100-120km/h. Więc moja opinia nie jest poparta hasła Pana Heni czy innego tylko z własnych obserwacji. A co do samej Laguny to psuje się jak każde inne auto, chociaż wiem z opinii posiadaczy VW że one się wcale nie psują
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
Pan Henio od Pana Kazia typ słyszał, że jak po 10W40 zalewasz 5W to się silnik rozszczelni.
Patrzył ktoś na temp. płynięcia tych olejów? A indeks lepkości? A lepkość w 40°C? Jak chcesz obiektywnie zmierzyć łatwość rozruchu? Hamownia nie wykaże. Ale problem z tłoczeniem zimnego oleju to szybsze zużycie elementów, do których olej dociera ostatni. Gorzej smarowane elementy bardziej też hałasują. Jeśli chodzi o testy głośności, to mogę przeprowadzić tylko telefonem. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości