Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


Gostom
Zarejestrowani

(11-09-2016, 08:52)funkoval napisał(a):
(11-09-2016, 08:26)blejdas napisał(a): Panowie, kopie się z myślami.

Całe życie lałem Mobil 1 w różne auta, ale pierwszy raz mam diesla i też pierwszy raz mam auto które jest więcej warte niż jedna wypłata i traktuje to auto jak jajko.

Jest DPF?


Tak mi się wydaje bo mam na drzwiach narysowane i też po zamuleniu go w Gdyńskich korkach krzyknął żeby go wypalić ;) Na przeglądzie przed kupnem nie spytałem ale to wersja 150KM i też sprzedający mówił ze filtr jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 09:08 przez Gostom.)

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
cukier
Zarejestrowani

(11-09-2016, 08:52)funkoval napisał(a):
(10-09-2016, 21:16)cukier napisał(a): Często czerwone moze nie bo na trasie nie ma takiej potrzeby. Ale do rozpedzenia sie raczej  tak :Biggrin

Silnik zawsze nagrzany do swojej temperatury zanim idzie na wysokie obroty.

Trasy dwa razy dziennie po ok 55 km
Skoro nie latasz ostro, to nie wiem, czy jest potrzeba iść w 10TENTHS. To naprawdę świetny olej, ale nie wiem, czy jego zastosowanie w dość leciwej i niezbyt wysilonej konstrukcji da rezultaty, których się spodziewasz.
Jeśli chcesz, to nie zamierzam powstrzymywać, pamiętaj tylko żeby zrobić konkretne płukanie.

Poszukam jeszcze karty danych LM, zobaczę co to jest, bo pamięć bywa zawodna (a mówi, że to całkiem niezły olej).

(11-09-2016, 08:26)blejdas napisał(a): Panowie, kopie się z myślami.

Całe życie lałem Mobil 1 w różne auta, ale pierwszy raz mam diesla i też pierwszy raz mam auto które jest więcej warte niż jedna wypłata i traktuje to auto jak jajko.

Jest DPF?
Boję sie tylko ze ten 0w40 będzie rzadszy i zacznie go zuzywac :/ w sumie to sam dalej nie wiem co wziac Thumbup

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(11-09-2016, 19:53)cukier napisał(a): Boję sie tylko ze ten 0w40 będzie rzadszy i zacznie go zuzywac :/ w sumie to sam dalej nie wiem co wziac Thumbup
"Rzadszy" od 5W40 będzie z pewnością, przy temperaturze rozruchu. W temperaturze roboczej przecież klasa lepkości taka sama.
Dlaczego masz wątpliwości co do HPR?
Czytałeś listę polecanych olejów?

Odpowiedz
cukier
Zarejestrowani

(11-09-2016, 19:55)funkoval napisał(a):
(11-09-2016, 19:53)cukier napisał(a): Boję sie tylko ze ten 0w40 będzie rzadszy i zacznie go zuzywac :/ w sumie to sam dalej nie wiem co wziac Thumbup
"Rzadszy" od 5W40 będzie z pewnością, przy temperaturze rozruchu. W temperaturze roboczej przecież klasa lepkości taka sama.
Dlaczego masz wątpliwości co do HPR?
Czytałeś listę polecanych olejów?

Co do hpr nie przekonuje mnie bo mam wrażenie ze po nocnym postoju po odpaleniu słychać chwilkę stukanie popychaczy na LM tego nie było . Dlatego chciałbym coś innego. Listy nie potrafię znaleźćSad

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

LM Top Tech 4100 to midSAPS, kompromis pomiędzy benzyną a dieslem z DPF, ma średnie zdolności czyszczące, odpuściłbym na rzecz czegoś bardziej do benzyny.
Za stukanie popychaczy odpowiada zwykle pompowalność na zimno, trudno znaleźć ten parametr dla wszystkich olejów, żeby można było porównać. Zdaje się, że Amsoil Signature Series ma całkiem niezły ten parametr.
A pomiędzy LM a HPR płukałeś silnik?

http://www.scenic-forum.pl/showthread.ph...#pid162343

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 20:34 przez funkoval.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • cukier
ryjas
Zarejestrowani

Muszę trochę przyciąć koszty na oleju. Penrite kosztuje 200+ przesyłka. Niby idzie wytrzymać, ale drugie auto wymagało trochę wymian i teraz muszę zadbać o Scenica. (Prawdopodobnie czeka mnie wymiana tarcz z tyłu). Olej do ok. 150 zł.
LM TT 4600? LM TT4100? Valvoline Synpower XL-III? Motul X-Clean+? A może coś innego? Jestem bliski nawet wymiany na Elfa czy Totala (za ok. 120 zł).
Wymiany planuje raz na rok (ok. 13 tys.km)
Przy tańszym oleju wymienię pewnie trochę szybciej (tak do 8-10 tys.)

Odpowiedz
cukier
Zarejestrowani

Tak przed każdą zmianą oleju plukam.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Ryjas, LM Synthoil HT4200?
Albo może po taniości rodzimy Specol, tylko że on przeciętny jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 20:54 przez funkoval.)

Odpowiedz
cukier
Zarejestrowani

Czyli ten penrite 0w40 jest ok? Czy jest cos lepszego na rynku do 2,0 turbo?  Bo szczerze mówiąc nic a nic mi te parametry olejów nie mówią i zaczyna mnie to wkurzac xd bylby jeden i bylby spokój hehe  oczywiście smigam na LPG

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(11-09-2016, 21:14)cukier napisał(a): Czyli ten penrite 0w40 jest ok? Czy jest cos lepszego na rynku do 2,0 turbo?  

'Ten' Penrite, czyli 10Tenths 0W40, jest zdecydowanie więcej niż OK. Żeby znaleźć 'lepszy' to trzeba najpierw ustalić, na jakie parametry kładziesz nacisk, bo znalezienie lepszego od każdym względem będzie raczej trudne.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • cukier




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości