Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jakiej firmy zawór EGR


greggie
Zarejestrowani

op Witam.Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd na kompie zaworu EGR.
Niedawno czyściłem zawór ale po jakimś czasie i podpięciu do kompa znowu błąd się pojawia jako stały.
Postanowiłem zakupić nowy i tu rodzi się pytanie -jakiej firmy?
W aucie mam zamontowany Pierburg-ale na aukcjach w internecie widziałem jeszcze zawory innych firm -o wiele tańsze.
Pytanie-czy warto kupić tańszy zamiennik?
I czy trzeba taki zawór jakoś kalibrować czy coś takiego przy użyciu kompa?
Pozdrawiam i dziękuję za sugestie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(20-03-2016, 22:00)greggie napisał(a): I czy trzeba taki zawór jakoś kalibrować czy coś takiego przy użyciu kompa?
tylko wymiana

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

A nie lepiej go odłączyć? Jeśli masz auto jak w opisie to na desce nie powinno nic świecić po odłączeniu i spokój na wieki. Byle był zamknięty. Wymienisz, wykosztujesz się (zamienniki?? trudny temat) a i tak nie masz gwarancji że błąd nie powróci. Ja tak mam już dwa lata i święty spokój. Przedtem co kilka miesięcy czyszczenie obowiązkowe.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2016, 22:10 przez roman123.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(20-03-2016, 22:09)roman123 napisał(a): A nie lepiej go odłączyć? Jeśli masz auto jak w opisie to na desce nie powinno nic świecić po odłączeniu i spokój na wieki. Byle był zamknięty. Wymienisz, wykosztujesz się (zamienniki?? trudny temat) a i tak nie masz gwarancji że błąd nie powróci. Ja tak mam już dwa lata i święty spokój. Przedtem co kilka miesięcy czyszczenie obowiązkowe.

popieram w SC I to możliwe choć nie w kazdym

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
greggie
Zarejestrowani

op Po odłączeniu EGR na desce świeci się kontrolka świec żarowych z takim zygzakiem u góry.I auto dusi się ,traci moc i bardzo cieżko rozbujać je do 80km/h.

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

(20-03-2016, 22:17)greggie napisał(a): Po odłączeniu EGR na desce świeci się kontrolka świec żarowych z takim zygzakiem u góry.I auto dusi się ,traci moc i bardzo cieżko rozbujać je do 80km/h.

Przechodzi w tryb awaryjny, więc u Ciebie pozostaje zaślepienie lub wymiana. Ja nie zaślepiałem ( u mnie żaden błąd nie wyskakuje po odpięciu) więc nie pomogę w szczegółach ale koledzy z forum robili. Poszukaj trochę a może któryś z kolegów Ci pomoże? Z tego co się orientuje potrzebna jest blaszka którą wkłada się pod zawór. Więc robota banalna.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2016, 08:12 przez roman123.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A może spróbować wyczyścić na początek?

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Kolega pisze że czyścił ale pomaga na krótko.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Żadnej blaszki pod zawór nie podłożysz bo nie ma gdzie.Pozostaje albo zaspawanie rurki od egr albo zdjęcie opaski na łaczeniu tej rurki i włożenie zaślepki,ale dostęp jest tragiczny.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
greggie
Zarejestrowani

op Postanowiłem zakupić nowy.
Czy te tańsze zamienniki na allegro po 250 pln dadzą radę czy kupować Pierburg za prawie 400?
Widziałem też na jakiejś aukcji niby orginalny z logo renaut za prawie 6 stów.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości