Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[K]Kupię scenica 2


benio83
Zarejestrowani

op witam! chetnie dokonalbym zakupu scenica 2ki (przed jak i po lifcie). nie wiem czy dobrze, ze uparlem sie na dwulitrowke (zwykla lub turbo), ale 1,6 jakos do mnie nie przemawia, wydaje mi sie, ze zbyt slaby lub malo zywotny (no, ale moze sie myle i zaraz okaze sie, ze to sa super silniki, a te dwulitrowe za to jakies niewypaly... za wszelkiego rodzaju porady bardzo dziekuje). najlepiej zeby scenic byl w czarnym kolorze lakieru i jasnym wnetrzem, z gazem, w automacie (obowiazkowo... no chyba, ze wyprowadzicie mnie z ewentualnego bledu i uswiadomicie, ze automaty w scenicach sa do niczego), mial pdc, tempomat, panorame i ksenon. rozwaze kazda propozycje poniewaz jestem mocno elastyczny. pozdrawiam!
Mati napisał 14-07-2016, 21:34:


Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2016, 08:49 przez Bora.)

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Wrzuć jakieś linki, które rzuciły ci się w oczy to ocenimy co na nich widać.
Ogólnie wychodziłem z tego samego założenia co ty. Nastawiłem się na 2.0 T i po pół roku znalazłem 70 km od domu. Długo się do niego zabierałem, jeździłem oglądać 2 albo 3 razy i w końcu się zdecydowałem. Nie żałuję. Mocy jest wystarczająco. Założyłem gaz i jeżdżę chyba taniej niż dieslem.
Też szukałem z jak najwyższym wyposażeniem, ale 2.0T jest białym krukiem, a oglądałem kilka sztuk 2.0 i 3 sztuki 2.0T ten który wziąłem, nie był najbogatszą wersją jaką oglądałem, ale był w najlepszym stanie no i przebieg potwierdzony w ASO.

Odpowiedz
benio83
Zarejestrowani

op nie upieram sie mocno co do pojemnosci silnika... jesli bylby jakis fajniutki 1,6 tez bym go lyknal, ale cos za cos tzn skoro robie odstepstwo od poszukiwanego przeze mnie silnika (2,0 lub 2,0t) to auto musi nadrabiac czyms innym np konfiguracja wyposazenia i wygladu. mam kilka pytan w zwiazku z wyborem silnika, a mianowicie:
- czy 1,6 jakos szybko sie zuzywaja lub czy cos z nimi jest nie tak?,
- jaka jest roznica w spalaniu miedzy 1.6, 2.0, a 2.0t (glownie miasto przy ciezkiej nodze i automacie)?,
- czy mocno czuc roznice w mocy miedzy 1.6, a 2.0 (bo jak sie domyslam w 2.0t czuc znacznie roznice chocby z racji innego momentu i tego, ze turbo dmucha juz od dolu)?,
- czy automaty w scenikach byly jakies wadliwe i czy to typowe automaty, bo jezdze czasem trafikiem i tam jako rozwiazanie automatycznej skrzyni zastosowano zwykla skrzynie z jakims tam sterowaniem "robotem"?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2016, 21:12 przez benio83.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(15-07-2016, 21:12)benio83 napisał(a): czy mocno czuc roznice w mocy miedzy 1.6, a 2.0
mocno
(15-07-2016, 21:12)benio83 napisał(a): jaka jest roznica w spalaniu miedzy 1.6, 2.0, a 2.0t
niewielka ok 1-2 l

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Mój 2.0T jak ja jadę to pali w trasie 11-11.5l lpg/100km jak jedzie żona to zejdzie i do 9l lpg na 100.. ja lubię jechać lewym pasem nawet jak jadę drogą, która ma tylko 2 pasy(po jednym w każdym kierunku) dużo wyprzedzam i hamuje. Nie daje mi przyjemności jazda w kolumnie przez dłużej niż 10 minut.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(15-07-2016, 21:12)benio83 napisał(a): - czy 1,6 jakos szybko sie zuzywaja lub czy cos z nimi jest nie tak?,
- jaka jest roznica w spalaniu miedzy 1.6, 2.0, a 2.0t (glownie miasto przy ciezkiej nodze i automacie)?,
- czy mocno czuc roznice w mocy miedzy 1.6, a 2.0 (bo jak sie domyslam w 2.0t czuc znacznie roznice chocby z racji innego momentu i tego, ze turbo dmucha juz od dolu)?,
- czy automaty w scenikach byly jakies wadliwe i czy to typowe automaty, bo jezdze czasem trafikiem i tam jako rozwiazanie automatycznej skrzyni zastosowano zwykla skrzynie z jakims tam sterowaniem "robotem"?

Z tego co piszą posiadacze na tym forum:
- z 1.6 wszystko jest OK pod kątem żywotności, K4M to stara i sprawdzona konstrukcja, bolączki znane i dość proste do wyleczenia - przepustnica, silnik krokowy, cewki, KZFR, ktoś pewnie zaraz coś dorzuci.
- w spalaniu różnicy praktycznie nie uwidzisz pomiędzy 1.6 a 2.0, choć 2.0 lepiej idzie, turbo trochę więcej łyknie, ale i dynamika inna; 2.0T chyba nie chodził z automatem, ale co ja się znam.
- tak, zauważalna różnica w dynamice, choć akurat kładłbym to na Niutonometry, nie kuce. Turbo w benzynie nie dmucha 'już od dołu', nie tak jak w dieslu.
- automatów w scenikach były co najmniej dwa rodzaje - 4 biegi i 6 biegów, przy czym wszystkie to klasyczne automaty, z konwerterem hydrokinetycznym. Z 1.6 wychodził chyba tylko 4biegowy, konstrukcja niezbyt chwalona.

Odpowiedz
benio83
Zarejestrowani

op
(15-07-2016, 21:25)funkoval napisał(a): - automatów w scenikach były co najmniej dwa rodzaje - 4 biegi i 6 biegów, przy czym wszystkie to klasyczne automaty, z konwerterem hydrokinetycznym. Z 1.6 wychodził chyba tylko 4biegowy, konstrukcja niezbyt chwalona
czyli do 1,6 pakowali tylko ta czterobiegowa skrzynie ("niezbyt chwalona"), a do 2,0 4 lub 6 czy tylko 6?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

nie wiem, nie chcę zgadywać, być może jest to kwestia przed /po lifcie .

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Do 1,6 szła czterobiegowa

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
benio83
Zarejestrowani

op
(16-07-2016, 08:04)Oktawiusz napisał(a): Do 1,6 szła czterobiegowa

mo to juz wiemy, a do dwulitrowki szla tylko 6 biegowa czy czterobiegowa rowniez?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości