Klimatyzacja


kermitzaba
Czy można w jakiś sposób samemu sprawdzić szczelność klimy? Wiem, ze mam nieszczelość i chciałbym sprawdzić gdzie ona jest a pobliskie warsztaty za sprawdzenie wołają od 50 nawet do 300zł :/

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2014, 21:58 przez Ferguss.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Musisz dobić ciśnieniem Sad jak sprawdzałem to od 50-100zł

Scenic III 2,0 dCi 160KM 380 Nm
Grand Scenic III 1,6 dCi 130KM 320 Nm  

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Odpowiedz
kermitzaba
niby koleś który wysępił ode mnie już za naprawę klimy ale jej nie zrobił stwierdził, że to chłodnica ale nie ufam mu i wolę to sprawdzić.

Odpowiedz
LoKi
Zarejestrowani

Kermit szukaj zielonej cieczy to jest freon, a gdy byłeś u gościa z klimą to sprawdzał Ci szczelność próżnią ?? gdybyś miał nieszczelną chłodnice to po 1 komputer w klimatyzatorze pokazałby że próżnia nie udana po 2 widziałbyś jak z chłodnicy wycieka gaz.
Kiedyś w zafirze miałem tak że chłodnica sprawna, kompresor też nabiłem klime a próżnia nic nie wykazała, co się okazało ?? kolanko które łączyło chłodnice z całym obiegiem było troszku nieszczelne, uszczelka lub coś, ale był widoczny zielony płyn także wiedziałem gdzie szukać.

Odpowiedz
kermitzaba
Koleś nabrał mnie już na 600zł i już do niego nie wrócę i to on mi pokazał, że na chłodnicy jest zielony nalot po sprawdzeniu szczelności ale nie wierzę mu dlatego sam chciałem to sprawdzić. Ale nie będę kombinował tylko przed urlopem oddam Szczeniaka do innego serwis gdzie ojciec robił klimę i niech wszystko porobi.

Odpowiedz
pawko82
Zarejestrowani

To zielone,to olej ma taka barwe .Gaz jest bezbarwny i przy malej nieszczelnosci mozesz tego nie zobaczyc.Najlepiej sprawdzic azotem z barwnikiem UV.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

ale barwnik dodaje się do oleju podczas napełniania układu czynnikiem. teoretycznie najprościej jest podpiąć pod butlę z azotem i słuchać czy gdzieś syczy. są specjalne pianki do wykrywania nieszczelności, coś jak mydliny które się pienią tylko lepsze a do barwnika potrzebna jest lampa UV i specjalne okulary, wtedy widać lepiej i dokładniej Biggrin Co do sprawdzania próżnią to automat do obsługi klimatyzacji wykryje tylko duże nieszczelności, a wytworzenie próżni to naturalny proces obsługi, mający na celu opróżnić i oczyścić układ z wilgoci.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2014, 21:19 przez kotleto.)

Odpowiedz
LoKi
Zarejestrowani

a ja mam pytanie z innej beczki, orientujecie się na ile śrub jest montowany kompresor do 1.9DCI scenika ??? tego mojego RXa.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Jeżeli dobrze pamiętam to na 3 śruby

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

(27-01-2014, 18:26)kermitzaba napisał(a): Koleś nabrał mnie już na 600zł i już do niego nie wrócę i to on mi pokazał, że na chłodnicy jest zielony nalot po sprawdzeniu szczelności ale nie wierzę mu dlatego sam chciałem to sprawdzić. Ale nie będę kombinował tylko przed urlopem oddam Szczeniaka do innego serwis gdzie ojciec robił klimę i niech wszystko porobi.

Sam tego nie sprawdzisz, chyba żeby dodaliby przy napełnianiu czynnika UV.
Wówczas z pomocą lampy UV mógłbyś to sprawdzić.

Inną opcją jest pozbycie się czynnika i napompowanie np. azotu - i podłączenie manometru - i sprawdzać czy spada ciśnienie.
Ale w tym wypadku i tak musisz opróżnić gaz.

Albo rozłożyć działanie w czasie i co jakiś czas sprawdzić manometrem czy trzyma ciśnienie w układzie.

Jeszcze inna opcją jest Clip - ale tam z tego co wiem moze się mylić.

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości