Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nawiew


benko
Zarejestrowani

op Czy może ktoś z was wie jak sie dostać do dmuchawy w scenic ll i do nagrzewnicy .
Czy trzeba ściągać cala deske rozdzielcza a może jest jakis sposób dostania sie tam bez prucia auta ??

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Mati napisał 16-11-2015, 17:06:
Proszę o odpowiednie nazewnictwo tematu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2015, 17:06 przez Mati.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Zależy co chcesz zrobić w tej dmuchawie? Jak usunąć np. liście bądź coś co dostało się tam to wiatrak jest widoczny po zdjęciu podszybia i mechanizmu wycieraczek ale żeby wymontować to trzeba niestety zdjąć deskę rozdzielcza. Do nagrzewnicy można dostać się od strony nóg pasażera ale poza odkręceniem klapki która jest bodajże na 5 wkrętów nic zbytnio nie zdziałasz. Możesz również usunąć stamtąd brud i liście. Tak czy owak przy grubszej robocie trzeba zdjąć dechę a w przypadku nagrzewnicy dochodzi zlanie płynu chłodzącego.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Kolego, jestem świeżo po wymianie całej obudowy nagrzewnicy... Napisz co konkretnie potrzebujesz wiedzieć?

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
benko
Zarejestrowani

op
(16-11-2015, 11:01)michumal napisał(a): Kolego, jestem świeżo po wymianie całej obudowy nagrzewnicy... Napisz co konkretnie potrzebujesz wiedzieć?
Jak włączam dmuchawe na 4 pozim to słychać latające tam jakies syfy liście itp.
Chce to wyczyścić tylko, dodam ze dmuchawa chodzi na maxa a slabo wieje .
Przypuszczam że jest tam pelno śmieci które blokują pelny dopływ powietrza

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(16-11-2015, 12:07)benko napisał(a): Chce to wyczyścić tylko, dodam ze dmuchawa chodzi na maxa a slabo wieje .
a jak filtr kabinowy wymieniałeś?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

No to żeby nie robić sobie za dużo roboty musisz wyczyścić najlepiej odkurzaczem przestrzeń pomiędzy filtrem pyłkowym a skraplaczem, jest to pierwsza "chłodnica" i zarazem przeszkoda dla wszystkiego co przeleci przez filtr pyłkowy/kabinowy. I teraz pierwszy problem, to taki, że musisz to wyczyścić przez otwór po filtrze kabinowym. Zatem wyjmujesz filtr, przez ten otwór wprowadzasz rurę... no właśnie tyle, że musisz wykombinować jakąś elastyczną rurę mniejszej średnicy niż odkurzaczowa, żeby tam sięgnęła i nie uszkodziła delikatnych żeberek aluminiowej chłodnicy. Żeby Ci uwidocznić jak sprawy się mają wewnątrz, to sytuacja wygląda tak, że filtr jest ustawiony w poziomie (tak jak go wkładasz) a chłodnica poniżej w pionie z górą odchyloną w stronę kabiny patrząc od silnika.przestrzeń ta tworzy patrząc z boku literę V gdzie na górze V jest na płasko położony filtr jeden bok V to obudowa, drugi bok, to chłodnica, przez którą przelatuje powietrze dalej. Cały syf zbiera się na samym dole V i tam musisz wetknąć tą rurkę od odkurzacza i wszystko wyssać. Wiem, ze może wydaje się skomplikowane, ale nie musisz nic rozbierać poza wyjęciem filtra. W przeciwnym razie to kilka godzin rozbierania, składania, klęcia itp... Żeby się upewnić że jest tam syf, zawsze możesz spróbować wetknąć telefon i pstryknąć fotkę z flashem, tylko, żeby Ci nie wpadł... Biggrin W razie czego pytaj dalej ewentualnie możemy się zdzwonić.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • benko, brytanpl
benko
Zarejestrowani

op
(16-11-2015, 21:33)michumal napisał(a): No to żeby nie robić sobie za dużo roboty musisz wyczyścić najlepiej odkurzaczem przestrzeń pomiędzy filtrem pyłkowym a skraplaczem, jest to pierwsza "chłodnica" i zarazem przeszkoda dla wszystkiego co przeleci przez filtr pyłkowy/kabinowy. I teraz pierwszy problem, to taki, że musisz to wyczyścić przez otwór po filtrze kabinowym. Zatem wyjmujesz filtr, przez ten otwór wprowadzasz rurę... no właśnie tyle, że musisz wykombinować jakąś elastyczną rurę mniejszej średnicy niż odkurzaczowa, żeby tam sięgnęła i nie uszkodziła delikatnych żeberek aluminiowej chłodnicy. Żeby Ci uwidocznić jak sprawy się mają wewnątrz, to sytuacja wygląda tak, że filtr jest ustawiony w poziomie (tak jak go wkładasz) a chłodnica poniżej w pionie z górą odchyloną w stronę kabiny patrząc od silnika.przestrzeń ta tworzy patrząc z boku literę V gdzie na górze V jest na płasko położony filtr jeden bok V to obudowa, drugi bok, to chłodnica, przez którą przelatuje powietrze dalej. Cały syf zbiera się na samym dole V i tam musisz wetknąć tą rurkę od odkurzacza i wszystko wyssać. Wiem, ze może wydaje się skomplikowane, ale nie musisz nic rozbierać poza wyjęciem filtra. W przeciwnym razie to kilka godzin rozbierania, składania, klęcia itp... Żeby się upewnić że jest tam syf, zawsze możesz spróbować wetknąć telefon i pstryknąć fotkę z flashem, tylko, żeby Ci nie wpadł... Biggrin W razie czego pytaj dalej ewentualnie możemy się zdzwonić.
Oki dziękuję w razie pytań lub niejasności odezwę sie jeszcze

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Skraplacz-parownik ewentualnie inna nazwa osuszacz to puszka znajdująca się przy prawym kole (pasażera) pod zderzakiem.
Żeby skutecznie wyczyścić chłodnicę znajdującą się w obudowie nagrzewnicy należy :
-zdjąć plastikową obudowę drążka zmiany biegów tą w której jest gniazdo zapalniczki
-zanurkować w nogi pasażera i wykręcić z tej strony bodajże 3 wkręty (jeden wkręt znajduje się na obudowie nagrzewnicy po środku lipa z dostępem)
-przenieść się w nogi kierowcy i wykręcić chyba 2 wkręty
-należy również ze strony pasażera jak i ze strony kierowcy delikatnie odchylić po jednym plastikowym zaczepie znajdującym się w klapce którą odkręcamy
-później pozostaje wyjąć klapkę i wysypie się masa liści, igieł z drzew, komarów i muszek.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

haszczurur skraplacz, parownik i osuszacz to trzy oddzielne elementy.
Skraplacz - chłodnica, która schładza czynnik po sprężeniu go przez sprężarkę. Znajduje się pod maską zwykle przed chłodnicą wody.
Osuszacz - puszka z higroskopijną substancją, która ma za zadanie wyłapywać wszelką wilgoć z układu. Znajduje się zwykle gdzieś pod maską.
parownik - chłodnica, na której schładza się powietrze i leci do środka. Zwykle znajduje się w kabinie.
Dla wzrokowców pierwszy lepszy obrazek z popularnej wyszukiwarki internetowej:
[Obrazek: klima2.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2015, 10:24 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Patrys, dzięki za poprawkę. Pisząc "chłodnica" miałem oczywiście na myśli parownik, ten element, który znajduje się w kabinie przy wentylatorze, nr 6  na schemacie.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości