Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nierówne obroty biegu jałowego


Jablotron
Zarejestrowani

op Witam,

Szukałem wszędzie i dalej nic nie wiem... Od jakiegoś czasu obroty na biegu jałowym cały czas pełzają od 500 do 1000. Bywa ze na światłach silnik gaśnie, czasami na zimnym silniku nie chce wejść w obroty. Wyczyściłem przepustnice ale może dwa dni było lepiej... Usterka wraca a jak czytam to ten motor może już ńie posiada krokowca więc gdzie szukać usterki... Ręce opadają... Z góry dzięki za wskazówki dotyczące właśnie silnika 1.8 a więc dosyć rzadkiego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2015, 05:48 przez miro.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

przepływka?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
snoffy
Zarejestrowani

Też bym to sprawdził, miałem kiedyś podobną sytuację w innym aucie.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Ten silnik nie posiada przepływki tylko przepustnicę od której prawie wszystko zależy.
Jaki kod silnika F4P720 czy 722?Jeden posiada krokowca drugi nie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2015, 19:29 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
aRti
Zarejestrowani

ewentualnie czujnik położenia przepustnicy, u mnie tez falują i po wypłacie jadę na komputer sprawdzić czy coś pokaże

-= aRti - Monia - Kamil - Dominik- Nadia =-
Renault Scenic I 2.0 8V 1998r.
D
ąbrowa Górnicza - Mysłowice 

Renault Scenic 2.0 8V - Niunia - Profil Facebook  Zapraszam do Polubienia
Odpowiedz
Jablotron
Zarejestrowani

op Gdzie szukać kodu silnika? Bywa tak ze jeżdzę kilka godzin po mieście i wszystko ok. Odpocznie silnik godzinę i po odpaleniu obroty spadają poniżej 500 i gaśnie... Po zagrzanie znów jest ok ale obroty falują i bywa ze delikatnie trzęsie autem... Myśl taka... Gdy go kupowałem silnik był mega czysty. Zaraz po zakupie wyjołem cewki i świece i w trzech gniazdach stała woda. Wszystko wyczyściłem i wysuszyłem razem z czyszczeniem przepustnicy. Jest o niebo lepiej ale... Może na początek świece wymienię...

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie wymieniaj świec tylko pouszczelniaj na poczatek połączenie świeca-cewka silikonem.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
DjDz
Zarejestrowani

Nie silikonem. Kup oringi nawet w sklepie hydraulicznym. Załóż je na wszystkie cewki i zamontuj. Na cewkach są specjanie do tego celu widoczne kanały. Problem się skończy.

Odpowiedz
BENEK
Zarejestrowani

Hejka .Wczoraj też przydarzyło mi się to samo falujące obroty,gasł silnik,nie mogłem go odpalic,wkuzylem sie podjechałem do znajomego mechanika mówi zostaw podłącze pod kompa i zobaczymy,.Około 18 gdz pojechałem po autko mówi zrobione okazało sie ze brudna była przepustnica wymył wyczyścił i autko nadal śmiga i już nie rzuca silnikiem i obroty nie falują, A jeszcze wyczyścił wszystkie styki.
Wiec u ciebie też jest chyba to samo...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2015, 16:24 przez BENEK.)

Odpowiedz
Jablotron
Zarejestrowani

op Krzysztof, uszczelnienie tematu cewka-świeca jest dobry bo te gumy na końcu cewek są już tak sparciałe ze pewnie posiadają kanaliki którymi woda leci do świec... Ale to nie rozwiąże tematu bujania obrotów. Najgorsze jest to ze czasami szczńiak chodzi jak marzenie a czasami obroty latają, trzęsie, gaśnie i tak na przemian, chyba zaczne jednak od świec... Może któraś dostała przebicia od tej kąpieli silnika i nie do końca dobrze sie czuje...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości