Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Jaki płyn chłodniczy do Renówek


Gizmo
Zarejestrowani

Mój ponownie zalany Glacelf AutoSupra  Thumbup

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Odkopuję temat... Mianowicie czeka mnie wywiana płynu chłodniczego na nowy. Zazwyczaj kupuję części OEM lub zamienniki najwyższej jakości. Zastanawiam się czy OEM Glaceol będzie najlepszym rozwiązaniem, czy polecacie inny? Trochę mnie przestraszył próg zamarzania OEM, który wynosi zaledwie -21 stopni...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(16-09-2020, 10:07)bologno napisał(a): Odkopuję temat... Mianowicie czeka mnie wywiana płynu chłodniczego na nowy. Zazwyczaj kupuję części OEM lub zamienniki najwyższej jakości. Zastanawiam się czy OEM Glaceol będzie najlepszym rozwiązaniem, czy polecacie inny? Trochę mnie przestraszył próg zamarzania OEM, który wynosi zaledwie -21 stopni...

Kupowałem koncentrat - ani nie wychodzi drożej, niż przeciętny płyn ze sklepu, ani nie jest gorszy.
Temperatura -21 to próg żelowania płynu, nie temperatura krzepnięcia. A przecież -21 u nas w praktyce od dawna nie występuje.
Poza tym nie wiem, skąd ta informacja : przy stężeniu koncentratu w wodnym roztworze rzędu 60% temperatura krzepnięcia (a w zasadzie krystalizacji) wyniesie -37 stopni.
Chyba wystarczy.

(16-09-2020, 11:38)ko-ma napisał(a):
(16-09-2020, 10:07)bologno napisał(a): Odkopuję temat... Mianowicie czeka mnie wywiana płynu chłodniczego na nowy. Zazwyczaj kupuję części OEM lub zamienniki najwyższej jakości. Zastanawiam się czy OEM Glaceol będzie najlepszym rozwiązaniem, czy polecacie inny? Trochę mnie przestraszył próg zamarzania OEM, który wynosi zaledwie -21 stopni...

Kupowałem koncentrat - ani nie wychodzi drożej, niż przeciętny płyn ze sklepu, ani nie jest gorszy.
Temperatura -21 to próg żelowania płynu, nie temperatura krzepnięcia. A przecież -21 u nas w praktyce od dawna nie występuje.
Poza tym nie wiem, skąd ta informacja : przy stężeniu koncentratu w wodnym roztworze rzędu 60% temperatura krzepnięcia (a w zasadzie krystalizacji) wyniesie -37 stopni.
Chyba wystarczy. Bardziej dbał bym o jakość dodatków antykorozyjnych, przeciwpiennych, czy o właściwy odczyn pH.

[edit] uzupełniam, bo rąbnąłem sie w cyferkach, ot wiedza nieużywana...
Najniższą temperaturę krystalizacji osiąga się przy stężeniu glikolu w roztworze rzędu 68 %.
W gotowych płynach nie przekracza ono jednak 50% - bo tyle w naszym klimacie wystarcza, a glikol jest droższy od wody (dlatego leją ją śmiało).
Z tej przyczyny płyny od lat komponuję sam, na bazie pewnej jakości koncentratów. należy przy tym zwracać starannie uwagę na pH (nie może być zasadowe), na szczęście większość środków ma odczyn obojętny.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020, 11:45 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • bologno
martingg
Zarejestrowani

Ktoś coś poleci do 1.6 dCi 130km grand Scenic 2014?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Zalej taki jak zaleca producent, a wszystko będzie git.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Niedawno wymieniałem w SC2. Wlałem taki: https://allegro.pl/oferta/total-coolelf-...0591375248

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(13-09-2016, 21:15)Gostom napisał(a): A co powiecie o płynach prestone?

cyt.:

Płyn do chłodnic przeznaczony do bezpośredniego użycia (bez rozcieńczania z wodą).
Receptura oparta o  najnowsze ihnibitory korozji COR-GUARD chroni cały układ chłodzenia praktycznie od momentu jego zalania. Zapobiega powstawaniu korozji, kawitacji, erozji i osadzaniu się kamienia.
Receptura COR-GUARD wydłużyła również dwukrotnie okres skutecznej ochrony układu chłodzenia z 250 000km/10 lat na 480 000km/10 lat.
Gotowy płyn pozwala na bezpieczną pracę silnika w szerokim spektrum temperatur od -37°C do nawet 129°C.
Został wyprodukowany w oparciu o koncepcję firmy Prestone “All makes, all models”, dzięki której zapewnia pełną ochronę układów chłodzenia we wszystkich markach i modelach samochodów (ze zwykłymi i aluminiowymi chłodnicami).
Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) podnosząc jego właściwości ochronne i nie zmieniając koloru.
Płyn do chłodnic Prestone przechowywany w opakowaniu nie ulega przeterminowaniu.


Płyn do chłodnic PRESTONE spełnia lub przekracza wszelkie normy producenckie i międzynarodowe (w tym normy ASTM, SAE, BSI, AFNOR, dostosowany również do VAG G12, G12+, G12++ i G13). Wysoką jakość płynu do chłodnic PRESTONE potwierdza fakt, że jest on płynem „OEM-owym”, co oznacza, ze marki takie jak Ford, GM czy TOYOTA stosuja go na pierwsze zalanie podczas produkcji pojazdów.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości