Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Opony asymetryczne


nowy1982
Zarejestrowani

op Czy opona która jest akurat rowkami pod prąd może powodować buczenie przy ok 80 i wiecej km/h?Czy jest mozliwosc zalozenie zeby nie byla pod prad? micheli pilo primac

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2014, 10:49 przez Oktawiusz.)

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

na oponach asymetrycznych masz zawsze oznaczenie "rotation" lub "outside"i tak muszą być założone. Buczenie na moje marne oko i rozeznanie nie spowodują jeżeli są źle założone Biggrin

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

jeżeli bieżnik jest kierunkowy (czy to asymetryczny, czy asymetryczny), dźwięk może się różnić, bo klocki bieżnika inaczej "atakują" asfalt. zacząłbym jednak od sprawdzenia łożyska.

Odpowiedz
nowy1982
Zarejestrowani

op chyba nie da sie zalozyc dwoch opon w jednym kierunku a outside jest zawse od zewnatrz czyli mam dobrze zalozone i jedna jesty pod prad.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Nie może być pod prąd !!!

tapatalk

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Espera
Zalozone odwrotnie beda nieefektywne i moga nawet powodowac plywanie pojazdu. Moga takze byc glosne.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

faktycznie niektóre asymetryczne opony wyglądają jak by po jednej stronie były założone w złym kierunku.
Też czasem się nad tym zastanawiałem jak gdzieś w korku zobaczyłem takowe na jakimś samochodzie.
Jednak skoro producent tak oznaczył i sa założone zgodnie z oznaczeniem, to widać tak musi być.

Jak Ci hałasuje opona któraś, to zamień ją miejscami z inną i zobacz jaki będzie efekt

Thumbup
Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Taki wygląd mają np. Rainsport 3.

A huczenie opon może być wtedy kiedy są "wyząbkowane" czyli geometria zawieszenia się kłania.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
GaraldzRavii
Zarejestrowani

Ave.Pozwolę się wypowiedzieć w tej kwestii.Opona ASYMETRYCZNA różni się całkowicie konstrukcją stalowego kordu wewnętrznego oraz składem mieszanki tzw.GUMY od opon kierunkowych czy opon symetrycznych.Napis Roti Rotation itp spotykałem przy oponach kierunkowych choć NIE twierdzę iż nie zdarzają się przy Asymetrii przy ostatnich OUT lub OUTSIDE informuje o montażu na zewnątrz koła pojazdu felgi przy czym owa wzmocniona część opony znajduje się wewnątrz i ma za zadanie przyjmować nacisk masy pojazdu bliżej środka pojazdu(przynajmniej tak zapamiętałem to ze szkolenia w fabryce Continentala)Generalnie jeśli opona nie posiada wady fabrycznej czy mechanicznej tj.niewłaściwie działające zawieszenie,czy przegrzanie wyhamowanie nie powinna wydawać niepokojących i znacznie różnych dzwięków.Jednak z doświadczenia wiem że zamiana kół np.tył na przód lub po przekątnej bardzo często pomaga(wina producenta której tak na serio nie da się udowodnić).

Życie to zabawa miecz kostucha albo sława.
Odpowiedz
Kaloteck
Zarejestrowani

(15-09-2014, 21:19)GaraldzRavii napisał(a): Ave.Pozwolę się wypowiedzieć w tej kwestii.Opona ASYMETRYCZNA różni się całkowicie konstrukcją stalowego kordu wewnętrznego oraz składem mieszanki
Aż tak daleko idą te różnice, ej no chyba nie... Bieżnik inny jest i tyle.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości