OGÓLNE Opony zimowe
Chodziło mi o to że kierunkowe
Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka
Tak, ja mam takie i są super. W tej cenie naprawdę warto. Ja kupowałem nowe 192/65/15 w cenie 250zł/szt.
(18-10-2016, 20:25)blazejk napisał(a):(18-10-2016, 19:40)LUKKUL4158 napisał(a): Oczywiście na przód?Jak są lepsze od pozostałych to na tył a nie przód https://m.youtube.com/watch?v=emdmodQJIhM Tutaj fajnie wyjaśnione. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
O tym czy lepiej nowe opony na przód czy na tył już było tyle dyskusji...
Wnioski są takie że to każdy musi ocenić czy woli się ślizgać przodem czy tyłem.
Poszły dziś rano, cena była za 2szt wraz z montażem
Wysłane z kalkulatora..
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (19-10-2016, 10:05)A2-eR11 napisał(a): a z całości gdybania gdzie lepiej na przodzi czy w tyle...1. gorsze opony z tyłu w samochodzie z przednim napędem - leprze przyczepność z przodu, czyli lepiej hamuje, skręca i lepiej rusza a ruszanie jest ważne przy ciężkich warunkach czy w górach. Z minusów to tył szybciej traci przyczepność a uderzenie boczne jest gorsze od czołowego. 2. gorsze opony s przodu w samochodzie z przednim napędem - gorsza przyczepność przy hamowaniu, ruszaniu i skręcaniu, ale za to tył jedzie prosto. Czyli przód wylatuje i walisz przodem, który jest stworzony do absorpcji uderzeń. Ja osobiście wolę kontrolować uciekanie tyłu, ale mieć przyczepność z przodu, gdzie jest większość hamowania. (19-10-2016, 10:39)Patrys4891 napisał(a):(19-10-2016, 10:05)A2-eR11 napisał(a): a z całości gdybania gdzie lepiej na przodzi czy w tyle...1. gorsze opony z tyłu w samochodzie z przednim napędem - leprze przyczepność z przodu, czyli lepiej hamuje, skręca i lepiej rusza a ruszanie jest ważne przy ciężkich warunkach czy w górach. Z minusów to tył szybciej traci przyczepność a uderzenie boczne jest gorsze od czołowego. Prawda, zakladajac że zimą wolniej jezdzimy to lawiej jest kontrolowac uslizg tylu, dla mnie rowniez z dwojga zlego.. Ale najlepiej miec dobre opony i z przodu i z tylu
Ale gorsze to nie znaczy do wymiany ;). Generalnie zasada gorszych opon z przodu jest jak najbardziej właściwa, ale pamiętajmy, że te gorsze muszą być jednak oponami nadającymi się do użytku. Wiele osób jeżdżących tylko na dwóch zimówkach (i dwóch letnich) zapewne się z tym nie zgodzi. Ale uważam, że powinni jak najszybciej doposażyć auto w drugą parę zimówek a nie udowadniać że mają rację.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości