Oktawiusz
14,812
56
2029
683
INNY
2019
INNY
Warsaw, Poland
op
Wymieniam silnik w szczeniaku więc dużo rzeczy idzie do rozbiórki.
Mechanik wyjął obudowę filtra powietrza a z niej wyciekło całkiem sporo wody.
Skąd ta woda ?
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
pio555
30,606
122
10640
2,917
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 19-06-2016, 09:37
Jedynie co mi przychodzi do głowy to niedrożne odpływy
Biorąc pod uwagę gdzie znajduje się filtr to może mieć sens
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Oktawiusz
14,812
56
2029
683
INNY
2019
INNY
Warsaw, Poland
op
Strach pomyśleć o elektrycznych konsekwencjach.
Odpływy czyszcze bardzo często bo ok 3 x w roku. Powinno być ok.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
siwusek216
5,547
15
3619
2,088
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
A odpływ w samej puszce filtra? Pewnie też tam jest
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
•
pio555
30,606
122
10640
2,917
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 19-06-2016, 10:24
(19-06-2016, 09:39)Oktawiusz napisał(a): Odpływy czyszcze bardzo często bo ok 3 x w roku. Powinno być ok. przy duzejuleiwe nie nadążą odprowadzić wody
mam przykład po corsie
mimo drożnych odpływów po czwartkowej ulewie woda dostała się do środka auta-fakt niewiele ale zawsze
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tomspeed
266
2
63
11
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
kaszuby
tomspeed
Zarejestrowani
— 19-06-2016, 10:49
obudowa filtra powietrza jest szczelna, przynajmniej fabryczna, nie kombinowana,
wiec woda moze tam zostac tylko zassana wraz z powietrzem. wiec, albo ktos brodzil autem w wodzie, albo w baaaardzo duzej ulewie jechal
dodatkowo:
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI `07 4x4 AT
•
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 19-06-2016, 16:58
Fakt, przy duzej ulewie odplywy nie nadążają odprowadzac wody, wtedy warto aby cale podszybie bylo szczelne. Mam na mysli te gąbkowe uszczelki, ktorę są klejone do całości tworząc cos w rodzaju wanny aby sie nie przelewało na silnik.. Może tam była nieszczelność już?
•
tomspeed
266
2
63
11
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
kaszuby
tomspeed
Zarejestrowani
— 19-06-2016, 19:21
Ale jak ta woda z podszyta ma się dostać do filtra powietrza?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
dodatkowo:
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI `07 4x4 AT
•
michumal
720
10
137
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 20-06-2016, 11:27
Panowie, mylicie obudowę filtra powietrza (silnika) z zasysaniem powietrza z podszybia do wnętrza auta i słynnymi odpływami podszybia.
Filtr powietrza silnika jest przecież w komorze silnika koło aku i nie ma nic wspólnego z odpływami z podszybia.
Filtr powietrza ma uszczelki i powinien być szczelny, nie widzę w nim odpływu, zatem woda nie powinna się w nim w ogóle znaleźć (uszczelka na klapce wymiany filtra) lub ewentualna woda powinna wycieknąć rurą zasysającą powietrze do obudowy która znajduje się w jego dolnej części. Poniżej widać spód obudowy na dole rura zasysająca powietrze:
A tu masz widok góry filtra z klapką na dwóch śrubkach, pod którą jest uszczelka:
Wniosek, uszkodzona uszczelka klapki, lub nie dokręcona klapka, lub dziurawa obudowa od góry, lub auto przejeżdżało przez dużą wodę...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2016, 11:27 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
ko-ma
9,469
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 20-06-2016, 11:39
(19-06-2016, 09:20)Oktawiusz napisał(a): Mechanik wyjął obudowę filtra powietrza a z niej wyciekło całkiem sporo wody.
Skąd ta woda ? Jedyna sensowna możliwość, to zassanie wody w czasie jazdy, np. podczas ulewy czy przejazdu przez głębszą kałużę - pomimo tego, że wlot powietrza jest stosunkowo wysoko.
Sprawa b. groźna - rozbierałem już silnik (Skoda) po wjeździe w kałużę - komplet korbowodów do wymiany, cud, że żaden nie pękł, bo i blok by oberwał. Oczywiście kompletna głowica do wymiany wraz z kolektorami.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|