(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2016, 17:31 przez Minia23.)
OGÓLNE rowek po uszczelniaczu
op
Ktoś z kolegów i koleżanek może pomóc jak to dobrze uszczelnić ? Czytałam ze skrócenie spreżynki w uszczelniaczu pomaga lub takie ułożenie uszczelniacza aby był za lub przed tym rowkiem,Prawda to?
Jest jakiś patent ale mechanik z Laguny nie chciał zdradzić podobno jego pomysł inny uszczelniacz więcej szczegółów nie znam
Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka
Przy takim wytarciu raczej szczelności się nie uzyska. Zwłaszcza "skracaniem" sprężynki - co w najlepszym przypadku skróci żywotność uszczelniacza do kilku godzin pracy.
Można by kombinować z węższym uszczelniaczem + dorobiona tulejka dystansowa, albo ze znalezieniem uszczelniacza innego typu, gdzie warga będzie w zdecydowanie innym miejscu (ew. uszczelniacz dwuwargowy). Tu jest spore pole do inwencji twórczej. Warunkiem jest, aby było wystarczająco dużo miejsca na manewr - przesunięcie miejsca styku o 1 mm da więcej szkody, niż pożytku, trzeba znacznie więcej. No i bez gwarancji powodzenia. O przeszlifowaniu przylgni + obróbka cieplno-chemiczna - raczej nie wspominajmy. Taniej będzie nowy wał zakupić.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Dlatego koniec koncow lepiej jest wyremontowac swoj silnik, wymieniajac wal i panewki na nowe nie uzywane, to jest duzo szybsze w naprawie. A wiadomo czas to pieniadz. Uzywki jak sie kupuje to albo sie trafi albo nie, a po chwili temat wraca znow... i wtedy to sie robi naprawdę kosztowne
op
(30-08-2016, 21:27)A2-eR11 napisał(a): Dlatego koniec koncow lepiej jest wyremontowac swoj silnik, wymieniajac wal i panewki na nowe nie uzywane, to jest duzo szybsze w naprawie. A wiadomo czas to pieniadz. Uzywki jak sie kupuje to albo sie trafi albo nie, a po chwili temat wraca znow... i wtedy to sie robi naprawdę kosztowne No to jak sie mówi wyszło w praniu......
Koledze pod simering dali jakąś podkładkę (coś wytaczali) i wówczas miejsce styku przesunęło się o + - 1 mm i już było gicio
Qrcze ale u Ciebie jest on dość duży, może trzeba by wał przetoczyć i dobrać nowy simering.. ?? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2016, 11:43 przez Gizmo.) (31-08-2016, 11:43)Gizmo napisał(a): może trzeba by wał przetoczyćTej powierzchni nie "przetoczysz" nożem (poza tym jakość powierzchni po obróbce była by niewystarczająca) - konieczne było by szlifowanie i ponowna obróbka cieplno-chemiczna. W warunkach warsztatowych raczej niewykonalne, a raczej nieopłacalne, choćby ze względu na konieczność sprawdzenia wyważenia wału. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2016, 11:50 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
jak pisałem powyżej - jest szansa, że moźe się udać, ale trzeba poszukać uszczelniacza węższego + dorobić podkładkę dystansową - może uda się uzyskać przesunięcie na przylgni rzędu 2 mm - a to powinno wystarczyć
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Ale jesli zalezy na czasie zeby to chodzilo bez problemu na dluuugi czas, na kolejne powiedzmy 200tys km czy dluzej... to lepiej nowy wał z panewkami i pompa olejowa dac. Szybko i prawidlowo. Bez druciarstwa, ktore moze sie uda, a moze nie i bedzie trzeba znow wracac do tematu... Co chwila jakby wracac do tego tematu to wiecej sie kasy wyda tylko, wiecej czasowo auto bedzie niedostepne - nie ma sensu taka kombinacja z doborem zimmeringów, podkladek itp, itd.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2016, 20:17 przez A2-eR11.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości