Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Obieg wewnętrzny


rab74
Zarejestrowani

op Mam problem z obiegiem wewnętrznym układu chłodzenia w Scenic II 2008, 1,9 dci 130KM, klimatronic. Po wciśnięciu przycisku recylkulacji praktycznie przestaje dmuchać z nawiewów (wieje ledwo wyczuwalnie), słychać jak powietrze kotłuje się na podszybiu czyli wiatrak działa. Sprawdziłem klapka recylkulacji (czyli napływu powietrza z zewnątrz) zamyka się. Sterowanie strefami góra dół i na środek działa, mieszania powietrza ciepło-zimno działa. Filtr nowy, za filtrem pyłkowym nie ma śmieci.
Sprawdzałem dostępne zdjęcia całego modułu i nie jestem wstanie stwierdzić którędy jest zasysane powietrze przy włączonym obiegu wewnętrznym. Może mi ktoś wyjaśnić którędy jest zasysane powietrze, którą klapkę sprawdzić czy działa i jakie warunki muszą być spełnione żeby wiało normalnie.
Dzięki za każdą pomoc.
pio555 napisał 22-06-2016, 08:51:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2016, 08:51 przez pio555.)

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Deska do podniesienia , spadł filc przyklejony do deski i zatkał zasysanie obiegu wewnętrznego

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cinas za ten post post:
  • arektom
michumal
Zarejestrowani

Przy zamkniętym obiegu powietrze jest zaciągane z przestrzeni miedzy deską a obudową nagrzewnicy, masz to na zdjęciu, widok od strony ściany grodziowej, widać zamkniętą klapkę obiegu z przodu, a od góry kratownicę z dziurkami, przez którą zasysane jest powietrze, klapka jak otworzy obieg, to jednocześnie zamyka ten górny wlot, na tym zdjęciu wymontowany jest wentylator, który powinien być za wlotem:
[Obrazek: 5396209200]

Wygląda na to, że chodzi o ten filc (to szare na górze na zdjęciu):
[Obrazek: 1000x901c_kokpit-deska-rozdzielcza-konsola-44040677.jpg]

Ale ja bym najpierw wymontował licznik i spróbował zajrzeć przez otwór po liczniku, o wiele mniej roboty, a może się uda...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2016, 12:31 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
rab74
Zarejestrowani

op Rewelacja dziś lub jutro sprawdzam, nie zwróciłem uwagi że wlot może być od góry
Dzięki za podpowiedz

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Może być ciężko z wydarciem jak odkleił się częściowo Sad

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
rab74
Zarejestrowani

op Dziś zabrałem się za sprawdzenie, przez zegary nie było żadnych szans. Rozebrałem całą deskę i faktycznie filc był częściowo odklejony i zatykał wlot. Nie zdecydowałem się na usunięcie tylko porządnie podkleiłem go dobrym klejem. Teraz praktycznie nie ma różnicy w sile nadmuchu. Biggrin Dzięki za radę.
Temat do zamknięcia.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

tematów technicznych nie zamykamy

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Właśnie mnie też coś dopadło. Jak włączam obieg wewnętrzny, to słyszę terkotanie spod panelu climatronica. Brzmi to tak, jakby jedna plastikowa zębatka, zablokowała się, a druga kręcąc się przeskakiwała na zębach tej zablokowanej. Piszę z trasy dlatego trochę nieskładnie.

Podpowiedzcie, co to i z której strony się do tego dobrać?

telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

silownik klapy obiegu wewnetrznego sie psuje, wyrobily sie w mechanizmie kolka tam i przeskakuje bo sam silnik jest ok. Za jakis czas przestanie pracowac calkiem i sie ustawi na calkowicie otwartym najczesciej - chociaz byly przypadkie ze sie blokowal na zamknietym obiegu.
Dobrac sie do tego mozna na dwa sposoby. albo sciagnac deske rozdzielcza i wtedy jest na wierzchu... albo bez sciagania od spodu od strony pedalow reke z kluczem wsadzic i odkrecic 3 srubki trzeba. pozniej wysunac go i wyjac od dolu wlasnie. Ja robilem wymiane tego od dolu. Jeden raze reanimowalem go ale podzialal z miesiac i znow terkotal i sie zacial. Kupilem nowy wsadzilem i dziala.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • michaldck
michaldck
Zarejestrowani

@ A2-eR11, to będzie ta część ?

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości