Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Parowanie szyb


Ayran40
Zarejestrowani

op Witam, mam tego typu problem tak jak w temacie tzn. bardzo parują wszystkie szyby wręcz można powiedzieć woda 
spływa z szyb. W związku z tym mam kilka pytań a mianowicie co może być przyczyną aż takiego parowania,
Filtr kabinowy jest wymieniony na nowy dosłownie parę dni temu. Proszę o podpowiedź czy podczas załączenia 
cyrkulacji wewnętrznej słychać jakąś różnicę w pracy climatronica. Na wyświetlaczu pojawia się ikonka cyrkulacji 
wewnętrznej ale nie słychać zmiany (dźwięku) pracy. Szyby parowały już wcześniej ale po włączeniu odszroniania 
szybko schodziło. W ubiegłym tygodniu umyłem samochód na myjni i teraz jest porażka. 
Proszę o jakieś porady.

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Sprawdź czy w schowkach pod nogami nie na wody, może odpływy z podszybia są zatkane i wilgoć weszła do wnętrza.
Umyj szyby pianką do golenia, powinno pomóc, ale to nie wyleczy przyczyny parowania.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W chwili przełączania klimatronika na tryb obiegu zamkniętego słychać pracę zamykanych klapek a poza tym jest trochę inny dźwięk obiegu powietrza.

Odpowiedz
kszyhu
Zarejestrowani

Sprawdź czy w podszybiu nie ma wody. Na zewnątrz pod szybą jest ta plastikowa część gdzie wlatuje powietrze do nawiewu, można tam zajrzeć przy pomocy latarki. Tam sa otwory do odpływu wody, które się zapychaja liśćmi itp. Ją tam miałem z pół wiadra wody. Ta woda zalewa filtr kabinowy. Żeby odepchnąć te odpływy trzeba rozebrać podszybie, wycieraczki itd.
Patrys4891 napisał 03-02-2016, 15:02:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu, pierwszy post powinien znajdować się z powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w odpowiednim dziale.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2016, 15:02 przez Patrys4891.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(03-02-2016, 14:59)kszyhu napisał(a): Żeby odepchnąć te odpływy trzeba rozebrać podszybie, wycieraczki itd.
od góry jedynie możemy sprawdzić czy widać otwory... przepchać się nie da, ponieważ gumowa rurka jest mocno wygięta. Trzeba sprawdzić od dołu w jakim stanie są końce węża.. do tego wystarczy odchylić nadkole.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Generalnie przyczyny mogą byc trzy:
1. Zatkany filtr kabinowy - ale jego wymieniles,
2. Zatkane odpływy podszybia i wlewanie się wody do wnętrza auta przez wlot powietrza przy dmuchawie w scianie grodziowej - sprawa nieprzyjemna, woda w wykładzinie, schowkach pod nogami i instalacji elektrycznej - trzeba rozebrać podszybie, odetkac odplywy i dokładnie wysuszyć wnętrze,
3. Niedziałająca klapka obiegu zamkniętego - widać ją po rozebraniu podszybia we wlocie powietrza do wnętrza  w ścianie  grodziowej.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

dopisał bym jeszcze czystość dywaników i całej wykładziny... w takim okresie jak jest teraz również piasek dobrze trzyma w sobie wodę...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Słusznie kolego. Zatem punkt 4:
4. Inne nie oczywiste przyczyny jak wilgotne dywaniki welurowe.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

proponował bym pod dywaniki te pod nogami powkładać po kilka kartek "szarej gazety"

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Najpierw, niech rozgrzebie podszybie i sprawdzi odpływu i klapke obiegu.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości