Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pomożecie przy wyborze Grand Scenic III


tomek320_
Zarejestrowani

op Witam. Proszę o pomoc w ocenie interesujących mnie aut. Proszę również o podpowiedz czy lepiej kupić GS z silnikiem benzynowym czy diesel. Do tego drugiego jestem nastawiony trochę sceptycznie po mojej ostatniej przygodzie z Mondeo mk3MadanimatedMadanimated z takim silnikiem. Linki do aut które mnie interesują

http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-1...92674.html
http://allegro.pl/g-scenic-1-6dci-liftin...12739.html
http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-1...48184.html

PRZEMO
Administratorzy

Ja tam zawsze wolę diesla Biggrin
Ale to zależy jak dalekie odcinki robisz
1,6 dCi 130 KM fajnie jeździ Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
tomek320_
Zarejestrowani

op Jeżdżę raczej "wkoło komina" w ta i z powrotem jakieś 30 km lecz nie jest to jazda tylko po mieście a bardziej trasa + przejazd przez małe miejscowości.Biggrin

PRZEMO
Administratorzy

To bierz ON Biggrin ja wolę ON i temu tak mówię Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
funkoval
Specjalisci

Silniki benzynowe:
1. 1.6 110- konstrukcja co do zasady sprzed 15 lat, sprawdzona, dobra pod LPG, do GS3 'ciut mała'.
2. 1.2 TCe 115
3. 1.2 TCe 130
4. 1.4 TCe 130 - turbodoładowane jednostki, przy czym nowsze (1.2) mają najczęściej bezpośredni wtrysk paliwa, trudne do LPG. Trwałość na razie nie jest znana, ale trzeba pamiętać, że GS3 to ponad 1.5 tony do napędzenia.
4. 2.0, wolnossący, silnik sam w sobie pancerny, ale sparowany ze skrzynią CVT, trwałość skrzyni nieznana, potencjalnie wysokie koszty naprawy skrzyni.

Silniki diesla
5. 1.5 dCi 90 ÷ 110, z racji dużego momentu radzą sobie, nadal trzeba pamiętać o panewkach i turbo (przy przyciągnięciu interwału zmiany oleju ponad 12 ÷ 15 kkm zwiększa się ryzyko awarii).
6. 1.6 dCi 130, radzi sobie, całkiem żwawy, zmniejszona i zmodernizowana wersja 2.0 dCi. Pali do 7.8 l/100 (mooooocno ciśnięty w strefie wysokich obrotów i mandatów).
7. 2.0 dCi 150+, radzi sobie świetnie, opinia pancernego, można go spokojnie wykręcić na 180 i więcej koni, pali do 8.5 l/100

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2015, 16:45 przez funkoval.)

tomek320_
Zarejestrowani

op Naczytałem się trochę o silnikach diesla i dlatego pomimo złych wspomnień po moim Mondeo jestem nastawiony na zakup diesla z silnikiem 1.6 dci. Chociaż cały czas się waham bo to koło dwu masowe filtry cząstek stałych itp.SadDry

Fyox
Zarejestrowani

Na małych przebiegach lepiej sprawdza się benzyna. Diesel, nie oszukujmy się, ma droższe części silnika, za to pali mniej. O ile nie zamontujemy LPG to na dłuższe przebiegi ON bardziej ekonomiczny.

tomek320_
Zarejestrowani

op Raczej nie jestem zwolennikiem gazowania aut. Raczej chodzi mi o to aby auto jeździło niż stało u mechanika. Co do spalania to i tak spali ile wlejeBiggrin

adi84
Zarejestrowani

Dobrze zagazujesz to u mechanika nie będzie stał.

funkoval
Specjalisci

Z niezawodnych kompletów silnik + skrzynia to: 1.6 Pb, 1.6 dCi, 2.0 dCi - do GS3 polecam ten ostatni albo 1.6 dCi + chip.
Z tym 1.6 dCi dotychczas żadnych problemów, dobra oliwa i czasem w palnik dać (powyżej 4krpm) i lata jak ta lala.





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości