Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pomoc w kupnie Scenic I ph II


siepak1
Zarejestrowani

op Witam  zarejestrowałem się dziś   na waszym forum,prosiłbym  o pomoc w wyborze auta.Chcę kupić scenica jak w opisie    myślałem nad silnikiem 1.6 16v lub 1.8 16v  który  lepszy i przede wszystkim  tańszy w eksploatacji,nie chodzi tylko o spalanie alee też  o części    zamienne, rozrząd itp jak to cenowo wygląda w tych silnikach?Na co zwracać uwagę  oglądając już jakiś konkretny egzemplarz auta,czego lepiej unikać.Koniecznie jeszcze instalacja lpg,jak się spisuję   w tych silnikach,jak z rdzą w tych autach,bo słyszałem że  Scenic I phI lubił rdzewieć a wersja po lifcie?Kolejna   sprawa jak z elektryką w tych autach?co do samych silników  to jak spisuja się te 16v (powiem szczerzę  że zawsze kupując auto szukałem   ośmio zaworowych  jednostek) ze względu na tańszą naprawę nap.   przy wymianie uszczelki głowicy,jakie  waszym zdaniem są plusy i minusy silników w scenicu 16v Trochę zagmatwałem  te wszystkie pytania sorkiBiggrin

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Ceny części do 1,4 1,6 1,8 i 2,0 bardzo podobne. W 2.0 dochodzi Ci Kzfr a to wydatek ok 500zl. W mniejszych silnikach tego nie ma. Elektroniki za wiele nie ma czasem immo głupiej. Rdzy nie ma bo juz ph2 byly w ocynku. 1,6 to podstawa silnik. U mnie 1,4 jest ale za słaby. Za to spalanie 8 lpg. Ogólnie nie ma się czego bać Biggrin oby w miarę uczciwego znaleźć

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Ph II rdza to standard przy nadolu tyl i na progu przod

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
siepak1
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedzBiggrin oczywiście czekam na więcejThumbup

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(28-12-2015, 09:20)maciej1486 napisał(a): Ph II rdza to standard przy nadolu tyl i na progu przod

raczej w PH I bo PH II jeszcze nie widziałem ze rdzą

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Po kilku latach padają cewki zapłonowe są 4 sztuki i rzadko wszystkie naraz ;)
Cena za szt. To ok 100zl dobrej firmy Beru. Rozrząd ok 450 kompletny. Chociaż można znaleźć tańsze.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
(28-12-2015, 12:46)pio555 napisał(a):
(28-12-2015, 09:20)maciej1486 napisał(a): Ph II rdza to standard przy nadolu tyl i na progu przod

raczej w PH I bo PH II jeszcze nie widziałem ze rdzą
Ja mialem. Inne co ogladalem tez mialy. Na osiedlu stoi tez ma rdze.

Jesli sa watplikowsci co do rdzy wystarczy wygoglowac i sa fotki standardowych miejsc

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2015, 13:02 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Każdy motor lubi Lpg w sc Biggrin oczywiście sekwencyjna instalacja i dobrze złożona Biggrin

Odpowiedz
siepak1
Zarejestrowani

op Dzięki za tak liczne odpowiedziBiggrin oprócz tych newralgicznych miejsc które lubią przyrdzewieć to są jeszcze jakieś słabe punkty karoserii,na przykład jak się ma podłoga auta do rdzy? o tych cewkach słyszałem właśnie ale to jest do zaakceptowaniaBiggrinOjciec ma stilo 1.6 16v i cewki też tam są cztery, 2 sztuki już wymienialiśmyBiggrinCo do fiata to ten silnik bardzo lubi olej od wymiany do wymiany ponad litr trzeba dolać(10kk km)a w renówkach?Parę lat już użytkuję Citroeny,postanowiłem teraz przejść do RenoBiggrinWiadomo w citroenach tylne zawieszenie to newralgiczny punkt raz już regenerowałem belkę w Pile,podobno w Scenicu też jest jakieś zawieszenie podobne do tego z Citroena to prawda?Jakie koszty regeneracji tego zawieszenia?W Cytrynie wiedziałem jak rozpoznać zużyte już zawieszenie tylne,koła w negatywie, stuki itd.Jakie w Scenicu objawy zużytego zawieszenia tylnego występują?

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(28-12-2015, 15:52)siepak1 napisał(a): Co do fiata to ten silnik bardzo lubi olej od wymiany do wymiany ponad litr trzeba dolać(10kk km)a w renówkach?
W megance (1,6 16V) od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropelki, przebieg na liczniku 175000, Bóg raczy wiedzieć ile w rzeczywistości.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości