Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z silnikiem


Dukes
Zarejestrowani

op Witam wszystkich
Jestem tu nowy i dodam ze użyłem szukajki ;)
Od tygodnia jestem w posiadaniu Scenica 2 ph 1 1.4 16v,w dniu zakupu silnik nie pracował na wszystkie cylindry(pomyślałem ze to wina cewki),po powrocie do domu z nowym nabytkiem zabrałem się za demontaż środkowego podłokietnika (nie szło go przesunąć) by się podpiąć komputerem w celu diagnozy.
Po podłączeniu otrzymałem małą listę błędów:
DF062 misfire on cylinder 4
DF062 misfire on cylinder 4,destructive misfiring
DF065 misfire
DF065 misfire,destructive misfiring
DF109 low fuel misfiring,misfire detected with low fuel level
DF109 low fuel misfiring,destructive misfiring
mój sprzęt diagnostyczny to Launch x431 diagun,na chwile obecna nie posiadam Clip-a ale chyba będę musiał zakupić,wiem że najlepszy jest Clip do renówek także proszę po mnie nie jezdzić ;)
Co zrobiłem do tej pory:
Wymieniłem świece (Denso),stare były zajechane,cewka Lucas-a na 4-tym cylindrze i dalej bez zmian,nie chce jechać,dodam że kompresja jest dobra bo wynosi 10,przeczyszczenie czujnika impulsowego wału
Po tych operacjach te same kody wracająSad
Posprawdzałem ,tak myślę większość połączeń,są ok nie pośniedziałe
Co mam zamiar jeszcze sprawdzić:
wtryski (jak wartość rezystancji powinna być na wtrysku,jeżeli ktoś się orientuje?)
sprawdzić przewody idące z ecu do wtrysków i cewek,czy nie maja przerwy gdzieś po drodze
ciśnienie na listwie
pompa paliwa?
Na wolnych obrotach silnik pracuje w miarę ok ale da się zauważyć jak nim lekko rzuci, brak mu mocy,przerywa w trakcie jazdy
Za wszelkie wskazówki i porady będę wdzięczny
Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2014, 23:24 przez Dukes.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(skoro Mati już dokleił, to ja wyrzucam info o regulaminie)
Dukes napisał(a):DF109 low fuel misfiring,misfire detected with low fuel level
DF109 low fuel misfiring,destructive misfiring
Zbyt uboga mieszanka w jednym cylindrze prowadząca do spalania stukowego, może wskazywać na przytkany wtryskiwacz.
Ale niech się wypowiedzą (i diagnozę zweryfikują) ci, co mają większe doświadczenie z SII.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2014, 23:38 przez funkoval.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Dukes napisał(a):mój sprzęt diagnostyczny to Launch x431 diagun (...) także proszę po mnie nie jezdzić
To przyzwoite urządzenie, nie ma się czego wstydzić.

Wtryski to element praktycznie bezawaryjny w renault. Ja bym szukał problemów z okablowaniem między cewkami a sterownikiem.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Dukes
Zarejestrowani

op Dziekuję za szybką odpowiedz,dodam jeszcze że w sobotę po wymianie filtra powietrza i cewki było ok jak wracałem do domu z pracy
A dzisiaj rano ledwo co dojechałem
Obstawiam dwa warianty,tak jak funkoval napisał wyżej w poście przytkany wtrysk,bądz już na wykończeniu,może jest jakiś syf w baku bo samochod trochę stał,albo pompa na wykończeniu i nie daje dobrego ciśnienia
Jeżeli chodzi o okablowanie to bym obstawiał ze moze być ok,ale dla pewności na pewno sprawdzę;)

Odpowiedz
Dukes
Zarejestrowani

op Witam ,przepraszam admina za umieszczenie mojego postu tam gdzie nie powinien się znaleźć, następny razem się poprawię. mały update do mojego rozwiazanego problemu,a problemem była cewka,ale oczywiście z mojej niewiedzy (człowiek uczy się całe życie) czwarty cylinder jest od strony rozrządu a nie kola zamachowego, w każdym bądź razie 4 cewki wymienione i renia mruczy aż miło Thumbup
Dziękuję wszystkim za pomoc,pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości