Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem ze światłami stopu


macbac
Zarejestrowani

op Witam

Od wczoraj pojawił się u mnie problem z światłami stopu a mianowicie jak naciskam na pedał hamulca to zaczyna żarzyć się kontrolka przeciwmgielnych.
Wyczytałem na innych postach że winne za to mogą być kostki przy tylnych światłach (zwłaszcza ta po lewej stronie) i pewnie mam niezłą choinkę z tył.
Dzisiaj przy pomocy kolegi sprawdziłem tylne światła i nie mam tylko trzeciego stopu, reszta jest ok.
Czy może jednak u mnie przyczyną świecenia kontrolki przeciwmgielnych przy hamowaniu jest właśnie to trzecie światło stopu (żarówka do wymiany, zaśniedziałe styki itp.) i może najpierw tam szukać usterki?
Dodatkowo dzisiaj "zgłupiała" mi tylna wycieraczka, gdy mam włączone tylko przednie a tylną ustawioną na 0 to też odzywa co kilka/kilkanaście sekund .
Czy wg Was szukać przyczyny przy kostkach tylnych świateł czy zacząć od trzeciego stopu?

Pozdrawiam

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Słaba masa przy tylnym reflektorze.
Przeczyść kostki przy tylnych reflektorach.
Jak nie pomoże to dodaj dodatkowy kabelek od reflektora do nadwozia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2016, 09:58 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • lolo001
ko-ma
Zarejestrowani

Tygrys ma rację, zacząć od mas, szczególnie tylnej lewej lampy + umasowanie tylnej klapy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
macbac
Zarejestrowani

op
(14-06-2016, 10:08)ko-ma napisał(a): + umasowanie tylnej klapy.

A gdzie je dokładnie znajdę?

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

rozpiskę wszystkich mas masz w manualach

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-06-2016, 10:09)macbac napisał(a): A gdzie je dokładnie znajdę?
Do celów poszukiwania usterki wystarcza solidny kabel rozruchowy - łączy sie masę podejrzango elementu z jakimś elementem nadwozia ( byle nie malowane elementy, np. łby śrub) - i sprawdza, czy coś się zmieniło na lepsze.
Czasami jest to np. poluzowana śruba przewodu masowego.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

A w klapie to jeszcze trzeba by zerknąć na przewody w tym gumowym tunelu, może tam się przetarły i zwierają.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości