Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Remont 1,9 dci.. jaki koszt?


roman123
Zarejestrowani

op Witam. Chciałem zapytać o orientacyjny koszt remontu (chyba remontu..) silnika po zerwaniu paska rozrządu. Zastanawiam się czy warto czy lepiej auto wyzłomować. Podczas jazdy ok 25-30 km/h spod maski doszło mocne uderzenie. Jakby duży kamień walnął w spód auta i po chwili silnik zgasł. Podniosłem maskę i odsunąłem osłonę rozrządu. Pasek był. Więc się nie zerwał jak napisałem, tylko był luźny. Nawet nie dotykał koła wielorowkowego. Być może strzelił napinacz lub koło na wale. Nie wiem, jeszcze nie rozkręcałem. Efekt jednak zakładam taki sam jak przy zerwaniu paska. Pytałem kilku mechaników i porady były różne. Nowy silnik, remont albo na złom ze staruszkiem. Ktoś może orientuje się ile taka naprawa lub wymiana silnika kosztuje? Bo w złomowaniu się orientuje Biggrin

Odpowiedz
krosser
Zarejestrowani

Remont silnika od 2500 do 4500 w zależności co masz przy okazji do zrobienia i na jakich mechaników trafisz.kwoty podaje orientacyjne proszę tym się nie sugerować.
W tym oleje ,kompletny rozrząd, bo i przy okazji pasowaloby zajrzeć do dolnych panewek.
Silnik kupisz 1800-2500 tyś. Ale to loteria co trafisz, chyba że będzie opcja odpalenia i choć częściowego sprawdzenia.

Cheers  
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Najpierw niech ktoś obejrzy to dokładnie.
Bo piszesz o "kole wielorowkowym" - a przecież pasek wielorowkowy napędza osprzęt silnika, nie układ rozrządu (tam jest pasek zębaty).
Może po prostu padł napinacz paska osprzętu. Moze koło pasowe wału.
Wtedy remont silnika nie jest potrzebny.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
krosser
Zarejestrowani

Taka opcja też jest możliwa...chyba że roman123 tak opisał koło, ważne jak ma rowki wzdłuż czy w poprzek?

Cheers  
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

op Chodzi mi o pasek rozrządu i kółka tego paska. Nie chodziło mi oczywiście o pasek wielorowkowy ale o zębaty. Sorry za pomyłkę ale trochę wk... jestem i tak napisałem z rozpędu. Dzięki za podpowiedzi. Wiem że wpierw fachowiec ale chciałem się zorientować ile plus minus znów mam wyłożyć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2016, 17:36 przez roman123.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Koszt zależy od tego, co wyjdzie po zdjęciu głowicy.
Tylko nie próbuj samodzielnie kręcić silnikiem - możesz narobić dodatkowych szkód.
Na pocieszenie: zdarzyło mi się raz, ze były identyczne objawy: luźny pasek, ale nie zerwany (silnik Peugeota, przygoda w czasie jazdy).
Nowy pasek i drobna naprawa (napinacz) i jeździł dalej.
Inna sprawa, ze nie za długo - ale to już za przyczyną wałka rozrządu (krzywki).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • roman123
roman123
Zarejestrowani

op Dzięki. Jutro może dowiem się coś więcej o zniszczeniach i zdecyduje co dalej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości