Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault Scenic RX4


mr_andre
Zarejestrowani

op Witajcie

Chciałbym Was prosić o o cenę poniższego auta z ogłoszenia? Mam zamiar przejechać się w celu oględzin tego auta. Pewnie było to wałkowane 1000 razy, ale jak sprawdzić stan zawieszenia 4x4, wału itp? Czytałem że przy ostrzejszej jeździe, gdy słychać jakieś głuche odgłosy to znaczy że wał jest już zmęczony.

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...33be968081


Rozmawiałem ze sprzedającym. Podobno skrzynia biegów jest wsadzona z zwykłego Scenica, czyli nie ma możliwości podpięcia wału. Tłumaczył to tym że dwa razy wymieniał wcześniej skrzynię biegów, obie wymiany skończyły się tym, że zwrócił kupioną używaną skrzynię ponieważ, były również uszkodzone. Od dwóch lat podobno jeździ na skrzyni od zwykłego Scenica. Czy auto ze zwykłą skrzynią biegów będzie normalnie pracowało, czy też można spodziewać się że szybko padnie, ponieważ w RX4 są większe obciążenia? Ogólnie nie przeszkadza mi brak wału, bo i tak planowałem go zdemontować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2015, 09:13 przez mr_andre.)

siwusek216
Zarejestrowani

mr_andre napisał(a):Ogólnie nie przeszkadza mi brak wału, bo i tak planowałem go zdemontować.
To po co ci RX4? Dziwna skrzynia, brak osłony kola zapasowego, w opisie "nieogniły" wiec i pewnie czaić się będzie tam mnóstwo rożnych kwiatków...

mr_andre
Zarejestrowani

op Po to aby wygodnie się jeździło, siedząc wysoko, mając duży bagażnik na wózek dziecka, oraz duży prześwit. Mieszkam w kujawsko-pomorskim, w świętokrzyskim pewnie by mi zależało na napędzie 4x4.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2015, 10:40 przez mr_andre.)

maciej1486
Zarejestrowani

Ja bym odpuscic rx4 wieksze koszty eksploatacji a w tym modelu juz za duzo grzebane bylo potem sie meczyc jak jakies ptaszki wyjda

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


mojzesz92
Moderatorzy

w SCI i tak siedzi się wysoko a bagażnik w zwykłej wersji i RX4 jest taki sam

pio555
Junior Administratorzy

mojzesz92 napisał(a):RX4 jest taki sam
a nawet chyba mniejszy bo RX4 nie ma klapy tylnej do góry tylko na bok i z tego co pamiętam więcej zachodzi do środka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
mr_andre
Zarejestrowani

op W sumie macie rację, ale jakoś wygląd RX4 bardziej mi pasuje niż SCI. Poza skrzynią biegów i mechanizmem przeniesienia napędu z tylnej osi czymś się jeszcze różni koszt eksploatacji wersji RX4 od SCI? Czy po zdjęciu wału oraz włożeniu skrzyni biegów z SCI mam w zasadzie zwykły SCI z wyższym prześwitem i trochę inną karoserią?

Oktawiusz
Zarejestrowani

Droższe są części blacharskie, zawieszenie też trochę droższe

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
pio555
Junior Administratorzy

mr_andre napisał(a):czymś się jeszcze różni koszt eksploatacji wersji RX4 od SCI?
spalaniem
RX4 nie spali Ci tyle co zwykły SCI z tym motorem ( w granicach 4,5 l na trasie)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
mojzesz92
Moderatorzy

i oczywiście zwykły będzie żwawszy, mimo że żwawości tam nawet normalnie troszkę brakuje Biggrin





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości