Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Kierownica ciężko chodzi. Problem ze wspomaganiem?


mjek
Zarejestrowani

op Odkąd kupiłem mojego szczeniaka kierownica chodziła w nim ciężko prawie jak w aucie bez wspomagania. Pompa nie piszczy, nie ma wyciekow. Ktoś sie spotkał z czymś podobnym ? Może płynu malo ? Jeśli tak to jaki zakupić oraz jak sprawdzić jaki mam ? Jakie są typy bo tego akurat tematu kompletnie nie ogarniam, może są różne rodzaje jak plynu chłodniczego np. Chyba ze po prostu ten typ tak ma ze ciężko to wspomaganie chodzi.

Wysłane z mojego HTC Desire HD A9191

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Odpowiedz
Espera
Generalnie ten sam plyn co do skrzyn automatycznych. Czerwony.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

strona Elf'a wypluwa taki wynik:
rekomendowany Elfmatic G3
polecany Fluide XLD FE

tak jak pisze Espera - Elfmatic G3 to co do zasady płyn do "automatów"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2014, 19:46 przez funkoval.)

Odpowiedz
mjek
Zarejestrowani

op Dziękuję Panowie Biggrin pytanko czy jeśli mam coś innego niż podany przez was i doleje ten nic sie nie powinno podziać ?

Wysłane z mojego HTC Desire HD A9191

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Odpowiedz
Espera
Dolej do stanu na bagnecie. Ten plyn to ATF. Jak dolejesz byle nie za duzo, to odpal i pokrec fajera kilka razy lewo/prawo od konca do konca. Jesli nie bedzie zmian pisz.

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Jak dolanie płynu nie pomoże to obstawiam maglownicę, u mnie po wymianie maglownicy jak ręka odjął.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

a może płyn jest stary ? może lepiej go wymienić niż go dolewać ?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Zgadzam się wymiana maglownicy to ostatecznośc, i koszty największe.. Lepiej szukać problemu taniej.

Wysłane z telefonu

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Mati napisał(a):Zgadzam się wymiana maglownicy to ostatecznośc, i koszty największe

też tak myślałem i to był akurat mój błąd - najpierw mi powiedzieli ze to wina płynu no i wymieniłem (2 litry ) i okazało się że dalej to samo, potem powiedzieli że to pompa wspomagania i wymieniłem pompę 500zł zamiennik + znowu 2 litry płynu i dalej to samo, po czym powiedzieli że to maglownica i trzeba ją zregenerować - no i zrobiłem regeneracja 500zł + znowu dwa litry płynu i po ponad roku znowu jakby nie było wspomagania Sad, wtedy już mi ręce opadły i kupiłem używaną maglownice + pompę wspomagania z Laguny o przebiegu 80kkm za 300zł całość i znowu płyn + wymiana i jak na razie od ponad roku spokój. Już nic nie dam do regeneracji już drugi raz się przejechałem na regenerowanych podzespołach, wole kupić oryginał nowy lub używany z małym przebiegiem i wtedy nie ma problemów. Wtopiłem ponad 2k zł a mogłem to zrobić dużo tańszym kosztem.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

Witam
U mnie ten sam problem ciężko się kręci kierownicą olej wymieniłem pompa cicho pracuje przy max skręcie ją słychać więc daje ciśnienie i zostaje maglownica i teraz nasuwa się pytanie regeneracja czy używka ?
Jak kolega pisze że albo nowa albo używka z małym przebiegiem tylko taką znaleś to będzie ciężko.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości