Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Nie odpala na zimnym.


lukaszb32
Zarejestrowani

op Witam serdecznie, niestety znowu muszę radzić się w tym dziale Down

Pierwszy raz zdarzyło mi się to tydzień temu, drugi raz dzisiaj. Scenic jest garażowany w blaszanym garażu jeśli to coś zmienia (w środku jest ciepło, nagrzana blacha). Problem polega na tym że Scenic nie odpala po dłuższym postoju, rozrusznik kręci i auto albo odpali po bardzo długim kręceniu, albo dopiero za którymś razem. Po krótkiej przejażdżce i postawieniu auta odpala już normalnie. Gdzie szukać tropu, pompa paliwa, czujnik położenia wału? Co najczęściej powoduje takie objawy? W dodatku w garażu śmierdzi trochę benzyną, ale to chyba normalne Angel Pozdrawiam Angel

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2015, 22:46 przez lukaszb32.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Świece? Same moga być problemem, ale przyczyną ich zalewania może być co innego.
Wykręć i pooglądaj.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

lukaszb32 napisał(a):W dodatku w garażu śmierdzi trochę benzyną
zobacz czy czasem nie kapie benzyna jak śmierdzi i może się zapowietrza.
Jeśli czuć paliwo po zapaleniu obstawiałbym zbyt dużą dawkę paliwa i mniej powietrza... zalewa go.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
lukaszb32
Zarejestrowani

op Pytanie jakie mogą być przyczyny zalewania jeśli to to? Biggrin Wydaje mi się też że gdy się nagrzeje ma trochę mniej mocy, ale może to tylko głupie wrażenie... Sprawdzę jutro na słuch czy chociaż pompa paliwa się załącza. Chyba trzeba się w końcu wybrać na komputer..

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2015, 23:46 przez lukaszb32.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Ten, dający sygnał na jednostke sterującą silnika.
Najprościej sprawdzić: odłączyć wtyczkę złącza elektrycznego i spróbować odpalić nie nagrzany silnik. Jeśli sytuacja się poprawi - masz sprawcę.
Przerabiałem temat kilkukrotnie w benzynach - częsta przyczyna problemów w starszych VW i Fordach.
Objawy: problemy z uruchomieniem zimnego silnika, zapala dopiero z wciśniętym pedałem gazu, po jego puszczeniu ma tendencję zgasnąć.
Po kilkudziesięciu sekundach pracy silnik działa już prawidłowo i nie sprawia problemów - do następnego dłuższego postoju.
Sytuacja z reguły pogarsza się ze spadkiem temperatury.
Uwaga: w większości przypadków z odłączonym czujnikiem da się jechać, pali tylko nieco więcej.
Oczywiście - odczyt live parametrów pracy czujnika daje obraz od razu - czujnik nie daje sygnału zmieniajacego się płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
lukaszb32
Zarejestrowani

op Dziękuję za ten trop Thumbup Jeśli znowu będę miał problem z odpaleniem to sprawdzę ten czujnik Biggrin

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W pierwszy chłodny poranek - jak nie odpali za pierwszym razem - zwalaj wtyczkę (wcześniej zlokalizuj i rozpracuj odpięcie spinki) i patrzy, czy jest zmiana na lepsze.
Trop prawdopodobny, choć np w VW objawy były widoczne dopiero mocno ponizej zera. W Fordach nieco wyżej, ale na pewno nie przy +20.
Dlatego nie upieram się że to to, to jedna z alternatyw do rozpatrzenia, stosunkowo prosta i bez kosztów w diagnozie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
lukaszb32
Zarejestrowani

op Z ostatnich obserwacji wynika coś takiego:

Zimny silnik i gorąco na zewnątrz: auto ma problem z odpaleniem, odpala wolniej albo wcale.
Zimny silnik i chłodno na zewnątrz: auto nie ma problemu z odpalaniem, odpala od strzała.
Ciepły silnik: odpala zawsze.

Dodając do tego fakt że moim zdaniem auto pracuje gorzej gdy jest ciepłe (ma jakby mniej mocy, robi się głośniejsze). Czy to może wskazywać na czujnik temperatury powietrza dolotowego?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2015, 09:55 przez lukaszb32.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ja bym najpierw poszedł w stronę czujnika temperatiry

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
lukaszb32
Zarejestrowani

op Czujnik temp płynu chłodniczego i czujnik temp powietrza dolotowego są sprawne. Mierzylem miernikiem. Problem na szczęście na razie się nie pojawia bo jest chłodniej Thumbup

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości