Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Obrotomierz


to_ja_robak
Zarejestrowani

op Witam
Za cholerę nie mogę nigdzie znaleźć informacji , skąd idą impulsy do OBROTOMIERZA , silnik 1,6 . Mój pokazuję zero i próbowałbym dociec czemu nie działa ale nie mogę znaleźć żadnych informacji . Bo chyba nie jest t o to samo co czujnik położenia wału ...
Jakieś pomysły
dzięki

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Według schematu "SYGNAŁ OBROTOMIERZA > GÓRNY MARTWY PUNKT>CEWKA>MODUŁ ELEKTRONICZNY>ALTERNATOR". Sygnał idzie z komputera. Sprawdź wtyczki, może nie ma kontaktu. A czy licznik masz sprawny? Robiłeś test? Wyłącz zapłon, wciśnij i przytrzymaj przycisk komputera na dzwigni wycieraczek i trzymając go włącz zapłon.

Odpowiedz
to_ja_robak
Zarejestrowani

op witam , do mnie trzeba powoli i dużymi literami ....
nie widzę żadnego przycisku na dźwigni wycieraczek ...
wszystko działa jak należy wszytkie kontrolki , prędkościomierz , genearlnie cała elektryka
z opisu wnioskuję że sam czujnik jest na alternatorze ?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Czy masz komputer pokładowy liczący m.in spalanie? Właśnie chodzi o ten guzik aby zrobić test zegarów

Wysłane z telefonu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2015, 11:48 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
to_ja_robak
Zarejestrowani

op nie no bez takich wypasów ....
mam zegarek pokładowy odliczający godziny życia ...

Odpowiedz
Chayan
Zarejestrowani

[Obrazek: a9e4ffd530923d6358436758022df8d8.jpg]
Chodzi o te przełączniki, ze strzałkami. Nie masz czegoś takiego?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Myślę że w Sc I Ph I nikt nie ma takiej manetki.

Odpowiedz
Chayan
Zarejestrowani

Zgadza się. Moje niedopatrzenie, że to sc I, ale w tym miejscu mimo wszystko, coś powinno być, nawet w sc I.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
to_ja_robak
Zarejestrowani

op Tak jest zwykła wajcha , tylko obsługująca wycieraczki . Obok joystick do radia i tyle . ale wracając do samego czujnika , wie ktoś gdzie on się znajduje ?

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Z tego co widziałem w schemacie to nie ma jakiegoś dedykowanego czujnika obrotomierza. Komputer dostaje sygnały m.in. z czujnika położenia wału, alternatora, steruje cewkami itp. Na podstawie tych danych komputer wysyła sygnał do obrotomierza. Gdyby padł jakiś czujnik miałbyś problemy z odpalaniem, obrotami lub silnik w ogóle by nie zapalił. Według mnie najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie samego obrotomierza lub wtyczka, styki licznika. Jeśli nie masz komputera pokładowego i nie możesz zrobić "testu liczników" to niestety najlepiej zdjąć górę deski, osłonę kierownicy (można i bez zdejmowania osłony) i masz 4 śrubki do licznika. Wyjmij go, wypnij i podepnij wtyczki licznika. Poruszać nimi, obejrzeć i najlepiej jeśli to nic nie da podmienić licznik. Pogadaj gdzieś na szrocie czy możesz w razie czego licznik zwrócić. Może to być nawet anglik. Jeśli okazałby się uszkodzony twój licznik a chciałbyś zachować przebieg to można wymienić bez jakiś większych problemów w liczniku sam mechanizm obrotomierza.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości