Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Dziwna praca silnika na Shell V-Power Nitro+


witek_34
Zarejestrowani

op Witam 

Do niedawno zakupionego auta zostałem namówiony aby zatankować Shell V-Power Nitro+. Po kilku przejechanych kilometrach silnik zaczął się bardzo
dziwnie zachowywać. Na wolnych obrotach wpada w bardzo silne drgania, pracuje nierówno. Czuć nie spalone paliwo. Ponadto dziwnie zachowują się
oświetlenie - przygasa o miga zgodnie z drganiami silnika tak jakby coś nie kontaktowało (akumulator jest OK, rozrusznik kręci szybko). Na wyższych
obrotach potrafi jechać nierówno, przyspieszać gdy gaz jest na tym samym poziomie. W tej chwili dotankowałem 95 i objawy trochę ustąpiły. Mam jednak
pytanie czy problem wynika z paliwa czy to objawy jakiś poważniejszych usterek. Na przeglądzie po zakupie diagnosta stwierdził zbyt brudne spaliny i 
zalecił wymianę świec oraz filtra powietrza.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Rozumiem ze zalecenia diagnosty spelniles tak wiec ja proponuje wymienic filtr paliwa

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
zielinski
Zarejestrowani

(13-11-2015, 15:11)witek_34 napisał(a): W tej chwili dotankowałem 95 i objawy trochę ustąpiły
Zatankować do pełna 98 i może sie okazać że wystarczy.

Przy SCENIC II nie trzeba pisać ...das auto...!!!
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(13-11-2015, 15:33)zielinski napisał(a): Zatankować do pełna 98
Jeśli już, to 95.
Miałem podobne hece w uprzednio posiadanym Peugeocie - po prostu nie tolerował benzyny o wyższej liczbie oktanowej.
Silnik przerywał, miał tendencje do grzania się i przy tym palił wyraźnie więcej.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
witek_34
Zarejestrowani

op Witam.

Wyjeździłem bak do końca, zatankowałem 95 i jest wszystko ok....

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

najważniejsze że jest ok Biggrin w latach produkcji tego modelu nie było chyba takich lepszych paliw więc został przystosowany do 95 oktanowej Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(23-11-2015, 15:25)Mati napisał(a): w latach produkcji tego modelu nie było chyba takich lepszych paliw więc został przystosowany do 95 oktanowej
Były. Mieliśmy Opla, w którym rodzaj paliwa zmieniało się w nastawach sterownika silnika - wymieniając specjalna kostkę pod maską (podobną do przekaźnika) - o ile pamiętam, była możliwość przesterowania w zakresie 91-99 oktanów - trzeba było tylko posiadać odpowiednią kosteczkę..

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

nawet w dużym fiacie była regulacja etyliny na aparacie zapłonowym

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2015, 18:59 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
alamsok1
Zarejestrowani

Witam w klubie nabitych na 98 oktan-ja nalałem na stacji bo miałem jechać w trasę w góry ,myślałem że lepiej będzie chodził.Po wyjechaniu ze stacji i pokonaniu kilku kilometrów samochód staną. Po odholowaniu do warsztatu okazało się że układ paliwowy jest zapchany a paliwo to mieszanina wszystkiego ale nie benzyny.Na moją niekorzyść  nie zachowałem paragonu.Czytając fora problem sie powtarza z benzyną 98.Ta benzyna zalega w zbiornikach gdyż nikt prawie nie kupuje tej benzyny i możecie trafić na paliwo jak z szamba.Wniosek jak tankujecie to lejcie na stacji gdzie jest obrót  a nie tam gdzie brak klientów.
PRZEMO napisał 24-11-2015, 08:39:
Zgodnie z punktem 4 regulaminu zapraszam do działu powitań.
Kolejny post w powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2015, 08:39 przez PRZEMO.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Słowem - zatankowałeś paliwo, które okazali się kiepskiej jakości. To nie znaczy, że uczciwe 98 Nie daje korzyści czy nie czuć różnicy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości