Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Silnik Szarpie i brak mocy maxymalnej


gregori5000
Zarejestrowani

op Witam .

Posiadam od paru tygodni Scenica I PH II z silnikiem 1,6 16V w automacie
i dziś spotkała mnie podczas dalszej podroży nie miła niespodzianka. W trakcie jazdy zacząłem odczuwać drgania silnika przenosiły się od pedału gazu przez silnik aż na całe auto. Silnik nie osiąga pełnej mocy i miga kontrolka Check Engine. Proszę o podpowiedz co to może być ....

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Zaraz po tym jak się przywitasz sprawdź cewkę i przewody WN.
O ile przewody łatwo sprawdzić czy mają przebicia przez popryskanie zraszaczem w nocy i obserwowanie czy gdzieś jakieś iskry przeskakują, o tyle cewkę niestety sprawdza się raczej przez wymianę.
Nie wiem czy w tym silniku jest jedna cewka, czy kilka. Jak jest więcej niż jedna to na kompie można zobaczyć na którym cylindrze jest problem, zamienić miejscami i sprawdzić czy błędy się przeniosą razem z cewką.
No właśnie, warto się podłączyć pod Clipa. To zwykle wiele wyjaśnia.

Thumbup
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Mam podobny problem z tym że auto wyjechało z takimi objawami z warsztatu po wymianie rozrzadu, filtrów oleju i powiedzieli mi że olej podczas wymiany rozlał się gdzieś koło świecy i trzeba trochę tak pojeździć i się wypali/przepali i będzie ok. Jest to możliwe?  Silnik pracuje nie równo, oczywiście nie ma mocy, prycha i czasami świeci się kontrolka silnika. 

W poniedziałek pojadę do dobrego mechanika, bo i tak zamierzałem wymieniać świece (boję się że będą zapieczone i dla swietego spokoju oddam w dobre ręce, no i nie wiem czy daje się smar z dodatkiem miedzi) a auto przed kupnem ogarniał sprzedawca w warsztacie zaprzyjaznionym ale nie mam pojęcia o tamtejszych mechanikach.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(24-04-2016, 08:51)stasic napisał(a): Mam podobny problem z tym że auto wyjechało z takimi objawami z warsztatu po wymianie rozrzadu, filtrów oleju i powiedzieli mi że olej podczas wymiany rozlał się gdzieś koło świecy i trzeba trochę tak pojeździć i się wypali/przepali i będzie ok. Jest to możliwe? Silnik pracuje nie równo, oczywiście nie ma mocy, prycha i czasami świeci się kontrolka silnika.

W poniedziałek pojadę do dobrego mechanika, bo i tak zamierzałem wymieniać świece (boję się że będą zapieczone i dla swietego spokoju oddam w dobre ręce, no i nie wiem czy daje się smar z dodatkiem miedzi) a auto przed kupnem ogarniał sprzedawca w warsztacie zaprzyjaznionym ale nie mam pojęcia o tamtejszych mechanikach.
to dlaczego nie pojechałeś z rozrządem do tego "dobrego mechanika'? olej na swiech może czasami prowadzić do braku mocu tzn moze miec przez to przebicia i dlatego.
ale skoro auto stało u mechaników i sami widzieli że oplej jest na swiecach to dlaczego nie wykrecili świecy i nie wyczyścili?
ogólnie mi to śmierdzi ich diagnoza.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Nie pojechałem, bo zrobili auto w piątek, a w sobotę było czyszczone i wieczorem odebrałem i dopiero wtedy dowiedziałem się.  Nie bardzo mam ochotę wracać do paproków. Muszę dopytać się sprzedawcy co dokładnie się stało, bo też nie podoba mi się to tłumaczenie dlatego napisałem o tym na forum żeby zobaczyć co Wy o tym myślicie.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Olej silnikowy nie może doprowadzać do przebicia świecy do silnika.Świeca może być zalana całkowicie olejem i nie będzie przebicia.Czysty olej jest izolatorem.
Na 100& źle ustawiony rozrząd.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Dowiedziałem się że auto z warsztatu wyjechało sprawne i dopiero potem to się stało, jak sprzedający nim jeździł. Dzwonił i mechanik powiedział mu o zalaniu olejem. Może przypadkiem padła cewka, nie znam się, bo wcześniej w corsie miałem listwę i nigdy nie miałem problemu z cewkami, tylko raz miałem raz wilgoć i paliła na 1 gar. Przedmuchanie sprężarką wody/wilgoci pomogło. Jutro kupię świece i jedną cewkę i wymienię z handlarzem (bo to znajomy) i będziemy sprawdzać cewki. Jak nie pomoże to z powrotem na warsztat i pod komputer.

Skoro auto wyjechało sprawne, czyli chyba nie spaprali wymiany rozrządu? Dodam, że bardzo czuć benzynę, ale to na zewnątrz, w środku nic.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

U mnie przy kupnie też było pięknie, a po 100km rypnęły dwie cewki i świece były jeszcze fabryczne ;) Paliwem może być czuć, bo jeżeli go nie spala to wypluwa.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Kolega wygrzebał jakąś cewkę ze scenika, założyliśmy tam gdzie kapnął olej i silnik działa normalnie. Co ciekawe jak jest zimny to znowu to samo ale jakby w mnieszym stopniu, tak jakby chodził na 3 a gary a przed zmianą na 2. Na silnku rozgrzanym działa normalnie. Dobra, wymiana świec i pożyczę dwie cewki i myślę że wybrnę jakoś.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Pod clipa podepnij

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości