gregori5000
1
0
0
0
SC I ph II
2003
1.6 16v E85 eco2 110KM, 2011-2011
Swindon (UK) / Tychy
op
Witam .
Posiadam od paru tygodni Scenica I PH II z silnikiem 1,6 16V w automacie
i dziś spotkała mnie podczas dalszej podroży nie miła niespodzianka. W trakcie jazdy zacząłem odczuwać drgania silnika przenosiły się od pedału gazu przez silnik aż na całe auto. Silnik nie osiąga pełnej mocy i miga kontrolka Check Engine. Proszę o podpowiedz co to może być ....
•
Patrys4891
7,937
16
2304
670
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 18-09-2015, 10:17
Zaraz po tym jak się przywitasz sprawdź cewkę i przewody WN.
O ile przewody łatwo sprawdzić czy mają przebicia przez popryskanie zraszaczem w nocy i obserwowanie czy gdzieś jakieś iskry przeskakują, o tyle cewkę niestety sprawdza się raczej przez wymianę.
Nie wiem czy w tym silniku jest jedna cewka, czy kilka. Jak jest więcej niż jedna to na kompie można zobaczyć na którym cylindrze jest problem, zamienić miejscami i sprawdzić czy błędy się przeniosą razem z cewką.
No właśnie, warto się podłączyć pod Clipa. To zwykle wiele wyjaśnia.
•
stasic
504
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 08:51
Mam podobny problem z tym że auto wyjechało z takimi objawami z warsztatu po wymianie rozrzadu, filtrów oleju i powiedzieli mi że olej podczas wymiany rozlał się gdzieś koło świecy i trzeba trochę tak pojeździć i się wypali/przepali i będzie ok. Jest to możliwe? Silnik pracuje nie równo, oczywiście nie ma mocy, prycha i czasami świeci się kontrolka silnika.
W poniedziałek pojadę do dobrego mechanika, bo i tak zamierzałem wymieniać świece (boję się że będą zapieczone i dla swietego spokoju oddam w dobre ręce, no i nie wiem czy daje się smar z dodatkiem miedzi) a auto przed kupnem ogarniał sprzedawca w warsztacie zaprzyjaznionym ale nie mam pojęcia o tamtejszych mechanikach.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
scrabi
32,540
101
12130
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 09:09
(24-04-2016, 08:51)stasic napisał(a): Mam podobny problem z tym że auto wyjechało z takimi objawami z warsztatu po wymianie rozrzadu, filtrów oleju i powiedzieli mi że olej podczas wymiany rozlał się gdzieś koło świecy i trzeba trochę tak pojeździć i się wypali/przepali i będzie ok. Jest to możliwe? Silnik pracuje nie równo, oczywiście nie ma mocy, prycha i czasami świeci się kontrolka silnika.
W poniedziałek pojadę do dobrego mechanika, bo i tak zamierzałem wymieniać świece (boję się że będą zapieczone i dla swietego spokoju oddam w dobre ręce, no i nie wiem czy daje się smar z dodatkiem miedzi) a auto przed kupnem ogarniał sprzedawca w warsztacie zaprzyjaznionym ale nie mam pojęcia o tamtejszych mechanikach. to dlaczego nie pojechałeś z rozrządem do tego "dobrego mechanika'? olej na swiech może czasami prowadzić do braku mocu tzn moze miec przez to przebicia i dlatego.
ale skoro auto stało u mechaników i sami widzieli że oplej jest na swiecach to dlaczego nie wykrecili świecy i nie wyczyścili?
ogólnie mi to śmierdzi ich diagnoza.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
stasic
504
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 09:28
Nie pojechałem, bo zrobili auto w piątek, a w sobotę było czyszczone i wieczorem odebrałem i dopiero wtedy dowiedziałem się. Nie bardzo mam ochotę wracać do paproków. Muszę dopytać się sprzedawcy co dokładnie się stało, bo też nie podoba mi się to tłumaczenie dlatego napisałem o tym na forum żeby zobaczyć co Wy o tym myślicie.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
adamos111
433
4
73
0
SC RX4
2001
2.0 i 140KM, 1999-2003
Łomża
Olej silnikowy nie może doprowadzać do przebicia świecy do silnika.Świeca może być zalana całkowicie olejem i nie będzie przebicia.Czysty olej jest izolatorem.
Na 100& źle ustawiony rozrząd.
•
stasic
504
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 12:05
Dowiedziałem się że auto z warsztatu wyjechało sprawne i dopiero potem to się stało, jak sprzedający nim jeździł. Dzwonił i mechanik powiedział mu o zalaniu olejem. Może przypadkiem padła cewka, nie znam się, bo wcześniej w corsie miałem listwę i nigdy nie miałem problemu z cewkami, tylko raz miałem raz wilgoć i paliła na 1 gar. Przedmuchanie sprężarką wody/wilgoci pomogło. Jutro kupię świece i jedną cewkę i wymienię z handlarzem (bo to znajomy) i będziemy sprawdzać cewki. Jak nie pomoże to z powrotem na warsztat i pod komputer.
Skoro auto wyjechało sprawne, czyli chyba nie spaprali wymiany rozrządu? Dodam, że bardzo czuć benzynę, ale to na zewnątrz, w środku nic.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
U mnie przy kupnie też było pięknie, a po 100km rypnęły dwie cewki i świece były jeszcze fabryczne ;) Paliwem może być czuć, bo jeżeli go nie spala to wypluwa.
•
stasic
504
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 17:37
Kolega wygrzebał jakąś cewkę ze scenika, założyliśmy tam gdzie kapnął olej i silnik działa normalnie. Co ciekawe jak jest zimny to znowu to samo ale jakby w mnieszym stopniu, tak jakby chodził na 3 a gary a przed zmianą na 2. Na silnku rozgrzanym działa normalnie. Dobra, wymiana świec i pożyczę dwie cewki i myślę że wybrnę jakoś.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
scrabi
32,540
101
12130
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 25-04-2016, 06:16
Pod clipa podepnij
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
|