Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Spadek mocy, kontrolka swiec zarowych


kchorostecki
Zarejestrowani

op Witam, pytanie
Scenic 19.dci po lifcie 2003 moc 102

Raz kiedyś zapala mi się kontrolka od grzania świec zarowych ale tylko przy prędkości ok 100 km/h bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Gdy zwolnie do prędkości ok 80 km/h kontrolka gaśnie i zazwyczaj już jest ok. Lecz dziś zauważyłem dziwną rzecz spadek mocy tak jakby turbina nie działała lub działała bardzo słabo . Dodatkowo jadąc ( rozpedzajac się ) samochód był bez mocy i dopiero po osiągnięciu pewnej prędkości i obrotów odczuwalne było załączenie się turbo... Czy ktoś coś może pomóc dać wskazówki ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

jakie to obroty? bo jeżeli ok 2-2,2k to normalne przy tym silniku

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Miałem osobiście taki sam problem, problem był taki ze auto nie dostawalo odpowiednio paliwa. U mnie nie daleko filtra paliwa miałem nieszczelny przewód. Również sytuacja może wystąpić jeśli przy wyższej prędkości się zapowietrza

Wysłane kurierem =)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
A czy przypadkiem jak kontrolka swiec sie zapala podczas jazdy to to nie od egr? U mnie zapala sie tak samo od 90 do 100km /h gdy silnik dobrze dostal w palnik problem minal

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

prawdopodobnie EGR. Odepnij wtyczkę i zrób próbę.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

U mnie też od czasu do czasu zapalała się kontrolka od swiec potem gasła..... działo sięto tylko przy szybkiej jeździe w wysokiej temp powietrza ( autostrada w Chorwacji) ........ Clip nigdy nie wykazał żadnych błędów

Wysłano z LG OPTIMUS L9 II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Macie rację na początku do czyszczenia egr, w sc l prosty dostęp

Wysłane kurierem =)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kchorostecki
Zarejestrowani

op No właśnie jak już wspomniałem dzieje się to raz kiedyś... A obroty mhhh gdzieś w granicach 2.5 tys/min
Dziwne jest to że rozpedzajac się normalnie dopiero przy prędkości około 100 km/h zapala się gdy zwalniam do ok 80 km/h znika i raczej już się nie pojawia... Tylko dziś odczułem te dziwne zachowanie się turbo ... Dlatego też ten fakt mnie zastanawia jaki ma wpływ ta kontrolka od świec zarowych do działania turbo ?!! Chyba że to dwa odrębne przypadki ale występujące w dziwnym trafem razem.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Kontrolka od swiec w SCI jest jednoczesnie kontrolką wszelakich błędów jakie wystąpią w aucie......wcale nie musi wskazywać uszkodzenia świec żarowych

Wysłano z LG OPTIMUS L9 II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Silnik przechodzi w tryb awaryjny i blokuje min. zawór turbiny. Przyczyn może być wiele. Od trefnego paliwa po układ wtryskowy. Spróbuj zatankować na innej stacji i jak pisali koledzy wcześniej, wyczyść EGR. W moim miałem od czasu do czasu te same objawy i był to EGR który się nie zawsze domykał.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości