miroon86
6
0
0
0
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Suwałki
miroon86
Zarejestrowani
— 24-05-2015, 21:12
op
Witam
Posiadam Scenica 2.0 z 2001 roku. Dwa dni po zakupie auta zaczęło się szarpanie silnika podczas jazdy. Silnik na jałowym biegu zachowuje się normalnie nie faluje, nie gaśnie. Szarpie tak samo na ciepłym i zimnym silniku dzisiaj nawet dwa razy mi zgasł podczas jazdy. Po za poznaniu się z informacjami w tym temacie na forum, zacząłem od sprawdzenia cewek. Cewki sprawdzone razem z mechanikiem są w porządku. Wymieniłem świece filtr powietrza i paliwa. Podpięcie pod kompa nic nie pokazało. Mam jeszcze sprawdzić stan przepustnicy i ją wyczyścić, choć podejrzewam, że nie przyniesie to skutku. Proszę o pomoc.
•
adi84
7,164
17
2892
7,177
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 13:22
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 13:25
miroon86 napisał(a):Wymieniłem świece filtr powietrza i paliwa. adi84 napisał(a):Świece wymieniales?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
miroon86
6
0
0
0
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Suwałki
miroon86
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 13:29
op
Tak jak napisałem wyżej, świece i filtr powietrza i paliwa wymieniłem.
•
blazejk
13,767
22
2578
783
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 25-05-2015, 13:31
A może wina leży po stronie rozrządu lub KZFR
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
miroon86
6
0
0
0
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Suwałki
miroon86
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 13:40
op
Z tego co wiem KZFR hałasuje, silnik wydaje dźwięki zbliżone do diesla, u mnie pracuje ładnie cicho. Dzisiaj rano zauważyłem, że dopiero po nagrzaniu się silnika do temperatury ok 75 st.C zaczęło się te szarpanie. Czyli na zimnym jest w porządku. Czyli rozrząd też odpada bo by działo się to i na zimnym i ciepłym silniku. Może to jakiś czujnik?
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 14:18
gdybanie. proponuję zrobić diagnostykę i wtedy będzie wiadomo.
może przepływówka, może czujnik temperatury, może przepustnica, może sonda lambda ... takich elementów może być wiele które wpływają na regulację składu mieszanki.
podłacz kompa i sprawdź jakie są wartości na poszczególnych elementach.
w tamtym tygodniu ogarniałem Twój region (Łomża Białystok Ełk). Bedę znowu jakoś pod koniec czerwca/początek lipca, to mogę służyć wiedzą i sprzętem ;)
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 14:56
Idąc śladem moich perypetii z Volvo (v-40) - pytanie:
szarpie po nagrzaniu - ale kiedy?
Przy przyspieszaniu, przy zdjęciu nogi z gazu, przy konkretnych obrotach (np. w zakresie 1800- 2200) przy dojeżdżaniu na luzie do skrzyżowania?
Bo może to być zarówno wina przepustnicy, silnika krokowego, czujnika ciśnienia w kolektorze - jak i - najczęstsza - nieszczelność pomiędzy filtrem powietrza a zespołem przepustnicy ( u mnie przyczyną był krzywo założony i podwinięty od psodu wąż powietrza na kołnierzu przepustnicy ).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
miroon86
6
0
0
0
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Suwałki
miroon86
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 16:50
op
Szarpie głównie przy równej jeździe na biegu przy obrotach 2000 - 2500 jak i "po zdjęciu nogi z gazu" na biegu. Przy przyśpieszaniu jest to prawie nie odczuwalne. Wykluczał bym usterki typu "krzywo założony i podwinięty od przodu wąż powietrza na kołnierzu przepustnicy", bo ta usterka powstała sama z siebie bez wcześniejszej ingerenci. Myślałem, że może wymiana poszarpanej rury dolotu powietrza coś da, dziś ją wymieniłem, ale nie dało to żadnego rezultatu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2015, 16:50 przez miroon86.)
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-05-2015, 17:42
Niestety, najprędzej dojdzie się poprzez podpięcie i sprawdzenie parametrów live data.
Sugeruję zacząć od sprawdzenia zmian napięcia na czujniku ciśnienia bezwzględnego kolektora dolotowego (map-sensora) - czy w ogóle się zmienia.
Miałem mecz z szarpaniem w Peugeocie (sterowanie silnika b. zbliżone) i to była przyczyna.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|