Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Zapowietrzone hamulce


marcindziura
Zarejestrowani

op witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem RENAULT ,mam taki problem wymieniałem zacisk hamulcowy z układu zleciał cały płyn w zbiorniczku sucho nalałem nowy wymieniłem uszkodzony zacisk ,odpowietrzałem hamulce z kolegą i za nic nie można ich odpowietrzyć przelałem z 5l płynu z początku nie było wcale hamulca pedał wpadał do podłogi po wpompowaniu płynu przez odpowiecznik coś się ruszyło ale hamulec jest na samym końcu i hamuje tylko na 2 koła na ukos a z pozostałych odpowietrzników ni kropli płynu co zrobić ratujcie !!!dodam że hamulce są z ABS,oraz ESP

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2015, 19:39 przez miro.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

chyba zapowietrzyłeś nie tylko hamulce ale i pompę hamulcową

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Od zawsze wszyscy powtarzali mi żeby nie dopuścić do zapowietrzenia się pompy hamulcowej bo potem z tego same problemy.
Myślę że teraz to trzeba podłączyć taką fajna maszynkę do odpowietrzania całego układu, którą nawet nie każdy warsztat posiada (o dziwo), która robi ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i przepycha płyn przez cały układ.

Ja bym to oddał do warsztatu gdzie to zrobią.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2015, 18:45 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
marcindziura
Zarejestrowani

op Widzę że coś poważnego a czy może już coś takiego miałeś ?

Odpowiedz
kuna
Zarejestrowani

witam,
jakiś czas temu zapowietrzyłem pompę w Passacie, początkowo próbowałem założony na zacisk hamulcowy przeźroczysty wężyk wysysać ustami powietrze aż dojdzie płyn, ale szło nie bardzo. Wziąłem pompkę do roweru metalową obróciłem w niej tłoczek dokładnie to kawałek skóry tworzącej tłoczek, do pompki włożyłem maszynkę na wentyl taki na gumkę wcześniej odcinając pilnikiem część na którą zakładamy wentyl tak aby można było założyć przeźroczysty wężyk. W ten sposób powstała pompka wysysająca a nie tłocząca, dobrze jest podczas obracania skórki tłoczka naoliwić skórkę gęstym olejem aby uszczelnić. Próbowałem wcześniej zrobić ciśnienie kompresorem w zbiorniczku ale puściło mi uszczelnienie pompa zbiorniczek i do tego co rusz wychlapałem wlany płyn.
Gdzieś na forum wyczytałem również taką informację iż odpowietrzanie układu z ABS musi się odbywać przy pracującym silniku bo wtedy działa pompa ABS a dokładnie jej zaworki. Niestety nie sprawdziłem tego ponieważ wcześniej udało mi się z pompką rowerową.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

kuna napisał(a):Gdzieś na forum wyczytałem również taką informację iż odpowietrzanie układu z ABS musi się odbywać przy pracującym silniku bo wtedy działa pompa ABS a dokładnie jej zaworki.
Przy wyłączonym silniku wszystkie zaworki powinny być otwarte, więc nie ma potrzeby włączania silnika.

Thumbup
Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

Ja ostatnio zmieniłem zacisk tyl lewy kazałem żonie wcisnąć podał hamulca podczas odkrecanie przewodu hamulcowego ,po wkreceniu w zacisk puściła potem 5 pompowan odpowietrzenie i podał twardy,dodałem strzykawke płynu dla świętego spokoju

Odpowiedz
pingwin87
Zarejestrowani

Przechodziłem przez to samo w poprzednim aucie. Zapowietrzyłem pompę. Byłem początkującym kierowcą wtedy więc strachu się najadłem i naprzejmowałem, aż nie spałem w nocy :P
Patrys4891 napisał 13-11-2015, 09:59:
Zgodnie z punktem 4 regulaminu Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego

posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz

przywitania się w dziale POWITANIA.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2015, 09:59 przez Patrys4891.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości