Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Zgasł podczas jazdy


atrox
Zarejestrowani

op Witam. Jestem od niedawna nabywca Renault Scenic I FL 1.9 dTI z 2000 r. Samochodzik ogolnie fajny, wygodny. Jadac sobie po miescie nagle wylaczyl mi sie silnik i zapalily sie kontrolki. zjechalem na pobocze. probuje odpalic i nic. moze imobilajzer. zamknolem samochod i otworzylem i chce odpalic i nic. kreci rozrusznik a auto ani rusz. temperature plybu mialem wtedy w polowie a zawsze byla przed polowa. kolega zcholowal mnie do domu. i pod domem chcialem odpalic znowu i odpalil. wtedy temperatura juz spadla. no i pali do dzis. czytalem troche o tym w necie i wiekszosc osob stawia na czujnik polozenia walu. wyjolem go. mial opornosc 680 ohma. dodam tylko ze na tym czujniku byla mala srubka i nakretka przyczepiona . magnez z czujnika je przyciagnol. zdjolem to i przezyscilem czujnik. zamontowalem i narazie pali. czy to moglo byc przyczyna ze silnik zgasl? z odpaleniem teraz nie ma problemow jak i wczesniej. tylko po tym zgasnieci silnika byly problemy. mial ktos z was podobny przypadek? prosze o odp.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

atrox napisał(a):magnez z czujnika je przyciagnol. zdjolem to i przezyscilem czujnik. zamontowalem i narazie pali. czy to moglo byc przyczyna ze silnik zgasl? z odpaleniem teraz nie ma problemow jak i wczesniej. tylko po tym zgasnieci silnika byly problemy. mial ktos z was podobny przypadek? prosze o odp.
tak to prawdopodobnie była ta wina, u mnie sytuacja gaśnięcia była 3 krotna na rozgrzanym silniku jak stałem na czerwonym. Również czujnik wyczyściłem i się problemy skończyły. Ja miałem tam sporo opiłków itd.

atrox napisał(a):temperature plybu mialem wtedy w polowie a zawsze byla przed polowa
mógłbyś zrobić zdjęcie? jaką temp masz przeważnie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2015, 12:42 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
atrox
Zarejestrowani

op utrzymuje sie w czasie jazdy po szosie kreska w dol od polowy. a teraz troche po miescie posmigalem jak bylo goraco no i byla w polowie.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

obstawiałbym zacięty termostat...
atrox napisał(a):a teraz troche po miescie posmigalem jak bylo goraco no i byla w polowie.
a jak będzie w lecie? może być zbyt wysoko...
do sprawdzenia termostat, ale to chyba już było w innym wątku opisane

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Winna była śrubka,bo czujnik stracił sygnał z koła zamachowego.Ale skąd ta śrubka tam się znalazła.
Dti jest ciężko zagrzać do takiej temp. nawet w lecie.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
atrox
Zarejestrowani

op Srubka z nakretka znalazły się tam jak odkrecalem pokrywe silnika i zleciały na dol. to jaka powinna być prawidlowa temperatura silnika nagrzanego już nawet latem i jak maksymalnie do której kreski może podskoczyć?

Odpowiedz
Asia
Kobiety

Online
wiosna, lato, jesień zima zawsze 90 stopni, 5 kreska

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

I tu się trochę nie zgodzę.Co prawda ciut inne wskaźniki mam ale tak samo powinna pokazywać wskazówka jak na fotce.
[Obrazek: 2e21e864ac390d1bm.jpg]
Maksymalnie do połowy.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Asia
Kobiety

Online
u Ciebie pokazuje, że masz ok 85 stopni.
1 kreska- 50 stopni
2 kreska- 60 stopni
3 kreska- 70 stopni
4 kreska- 80 stopni
5 kreska- 90 stopni

A najlepszą temperaturą jest 90 stopni

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Tak jest w czasie jazdy po mieście.Na trasie wskazówka podnosi się na 5 kreskę.Ale to normalne w dieslu.Temperatura otwarcia termostatu jest 89st tak że nie uzyskasz 90st faktycznie na silniku.
Weźmy też pod uwagę błąd wskazań wksaźnika,a to łatwo zmienić.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2015, 17:07 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości