SCENIC I PH II brak ogrzewania
Espera
— 21-06-2014, 19:01
Kolego.
Pierwsza sprawa to uzywaj znakow interpunkcyjnych. Po prostu mozna zrozumiec o co pytasz. Inaczej musimy kombinowac co autor mial na mysli i ciezko to sie czyta. Po drugie sprawdz stan plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym. W najgorszym wypadku masz nagrzewnice do wymiany bo byc moze jesta zamulona. Po trzecie odpowietrz instalacje chlodzaca silnik.
Kolega dobrze mówi,zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia ,pamiętaj żeby przy odpowietrzaniu ogrzewanie załączyć na full
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2014, 19:13 przez miro.)
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
obstawiłbym zapowietrzoną nagrzewnicę,
Kolego przejedź na zimnym silniku np 2kilometry tak aby wskazówka nie była na równo (aby nie miał jeszcze prawidłowej temp) dotknij obydwa węże od chłodnicy. Górny wąż nie powinien być za bardzo ciepły czy gorący. = termostat zamknięty jest ok. Przejedź kilka kilometrów jak już wskazówka będzie dobrze na równo czyli ok 90st termostat się otworzy i wąż górny będzie gorący a dolny "prawie" gorący. Jeśli tutaj jest ok, próba odpowietrzenia układu chłodniczego przy ustawieniu max temperatury w kabinie. Jeśli znów mamy wszystko ok a nadal występuje problem, chyba nie obejdzie się bez demontażu nagrzewnicy (może być zapchana)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Espera
— 22-06-2014, 17:08
Zagrzej silnik i wlacz nagrzewanie. Przy cieplym silniku pod maska gleboko na wysokosci kierownicy w przegrode do kabiny wczodza dwa przewody czarne gumowe. Jesli oba sa cieple a z nagrzewnicy masz chlodne powietrze to znaczy, ze nagrzewnica jest zamulona, jesli sa chlodne to znaczy, ze zapowietrzona. Jesli jest zamulona mozesz spuscic plyn chlodzacy z ukladu, odepni te dwa przewody wchodzace w przerode, w jeden wsadz waz ogrodowy i duzym cisnieniem przeplucz nagrzewnice. Wyleci syf. Niestety ten sposob ma dwie wady. Pierwsza to fakt, ze moze zaczac ciec nagrzewnica, drugi, to fakt, ze nie musi dac efektu. Jednakze wiesz, ze i tak nagrzewnica jest do wymiany.
Termostat na 100% nic do tego nie ma, poniewaz nagrzewnica chodz na malym obiegu. Jesli termostat bylby otwarty to bedxie zimno w aucie ale i silni bedzie nie dogrzany a wtedy wskazowka bedzie nisko a nie w polowie skali. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości