Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II tarcze tyłdrganie????


kieras26
Zarejestrowani

op Po wymianie opon na nowe dochodzi do mnie dziwny dzwięk z tyłu( dziek można porównać do krzywych tarczy z przodu,podczas hamowania charakterystyczny dzwięk nie można go pomylić z innym) I tu moje pytania
1) czy po przetoczeniu tarczy wkładać nowe klocki ( obecne zrobiły jakeć 1000 km bo były wymieniane ATE)
2) czy tarcz dokręcamy na ,, maksa ,, czy trzeba mieć klucz dynamometryczny?
3) jaki smar stosujecie?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

kieras26 napisał(a):Po wymianie opon na nowe dochodzi do mnie dziwny dzwięk z tyłu
a przed wymianą opon było coś słychać?
koło dobrze założone na piastę? dobrze dokręcone?

kieras26 napisał(a):1) czy po przetoczeniu tarczy wkładać nowe klocki ( obecne zrobiły jakeć 1000 km bo były wymieniane ATE)
powinny być nowe klocki, ale po takim przebiegu jeszcze pewnie dużego zużycia nie mają
kieras26 napisał(a):2) czy tarcz dokręcamy na ,, maksa ,, czy trzeba mieć klucz dynamometryczny?
Teoretycznie powinno (nie mają być tak aby się odkręciły ani by się klucz łamał) ja z wyczuciem dokręcam nigdy nie używałem do tego takiego klucza.

kieras26 napisał(a):3) jaki smar stosujecie?
smar do czego?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2015, 18:07 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kieras26
Zarejestrowani

op smar na czpień na który wchodzi tarcz. Przed wymianą również było słychać ale bardzo mocno. Na 100 procent były wadliwe opony miały dosłownie bąble problem się zmniejszył ale nie do końca ponieważ przy większych prędkościach ( 90 - 140 km/h) i gwałtownym hamowaniu słychać to ,, du du du '' i wydaje mi się że muszę przetoczyć te tarcze. Myślałem że wystarczy wymiana klocków na nowe ale źle zrobiłem że ich od razu nie przetoczyłem

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Wymieniłeś opony - super. A czy przy wymianie opon sprawdziłeś czy przypadkiem felgi nie są krzywe?

Drugi trop, to zaciski hamulcowe. Czy przy okazji wymiany klocków wyczyściłeś i na nowo przesmarowałeś ślizgi/tuleje w zaciskach? Porównaj w każdym kole klocek wewnętrzny i zewnętrzny. Różne zużycie to na 100% przyblokowane ślizgi. Zwykle wtedy jest wewnętrzny bardziej zużyty.

O przetaczaniu tarcz nie będę się wypowiadał, bo nie zgadza się to z moim światopoglądem.

Thumbup
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Patrys4891 napisał(a):Różne zużycie to na 100% przyblokowane ślizgi. Zwykle wtedy jest wewnętrzny bardziej zużyty.
inaczej, zapieczone prowadnice zacisków,

albo po takiej ostrzejszej jeździe dotykaj felgi czy wszystkie są jednakowo rozgrzane

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Ślizgi, tuleje, prowadnice. Tyle określeń słyszałem że już nie wiem które są bardziej prawidłowe, ale chodzi o to samo Biggrin

Thumbup
Odpowiedz
kieras26
Zarejestrowani

op Felgi na 100 ok. Co do zacisków to nie wiem bo robił to mój mechanik ale w piątek sprawdzę. Jakiego smaru używacie do smarowania zacisków?( chodzi mi o te 2 śruby)W razie czego ktoś naprawiał pęknięta gumę na tłoczku?

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

kieras26 napisał(a):W razie czego ktoś naprawiał pęknięta gumę na tłoczku?
naprawa przez wymianę. Komplet gumek to koszt pewnie 20zł.
Co do smaru to w sumie jakikolwiek dasz to będzie lepiej, ale jak będziesz kupował nowe gumeczki (nazywa to się zestaw naprawczy lub reperaturka zacisku) to poproś o smar. Ja zwykle dostawałem taki w małych tubkach, ale nie wnikałem co to i jakie ma parametry.

Thumbup
Odpowiedz
kieras26
Zarejestrowani

op chodzi mi o gume na tłoczku głównym z tyłu. na kabląku wiem jak je wymienić

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

kieras26 napisał(a):chodzi mi o gume na tłoczku głównym z tyłu. na kabląku wiem jak je wymienić
Kupisz zestaw naprawczy to będzie w nim manszeta tłoczka, guma osłonowa o która pytasz, prowadnice zacisku. Gumka ta wciśnięta jest w karb na tłoczku z jednej strony a drugi koniec jest wciśnięty w karb w zacisku. Z wymiana niema dużej filozofii gorzej jest zmieniać uszczelnienia tłoczka bo musisz go najpierw wyjąc(przydaje sie do tego kompresor) a później włożyć na tyle równo żeby nie przyszczypnąć manszety.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości