Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II wycieki oleju 2.0 16V 2000r


Pablo84k
Zarejestrowani

op Słuchajcie, w maju miałem remont głowicy i wymianę pierścieni w silniku 2.0 16V. Po zrobieniu 5tys km przed wczoraj musiałem dolać 600ml oleju, a jeszcze nie ma pełnego stanu, jakieś 4/5. Silnik nie kopci więc nie spala oleju, ale jest zaj.... mokry od tyłu(widać jak podniesie się auto). Przy remoncie był rozbierany cały silnik i wymieniana uszczelka pod miską olejową. Pozostałe chyba też. Dodam że jeżdżę na Motulu 10W40. Mechanik, ale już inny zajmujący się tylko Renault mówił że w tych silnikach jest problem ze szczelnością. Widział że silnik jest mokry, sam mi o tym powiedział, ale taki ubytek oleju to chyba przesada(o takim zużyciu oleju nie wiedział). Moje pytanie to czy rzeczywiście jest problem ze szczelnością tych motorów. Plam oleju nie ma pod silnikiem.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Tragedii jeszcze nie ma. Ponad litr na 10tys. Ale pewnie ci co rozbierali silnik cos popi...

Wysłane z telefonu

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Espera
Facet opowiada bajki. Oczywiście potrafią ciec najczęściej z tyłu po środku słupka na łączeniu góry z dołem.
Sprawa o tyle prosta, że wystarczy to dokręcić. Niestety trzeba odkręcić pokrywę zaworów. On o tym powinien wiedzieć.

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Mam ten sam silnik i zero wycieków oleju i nie słyszałem, że te silniki mają jakiś problem

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Espera
Bo to taki szpenio od renaultów miro Thumbup

Odpowiedz
Pablo84k
Zarejestrowani

op ok, po zimie będę wymieniał tłumiki to wezmę się za to. Mam tylko nadzieję że nie będzie to zbyt kosztowne. Pozdrawiam i dzięki.

Odpowiedz
Espera
To nie sa koszty. Zdejmujesz pokrywe saworow, dokrecasz odpowiednim momentem, czyscisz miejsca polaczen pokrywy (tam nie ma uszczelki) dajesz silikon termiczny i heja

Odpowiedz
Pablo84k
Zarejestrowani

op No dobra, po zrobieniu 6tys km od wymiany rozrządu i remontu silnika auto zaczęło zostawiać kałuże oleju. Zaprowadziłem do warsztatu z diagnozą, że do wymiany jest simmering na wale. Pół komory silnik zabryzgana olejem. Po zdjęciu pokrywy rozrządu seria telefonów od mechanika i załamka. Gdzieś między głowicą i wałkami nie ma uszczelki, tylko kładzie się silikon. Nad rozrządem go nie było, albo wydmuchało. Olej lał się na pasek rozrządu, który rozchlapywał go po wszystkim. Cały rozrząd na nowo do wymiany, silnik rozbierali i uszczelniali wczoraj, koło zębate na wale nie miało jednego zęba. Trza kupić nowe chyba że dostali używkę na szrocie w Pabianicach. Obudowa rozrządu też do wymiany. Koszt 1100 - 1400zł części i robocizna. Już mi się rzygać tą renówką chce. Robię teraz 500km miesięcznie a w ciągu 7 miesięcy(6tys. km) i włożyłem ponad 7tys. zł!
Zastanawiam się czy poprzedni mechanik olał robotę, czy winą jest wysokie sprężanie po wymianie pierścieni uszczelniających na tłokach. Dokładnie jest 12,9-13 na każdym cylindrze, a według książki 9.8.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015, 15:30 przez Pablo84k.)

Odpowiedz
Espera
Trafiłeś na paproka a nie na złe auto.
Pokrywa zaworowa jest bez uszczelki i powinna być na silikon

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pablo84k napisał(a):Dokładnie jest 12,9-13 na każdym cylindrze, a według książki 9.8.
Jakby nie było, to wedle książki jest mega za dużo. Czy ten mechanik który to robił, to wiedział co robi?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości