Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II wycieki oleju 2.0 16V 2000r


funkoval
Specjalisci

Pablo84k napisał(a):czy winą jest wysokie sprężanie po wymianie pierścieni uszczelniających na tłokach
ciekawe, czy planował głowicę po wymianie pierścieni - może to jest przyczyną zbyt wysokiej kompresji

Odpowiedz
Pablo84k
Zarejestrowani

op Podobno planował, ale pewny nie jestem. Gdzieś tą głowicę oddawał. Mechanik remontował silniki, więc się znał, ale jak popsuł silnik to mógł to naprawiać po kosztach. Już więcej nie pojadę do niego! Auto już odebrane, mechanik mówił że był źle położony silikon(taka jego diagnoza). Jak pytałem się czy to się nie powtórzy to powiedział mi tą diagnozę i że sprawdzał, po odpaleniu nic nie ciekło. Wystawił kwit jako gwarancję i mówił żebym obserwował stan oleju. Zapłaciłem 1325 zł, ale z listy części wynika, że wymienił wszystko co niemal możliwe i to na oryginalnych częściach. Będę się modlił żeby już było ok, a miałem zbierać na wydech:-( Powiedział jeszcze że krzywki na wałkach nie są zbyt ładne i że na zimnym silniku lekko szarpie przy przyśpieszaniu. Wymieniłem świece, cewki podmieniałem. Dojście do tego kosztowało by mnie majątek, a jest to dla mnie nieodczuwalne.

Odpowiedz
Pablo84k
Zarejestrowani

op No i za słabo się modliłem. Auto znowu zostawia plamy oleju, a zrobiłem 80km. Dzisiaj byłem zareklamować i w poniedziałek oddaje auto do reklamacji. Ja nie wiem czy coś z tym silnikiem jest nie tak czy co. Wygląda jakby leciało z góry nad obudową rozrządu, czyli z pod pokrywy zaworów:-(

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jeśli masz takie
Pablo84k napisał(a):Dokładnie jest 12,9-13 na każdym cylindrze, a według książki 9.8.
jest sporo za duże i zawsze coś gdzieś wywali.. nie szukaj problemu w samym wycieku tylko dlaczego takie wysokie jest sprężanie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Pablo84k
Zarejestrowani

op Nowe pierścienie. przecież mówimy o oleju. Ciśnienie sprężania nie ma związku z ciśnieniem oleju. Najwyżej wał i korbowody są narażone na większe obciążenie. Mi się wydaje że pokrywa może być odkształcona. We wtorek powinni się za auto wsiąść. Ale Już mam serdecznie dosyć tego auta. Ekstra się jeździ z tym silnikiem, ale co z tego jak jest ciągle w warsztacie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości