Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I RX4 Scenic RX4 1,9dci brak mocy


daniel920
Zarejestrowani

op Witam
Posiadam Renault Scenic RX4 z silnikiem 1,9 dci. Problemem jest brak mocy i dość wysokie spalanie ( w mieście dochodzi nawet do 11 litrów na 100km). W samochodzie wymieniony został filtr powietrza, wyczyszczony EGR Sprawdzany był przepływomierz ale wykazał niewielkie odchylenia od normy. Samochód nie kopci ale jest słaby. Co może być przyczyną tych problemów?
Z góry dziękuję za pomoc

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Jak masz u kogo sprawdź ciśnienie sprężania. Pytanie czy i jak Ci pracuje turbina. Przepływomierz nie wiem jak był sprawdzany ale zawsze to pierwszy kandydat do sprawdzenia. Najlepiej podmienić z kimś na chwilę sprawny i będzie wszystko jasne.

Spalanie 11 litrów po mieście w Rx4 to nie jest chyba duże odchylenie od normy.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
daniel920
Zarejestrowani

op Turbina myślę że działa prawidłowo. Przepływka była sprawdza pod komputerem u elektromechanika. Właśnie z tą podmianą może być problem ponieważ nikogo nie znam kto ma Scenica z tym silnikiem.

Przyczyną braku mocy może być zapchany filtr paliwa?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2015, 14:47 przez daniel920.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

daniel920 napisał(a):Przyczyną braku mocy może być zapchany filtr paliwa?
Skoro pytasz to pewnie nie wymieniałeś ?? Biggrin

Czy może być? Pewnie trochę tak ale nie sądzę żeby to był powód Twoich zmartwień.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
daniel920
Zarejestrowani

op Chodzi głównie o brak mocy. Auto strasznie straciło na mocy. Na początku zacząć od sprawdzenia ciśnienia sprężania?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Jezeli turbina dziala czyli moc musi byc bo wtedy to ona ciagnie czy jak stwierdzasz ze jest ok

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
daniel920
Zarejestrowani

op W takim razie zacznę od sprawdzenia turbo. Jak coś będę wiedział to napiszę.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

daniel920 napisał(a):Sprawdzany był przepływomierz ale wykazał niewielkie odchylenia
Kolego darmowo sprawdź jeszcze ten przepływomierz... rozgrzej auto i na prostej drodze zrób na wyższych obrotach tak 1, 2, 3, i 4 zatrzymaj się. Odepnij przepływomierz i zrób tak samo w drugą stronę... jeśli nie zobaczysz różnicy albo po odpięciu będzie gorzej znaczy że przepływka nie jest dobra

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Hmm.. rozumiem ze jak po odpieciu nie ma roznicy to znaczy ze przeplywka uszkodzona... ale jak jest po odpieciu gorzej to chyba znaczy ze jednak przeplywka jest ok? Czy cos zle zrozumialem Mati?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

tak, jeśli przepływka jest dobra to po odpięciu powinno być odczuwalnie auto słabsze, bynajmniej w aucie autora problemu Biggrin
w Twoim zaś nie wiem czy czasem nie trzeba jakoś przyuczać z kompa,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości