Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I RX4 Scenic RX4 2.0 16V szarpie silnik


ncenter
Zarejestrowani

op Witam

Mam problem z moim sceniciem RX4 2.0b 16V a mianowicie silnik strasznie szarpie podczas jazdy, czasem czyniąc ją niemal niemożliwą.

Zaczęło się od tego, że zaczął szarpać przy gwałtownym dodaniu gazu (np. takim jaki się dodaje jak jesteśmy tuż przed światłami i zapali się żółte).

Kolejnym objawem było to, że silnik bardzo nierówno chodzi na wolnych obrotach nie dotykając gazu obroty spadają do ok. 750 i samochód chodzi jak... ciągnik.

Samochód nie szarpie (ale czuć nieprawidłową pracę silnika) tylko wtedy kiedy jadę bardzo lekko dodając gaz.

Z czym może być problem?

Odpowiedz
jarojas
Zarejestrowani

Sprawdź cewki. Do sprawdzenia również świece (czystość) jak i czujnik położenia wału.
Proponowałbym podpiąć pod clipa.

Odpowiedz
ZygaM
Cewki nr 1 i 2 pod prawej strony patrząc na silnik. Kapie na nie woda z wkręta mocującego plastikowe podszybie.
Jeśli nie masz pewności która, odkręć cewki, odpal silnik i po woli każdą oddzielnie zacznij podnosić, poznasz po cykaniu która padła. Mnie padły dwie jednocześnie.

Odpowiedz
ncenter
Zarejestrowani

op Padła jedna cewka (pierwsza od lewej stojąc przed maską), była mokra i przebijała. Dzięki wielkie za naprowadzenie za problem.

Mimo wymiany świeci mi check engine, po odłączeniu akumulatora na chwilę zniknie?

Odpowiedz
Espera
Jak cewka mokra oznacza to, ze nie masz orinu na cewce. Po dwoch deszczach bedzie to samo.

Odpowiedz
ncenter
Zarejestrowani

op @ Mati już napisałem powitanie

@Espera. Wydaje mi sie, że problem nie leży w oringu a w tym, że gwint od śrubki mocującej cewkę jest przekręcony i niby trzyma się dobrze, ale jakby delikatny luz jest. Zastanawiałem się czy by nie przejechać lekko silikonem od góry cewki.

Dla ciekawych i przyszłych użytkowników forum mających problem z cewkami - jak od razu widać po cewce, że miała styczność z wodą. Była jeszcze bardziej żółto-rdzawa.

[Obrazek: xqHw7J4.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2014, 12:13 przez ncenter.)

Odpowiedz
Espera
No właśnie. Tylko i wyłącznie oring!!! Tu go nie ma.
A teraz się przyjrzyj. Podszybie kończy się idealnie na wysokości cewek. Woda ma idealny spływ na cewki.
Ćwiczyłem to osobiście i po deszczu czy myjce były kwiatki. Okazało się, że nie mam oringów. Założyłem i cuda zaczęły się dziać!! Żadnych problemów. Jak ręką odjął. Więc oringi i nie ma inaczej.
Sklep moto lub hydrauliczny Cię uratuje. Oczyść cewki, świece lub je wymień, załóż oringi i zmontuj. A że śruba nie trzyma? Tym się nie przejmuj.

Odpowiedz
ncenter
Zarejestrowani

op Dzięki za wskazówkę. Samochód jest niegarazowany i właśnie po ostatnich intensywnych opadach zaczęły się takie kwiatki.

A gdzie na cewce powinny być założone oringi?

Odpowiedz
Espera
Jest rowek zaraz pod uchwytem sruby. Wlasnie tam

Odpowiedz
ncenter
Zarejestrowani

op Ciekawostka taka skąd dostawała się woda na cewki... Pękł wężyk od spryskiwaczy który idzie po klapie nad silnikiem. Przy każdym spryskiwaniu swoje kapało na cewki a że nie było oringów to cewki padały.
Wymieniłem jedną sztukę, wymieniłem też świece bo falowały obroty na luzie, było przebicie. W czasie jazdy już jest wszystko ok, ale na luzie mimo, że obroty już nie falują (tzn. wskazówka nie stoi idealnie w miejscu ale już nie to samo co przed wymianą świec) to samochód się trzęsie, czy powodem może być, że któraś z pozostałych cewek już lekko niedomaga czy gdzieś indziej szukać przyczyny?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2014, 23:13 przez ncenter.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości