SCENIC II PH I Ciśnienie oleju
op
Witam, w jakich granicach powinno być ciśnienie oleju w 1.9 dci 120 KM 2004r. Pytam się z tego względu, że podczas wakacyjnego wyjazdu wyświetlał się napis stop i komunikat o słabym ciśnieniu oleju. Olej zmieniony w dniu wyjazdu ELF 5W40. Po raz pierwszy zaświeciło się po jakichś 600 km od domu, temperatura zewnętrzna powietrza jaką wskazywał termometr 35 C. Później kontrolka włączała się przy ostrych podjazdach i zjazdach w górach i ogólnie jak silnik był bardzo rozgrzany przy tem. zewnętrznej powietrza 35 C. Temp. silnika na desce rozdzielczej w normie, płynu chłodzącego nic nie ubyło. Gdy temperatura powietrza spadała poniżej 30 tak np. do 27-28 C kontrolka zapiszczała może ze 2- razy. Poziom oleju na bagnecie max, wskazanie na komputerze również max (wszystkie kwadraciki). Żadnych dodatkowych objawów ani dźwięków dobywających się z silnika nie było. Silnik nie gasł cały czas pracował, nie było żadnych problemów z uruchamianiem. Po powrocie z wakacji jeżdżę i ani razu nic się nie zaświeciło. W związku z tym na początek kolega podpiął do kompa aby sprawdzić tak ogólnie pracę turbiny, wtrysków, ciśnienie paliwa na listwie itp. nic złego nie wykazało, błędów brak. Chcę sprawdzić ciśnienie oleju aby przy ewentualnym zdjęciu michy olejowej wywalić za jednym rzutem pompę olejową i panewki bądź ocenić czy to wina czujnika albo oleju.
Prawdopodobnie potwierdza się zdanie mojego kolegi-mechanika na temat olejów Elf :"zalewamy to po raz ostatni".
Ja kieruję się ciśnieniem na biegu jałowym - ma mieć minimum 0,5 bara (mierzone manometrem mechanicznym), normalnie w granicach 1,9 bara (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015, 10:44 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Odnośnie tego Elfa to taka dziwna sprawa. Przed wymianą miałem zalanego też Elf z tym, że 0W40 ze starych zapasów i zupełnie nic się złego nie działo. Tak jak już pisałem w dniu wyjazdu zmieniłem olej zalałem Elf 5W40 świeżo kupiony. No i się zaczęło. Te wskazania które podałeś 0,5 bara do 1.9 bara na b. jałowym tyczą się silnika 1.9 dci. Czy to jest tak ogólnie przyjęte dla diesla a pojemność nie ma znaczenia.
haszczurur napisał(a):Te wskazania które podałeś 0,5 bara do 1.9 bara na b. jałowym tyczą się silnika 1.9 dci. Czy to jest tak ogólnie przyjęte dla diesla a pojemność nie ma znaczenia.Ogólnie przyjęte wartości dla wszystkich silników, oczywiście pomiar na rozgrzanym silniku i oleju. Zimny olej może ci pokazać nawet 5bar.
op
Dziękuję za odpowiedź. Po przeprowadzeniu pomiaru opiszę co wniknęło i jakie podejmę czynności.
Zimny pokazywał, zdarzało się, nawet i 7 barów, aż wydmuchiwało uszczelniacze na wale.
Generalnie mechanicy mają ostatnio złą opinię o Elfie, podobno właśnie bardzo zmienia lepkość ze wzrostem temperatury, podobno były i zarzuty odnośnie lichej powtarzalności parametrów różnych partii tego samego oleju. Ja mam zrobiony miernik ( manometr wkręcony w elastyczny przewód hamulcowy z gwintem M10x1 na końcu ) wystarczający aż nadto do oceny ciśnienia - wkręcany zamiast czujnika elektrycznego. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015, 11:12 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Muszę porównać kilka butelek Elfa z tą którą mam po tym ostatnio zalanym. Nie podoba mi się z dwóch względów po pierwsze na bańce 4 litrowej nie było tej naklejki w którą wpisujesz datę wymiany oleju a po drugie przy odkręcaniu butelki 1-litrowej korek nie oddzielił się od tej czarnej opaski tylko zeszło wszystko razem.
Obawiam się, że trafiła Ci się podróbka, jakich wiele na rynku.
Przoduje w tym Alledrogo, choć podobno spore partie trafiają się i w sklepach, w tym także w marketach (słyszałem o fałszowanym Mobilu). Nie ma na to sposobu innego, jak trzymać się zaufanego sklepu mającego stałego dostawcę, a każde opakowanie oglądać pod kątem różnic w stosunku do znanego juz wzoru opakowania. Jedna pociecha: nawet te fałszowane oleje nie odbiegają tak zasadniczo od średniej rynkowej, w sumie da się juz zalany dojechać do wymiany bez większego ryzyka. No, chyba, że trafią się właśnie warunki ekstremalne (temperatura, mróz, obciążenie) i olej się podda. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015, 11:24 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Olej kupiony w sklepie stacjonarnym o specjalności części do francuzów. Kupuje tam od lat, zaopatrują się tam również warsztaty. Co do dostawców to nie mam pojęcia kto im to przywozi.
op
Witam po krótkiej nieobecności. Otóż sprawa z ciśnieniem oleju w silniku ma się następująco. Pomiar przeprowadzony po należytym rozgrzaniu silnika. Na biegu jałowym i wolnych obrotach strzałka manometru uniosła się na 0.4 bara natomiast na biegu jałowym przy 3000 obr. wskazała 2.2 bara.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości