SCENIC II PH I Ciche terkotanie i szarpnięcie przy gaszeniu


Oktawiusz
Junior Administratorzy

Pytanko mam. Słychać gdzieś w okolicy silnika ciche terkotanie na wolnych obrotach (to nie panewki ani koło na wale). Może to wywoływać jeszcze coś innego niż dwumas? Od jakiegoś czasu też czuję przy gaszeniu silnikiem takie tarpnięcie silnikiem.
Może poduszka któraś? One przy zużyciu wydają z siebie jakieś dźwięki?

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
Robuś
Zarejestrowani

Może nie domykać klapa do gaszenia.

Na codzień nie zajmuje się Renault, także to tylko przypuszczenie jeśli chodzi o diesla.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2014, 23:58 przez Robuś.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Jak ten element cały się nazywa? Wymiana czy jakas sugestia naprawy?

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
Robuś
Zarejestrowani

Przepustnica współpracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, zapobiega szarpaniu silnika podczas jego wyłączania.
Steruje ilością powietrza,które dopływa do cylindrów.
Silnik wysokoprężny ma duży stopień sprężania i duże ciśnienie, do jakiego jest sprężane powietrze w cylindrach, powoduje gwałtowne zatrzymywanie silnika podczas jego gaszenia (wyłączenia)
Z chwilą wyłączenia zapłonu,klapa dławiąca przerywa dopływ powietrza do silnika.
Ze względu na zmniejszoną ilość sprężonego powietrza, silnik łagodniej zatrzymuje się.

Ja bym zaczął od czyszczenia. Trzeba zobaczyć czy podczas gaszenia od razu się łagodnie zamyka bez oporów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014, 00:06 przez Robuś.)

Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Online
jak czujesz tarpnięcie przy gaszeniu i odpalaniuv(rzadziej) to prawie na pewno dwumas

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2014, 20:04 przez Oktawiusz.)

Inspekcje przedzakupowe samochodów
Radom i okolice E-mail
https://www.facebook.com/radomskiespotyrenault/


Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

No właśnie w paru źródłach słyszałem podobną opinię. Narazie z tym poczekam. Tragedii wielkiej nie ma.

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Online
nie czekaj za długo...
nie żebym Cie straszył ale przez walnięty dwumas pękł wał w mojej Astrze IV CDTI.
Przy przebiegu 88tyś padł w odcinku 1km i spowodował pęknięcie wału

Inspekcje przedzakupowe samochodów
Radom i okolice E-mail
https://www.facebook.com/radomskiespotyrenault/


Odpowiedz
wacio1967
Zarejestrowani

Sprawdź osłony termiczne układu wydechowego. Wystarczy że trochę się zagięła, to też będziesz miał takie terkotanie i szarpanie. Taką osłonę można zagiąć nawet wjeżdżając z większą prędkością w kałużę.

[Obrazek: 1999809326_3.gif]
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

(13-01-2014, 23:14)OKTAWIUSZ napisał(a): Pytanko mam. Słychać gdzieś w okolicy silnika ciche terkotanie na wolnych obrotach

czy to stukanie jak kulka metalowa by się obijała do ścianki "czegoś" ?

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Sprawy jeszcze nie rozwiązałem, bo i nie było jakoś czasu ostatnio. Wydaje mi się, że jednak trochę zrobiło się głośnie ale to minimalnie. Teraz doszły jeszcze drgania auta na wolnych obrotach, więc może to poprostu, któraś poduszka. Jeszcze z miesiąc i wstawiam auto na warsztat. Zaślepię wreszcie EGR, powymieniam klocki i może tarcze w zależności od tego w jakim będą stanie i się przyjrze bliżej temu jarmoleniu.
@ pawelli: Trudno mi powiedzieć czy to jak kuleczki. Dźwięk jest jednostany raczej nieprzypadkowy. Zmienia się wraz z oborotami silnika. Mi się on bardzo kojarzy z łożyskiem oporowym w moim starym fordzie escorcie.

Galeria z moim Renault Scenic II PH I 1,9dci 120KM 2004rSmoke
CLIP :: Karty SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV :: Ustawienia :: TPMS
Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości