lalunia37
164
0
12
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Szamotuły
op
Dzisiaj rano jadąc do pracy zauważyłem komunikat ESP/ASR DEFEKT a po paru chwilach kolejny BORDELEKTRONIK DEFEKT. Poza tymi komunikatami nie zauważyłem, żeby coś się działo niepokojącego. Systemu ESP/ASR nie sprawdzałem. Proszę o informację co to może się dziać? Wiem, że pewnie podpięcie pod komputer w pełni pokaże przyczynę ale zanim pojadę do elektryka chciałbym wiedzieć na co się nastawić i czy muszę już od razu czy jeszcze mogę poczekać
•
ko-ma
9,485
27
1559
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-12-2018, 08:07
Zaczął bym od sprawdzenia stanu akumulatora.
Tylko nie na zasadzie "przecież zapala".
ScII jest BARDZO czuły na kondycję źródeł zasilania.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Wozny84
906
3
327
1,402
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 11-12-2018, 08:14
Potwierdzam, u mnie identyczne objawy i pomimo tego że samochód odpalał bezproblemowo okazało się że alternator jest padnięty i nie doaldowywał w odpowiedni sposób akumulatora a ten stopniowo się rozladowywał... A zaczęło się od identycznych komunikatów jak masz u siebie
•
lalunia37
164
0
12
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Szamotuły
op
Alternator dopiero regenerowałem bo padł. Spróbuję podładować przez nockę akumulator i sprawdzić napięcie. Ile dla sprawnej pracy powinien mieć po odpaleniu?
•
ko-ma
9,485
27
1559
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-12-2018, 09:38
To nie tak. Podładujesz - i będzie dobrze dzień-dwa-trzy.
Akumulator sprawdza się rzetelnie wyłacznie testerem symulującym obciążenie.
Pomiary napięć nic tu nie powiedzą.
Sprawdzone w praktyce.
Co nie oznacza, że solidne naładowanie akumulatora nie pomoże - na jakiś czas.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
lalunia37
164
0
12
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Szamotuły
op
Jeśli doładuję akumulator a problem ustąpi a potem wróci to będę miał pewność, że to jego wina. Gdzie mogę przetestować takim testerem akumulator? Na stacji diagnostycznej?
•
TomaszB
11,328
37
3004
1,660
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 11-12-2018, 14:29
W większości sklepów z akumulatorami mają przyrządy do sprawdzania kondycji aku a jak nie to elektryk.
•
polaq
2,301
18
628
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 11-12-2018, 16:31
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu przy w pełni naładowanym akumulatotze. Jak będzie poniżej 11V to raczej kiepski ten akumulator.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
•
lalunia37
164
0
12
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Szamotuły
op
Niestety nie miałem dostępu do miernika ale podładowałem akumulator do pełna, a w drodze do pracy znów komunikat BORDELEKTRONIK DEFEKT... Dziś podjadę do elektryka na komputer chyba, bo to chyba nie wina akumulatora
•
ko-ma
9,485
27
1559
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-12-2018, 08:51
Najpierw sprawdź wszystkie złącza w skrzynce bezpieczników na klemie dodatniej + styk obu klem + mocowanie głównych przewodów masowych.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|