Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Grzałki elektryczne SC II


nocad
Zarejestrowani

op Jeszcze przed "dużymi" mrozami działały a ostatnio nie grzeją i nie słychać już charakterystycznego pyknięcia przekaźnika.
Z poziomu Clip'a działają można je włączyć (słychać przekaźnik).
Co może być nie tak?
Czy wpływ może mieć niskie napięcie na aku - poniżej 11V?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2014, 18:48 przez Ferguss.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Dlaczego masz takie niskie napięcie?? Przy uruchomionym silniku??

Działanie.
Sterownik wtrysku paliwa uruchamia grzałki nurkowe, zależnie od temperatury powietrza i płynu
chłodzącego, jeśli spełnione są jednocześnie następujące warunki :
- nie włączona przednia szyba ogrzewana;
- obroty silnika powyżej 650 / min.;
- napięcie akumulatora powyżej 13,5 V;
- zakończone grzanie świec żarowych.
Grzałki nurkowe są zasilane do chwili gdy
temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60°C.
Zmiana temperatury powietrza nie jest brana pod
uwagę przy zakończeniu pracy grzałek.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
nocad
Zarejestrowani

op tak 10,9V na uruchomionym bez świateł Sad
Pewnie dlatego że robię ostatnio tylko krótkie odcinki po mieście.
Prawdopodobnie jest to też powodem pojawiania się błędu i blokady hamulca ręcznego.

Aku się ładuje zobaczymy.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie masz ładowania w samochodzie, sprawdz alternator

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
myros
Zarejestrowani

Ja ze swoimi walczyłem prawie 2 lata i się poddałem. Zamontowałem nawet przełącznik do ręcznego załączania grzałek. W tym sezonie zimowym zaskoczenie! Grzałki się załączają (chociaż ja cyknięcia przekaźników nie słyszę ). Po uruchomieniu silnika włączam na chwilę ( 2-3sek.) odparowanie i odszranianie szyb i lekko zwiększam obroty silnika do ok 1100 obr, po 1,5 do 3 min. zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów. Wiem, że komputer powinien sam załączyć grzałki ( bez włączania odszraniania ) i podnieść obroty, ale u mnie tego nie robi więc go "uzupełniam". Niedoładowany aku powoduje niezałączenie automatyczne grzałek.

Odpowiedz
nocad
Zarejestrowani

op Jest diagnoza - mostek prostowniczy padły dwie diody.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kermitzaba
No i ok ale to napięcie na aku jest fatalne, powinno mieć co najmniej 13,45V na włączonym silniku.

Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

A te grzałki elektryczne to gdzie ? Bo chyba nie rozumiem....
Chodzi o włączenie nagrzewania/nawiewu przedniej szyby ? Wtedy się klima włącza nawet jak jest wyłączona , fajnie to odparowywuje szyby. I szybko.
O to chodzi ?

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz
wacio1967
Zarejestrowani

Nie. To o czym piszesz to odparowywanie szyby. Grzałki elektryczne działają w określonej temperaturze i są zamontowane w nagrzewnicy. Do ich uruchomienia nie jest potrzebne włączenia odparowywania przedniej szyby. Nie wszystkie modele je mają.

[Obrazek: 1999809326_3.gif]
Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

Dziękuję.
Jak możesz to zajrzyj na nowy temat , mój. Chyba mam kłopot , nie wiem.

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości