Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Naprawa stukającej klapki obiegu wewnętrznego


andrzej27r
Specjalisci

op Jeśli kiedyś kogoś dotknie problem pyrkającej klapki taki jak na filmiku :
http://youtu.be/ISKYn4hOyRg
to ma kilka wyjść-odłączyć wtyczkę od silniczka ,bądź też wypiąć przewód z climatronica ,albo wymienić uszkodzony silniczek na nowy ,wypięcie wtyczki nie jest naprawą ,wiec postanowiłem wymienić wadliwy element .
Dźwięk był na tyle wkurzający,że postanowiłem, że dwa dni jazdy z nim jest wystarczającą motywacją by go wyjąć.
Zakupujemy odpowiedni silniczek na aukcji bądź w sklepie motoryzacyjnym,ceny są różne ja zapłaciłem 115 zł,odrazu widać różnicę w oznaczeniu silniczka,na starym podane jest napięcie 11 V ,na nowym już 13 V,być może to wydłuży jego trwałość .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404324162__dsc_1423.jpg]
, Udało mi się wyciągnąć silniczek bez demontażu górnej części kokpitu, za to zdjąłem dolną część od strony bezpieczników i jest miejsce na wsadzenie ręki i wykręcenie silniczka ,przy wyjęciu kokpitu chwilowo zatrzymała mnie poduszka pasażera,prawą wtyczkę łatwo wyjąłem bo jest taka jak w kierownicy ,za to lewa nie wiem na jakim myku jest wyciągana ,postanowiłem odkręcić poduszkę i wtedy kokpit trochę się uniósł,myślę,że trzymają go jeszcze tylko głośniki i czujnik nasłonecznienia .
Należy odkręcić plastikową osłonę pod lewarkiem ,oraz osłony pod kierownicą ,by dostać się do dolnej części konsoli do której są przymocowane dźwignia elektrycznego hamulca ,oraz panel ze ściemniaczem .
1.Odłączyć akumulator,unikniemy niepotrzebnych problemów z elektryką takich jak błąd hamulca elektrycznego .
Odkręcamy osłony pod kierownicą - 2 torxy dolnej osłony .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1385240808__dsc_0914.jpg]
gdy odkręcimy 2 torxy dolnej obudowy możemy nacisnąć zatrzaski po lewej i po prawej stronie górnej obudowy i ją wyjąć pociągając do góry :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1385240994__dsc_0916.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1385241048__dsc_0920.jpg]
Po naciśnięciu zatrzasków cała górna obudowa łatwo się wysunie
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1385241143__dsc_0921.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1385241195__dsc_0923.jpg]
Ramkę dźwigni zmiany biegów razem z mieszkiem ,ostrożnie ciągniemy do góry i wyjmujemy z zaczepów, następnie to samo robimy z obudową w której znajduje się przycisk od świateł awaryjnych .Odpinamy wtyczkę od przycisku ,by było nam łatwiej zdemontować resztę i mieć wygodny dostęp .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1372264993__dsc00081.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1372265034__dsc00082.jpg]
wykręcamy 2 wkręty mocujące dolną obudowę konsoli i jeden mocujący wkręt od strony podłokietnika.
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1372262864__dsc00055.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1372262905__dsc00056.jpg]
po wykręceniu tych wkrętów wyjmujemy kołek znajdujący się obok pedału gazu mocujący dolną obudowę i możemy całą obudowę wyjąć, ewentualnie odsunąć w stronę podłokietnika ,
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1372264946__dsc00080.jpg]
.Odkręcamy 2 wkręty mocujące konsolę środkową i lekko ją odchylamy by mieć dostęp do odkręcenia śrub mocujących dolną obudowę kokpitu pod kierownicą,jedna śruba jest z lewej strony w dolnej części ,kolejna z prawej ,oraz 3 przy dźwigni hamulca elektrycznego
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404325019__dsc_1437.jpg]
Odpinamy moduł hamulca ,oraz panel ze ściemniaczem -jest na zatrzaski więc łatwo wychodzi
Po zdjęciu dolnej obudowy kokpitu mamy dostęp do silniczka .Silniczek przykręcony jest na 3 śruby ,jeśli ktoś ma w miarę szczupłą rękę bez problemu go wykręci ,jeśli nie to trzeba wtedy ściągać górną konsolę co wiąże się ze zdjęciem poszycia z obu słupków,odpięciu poduszki pasażera ,wyjęciu schowka ,odpięciu radia i climatronica ,oraz czujnika nasłonecznienia :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404325309__dsc_1427.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404244745__dsc_1418.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404244645__dsc_1409.jpg]
po wyjęciu okazało się,że faktycznie jeden ząbek jest ułamany
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404244692__dsc_1411.jpg]
Nowy silniczek wkładamy do gniazda ,i przykręcamy,ogólnie łatwiej jest wyjąć to ustrojstwo jak s powrotem zamontować bo wszystko trzeba na czuja robić
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404325529__dsc_1428.jpg]
patrząc w górę od strony pedału sprzęgła widać przykręcaną śrubę
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1404326146__dsc_1429.jpg]
po podpięciu modułi hamulca i podłączeniu akumulatora testujemy obieg wewnętrzny jak działa to montujemy konsole i po zabawie

Załączone pliki


.pdf   [S II] Naprawa stukającej klapki obiegu wewnętrznego.pdf (Rozmiar: 966.37 KB / Pobrań: 414)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2014, 19:58 przez andrzej27r.)

[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • , A2-eR11, daniel-84, Highwayman1990, jariw




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości